בתחילת השבוע חשפה סובארו פלטפורמה מודולרית חדשה אשר תשמש את דגמיה העתידיים. הפלטפורמה החדשה משלבת בתכנון ובביצוע שני מרכיבים עיקריים של סובארו: מנוע בוקסר והנעה כפולה. עם הצגתה, מצטרפת סובארו ליצרנים גדולים מאוד שהציגו פלטפורמה מודולרית, כמו ג'.מ, ניסאן-רנו, פולקסווגן ועוד.
שיפורים מהבסיס
לפי סובארו, הפלטפורמה החדשה משפרת כמעט כל תחום הנוגע לנהיגה ברכב, מבטיחות ועד יכולת דינמית. בהשוואה לדגמים הנוכחיים, מדובר במרכז כובד נמוך ב-5 מ"מ ובקשיחות מבנית חזקה ב-70% עד 100%. השיפור בקשיחות המבנית אמור לשפר את ספיגת האנרגיה ב-40% ו-ב50% את זווית הגלגול ביחס לדגמים העכשוויים. בנוסף, איכות הנסיעה אמורה להשתפר בזכות ההשפעה שיש לאותה הקשחה על ה-NVH (ר"ת: Noise, Vibration, Harshness; רעש, ויברציות, נוקשות).
מכינים את הקרקע – סובארו מכריזה על פלטפורמה חדשה
צילום: מנהל
בשל היותה מודולארית, הפלטפורמה תשרת לא רק דגמים בגודל שונה אלא תהווה גם בסיס ליחידות כוח שונות: היברידיות, פלאג-אין, חשמליות וכמובן בנזין ודיזל. בכך מאשרת היצרנית פיתוח של דגמים היברידיים וחשמליים בעתיד הקרוב.
הדגמים הראשונים שיצוידו בפלטפורמה החדשה צפויים להיות אימפרזה ו-XV שייחשפו ב-2017. כזכור כבר ראינו בתערוכת ז'נבה קונספט לקרוסאובר עתידי של סובארו המהווה קדימון לדגם הסדרתי.
מכינים את הקרקע – סובארו מכריזה על פלטפורמה חדשה
צילום: מנהל