מגזין "ספורט אוטו" (sport auto) הגרמני לוקח את המכוניות הנבחנות אצלו אל מסלול הוקנהאיים-רינג ומודד זמני הקפה. עד לא מזמן החזיקה בשיא פורשה 918 ספיידר, מכונית העל הגרמנייה לה 886 כ"ס, 130 קג"מ והנעה כפולה - זמן ההקפה עמד על 1:06.3 דקות.

עכשיו מסתבר, יש שיאנית חדשה, המכונית הקיצונית ביותר שיצאה את שערי לוטוס, הלא זאת הלוטוס 3-אחת עשרה (3-Elevan, בלעז) חסרת הגג, או השמשות או כל דבר אפשרי כמעט, ולה 460 כ"ס (מנוע 3.5 ליטר, מוגדש) ומשקל עצמי של 890 קילו (517 כ"ס לטון). ה-3-אחת עשרה מוצעת בשתי גרסאות, האחת 'כביש' והשנייה 'מסלול' (וזו גם הגרסה שנבחנה על המסלול) אם כי גם גרסת ה'מסלול' מורשית כביש ובאותה פרפראזה גרסת הכביש מכוונת מסלול יותר מאשר כביש.
צפו: לוטוס 3-Elevan שוברת את שיא ההקפה בהוקנהאיים-רינג
צילום: מנהל

גרסת הכביש חלושה ב-50 סוסים (410 כ"ס) ומעט כבדה יותר (925 קילו) וזה גם מורגש בביצועים. בעוד גרסת המסלול מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.0 שניות, לגרסת הכביש נדרשת עוד 0.4 שניות. כך גם במהירות המרבית, בעוד גרסת המסלול מגיעה ל-290 קמ"ש, גרסת הכביש מצליחה להגיע ל-280 קמ"ש בלבד.

בחזרה לזמנים
אז לוטוס 3-אחת עשרה בגרסת המסלול הקיפה את הוקנהאיים-רינג ב-1:06.2 שניות. עשירית מהר יותר מפורשה 918 ספיידר; ורק בשביל לסבר את האוזן, גומפארט אפולו הקיפה את מסלול הוקנהאיים-רינג ב-1:07.2 דקות, רדיקאל SR3 SL ב-1:08.1 דקות, פרארי 488 GTB ב-1:08.3 פורשה 911 GT3 RS ב-1:08.5 ומרצדס SLS Black Series ב-1:08.6 דקות.

פנו לכם שתי דקות והדליקו את הרמקולים. אולי זה לא יעלים לכם את שביזות יום א', אבל בהחלט יעלה לכם חיוך: