לכל דבר יש סוף, וגם למבחן ארוך הטווח שלנו ל-KTM RC390. בחצי השנה שבילינו איתו גילינו אופנוע חד וממוקד, שלא מתאים לכל אחד – אבל מתאים מאוד לקהל מסוג מסוים. כי יש לומר זאת בבירור – ה-RC390 הוא לא אופנוע כלבויניק, כלי רב שימושי ונעים שמנשק תינוקות ועוזר לזקנות לחצות את הרחוב. זה לא הקטע שלו. הוא אופנוע ספורט, וזה הדבר היחיד שמעניין אותו, או לפחות את מי שתכנן אותו.
ק.ט.מ RC390 - מבחן ארוך טווח (דיווח אחרון)
צילום: מערכת אוטו
אם אתם מחפשים אופנוע שיהיה נוח להתניידות יומיומית בפקקי גוש-דן, עם אופציה לטיולים זוגיים בסוף שבוע – הוא לא בשבילכם. אולי כדאי שתציצו לכיוון אחיו, הדיוק, או אחד המתחרים האחרים. אבל אם אתם לוקחים ברצינות את עניין רכיבת הכביש, ורוצים כלי שיהיה המדרגה הראשונה בהתקדמות בתחום, הרי שאין כרגע בארץ אופנוע מתאים יותר. עם שלדה קשיחה הנתמכת במזלג עב-צינורות, היגוי זריז ומדויק ותנוחת רכיבה קיצונית, הוא מכניס לאווירה הנכונה ומסוגל לתמוך ב"פוזה" גם כשהעומס עולה. הוסיפו לזה את אחד המנועים החזקים בקטגוריה, עם אופי "גברי" ומעט מחוספס, וקיבלתם את האופנוע המלהיב ביותר בקטגוריה כאשר הכביש מתחיל להתפתל.
מהצד השני, זה אחד האופנועים הפחות נוחים בקטגוריה הזו ביום יום. המתלים הקשים שעושים עבודה כל כך מרשימה בפניות (יחסית לאופנוע כניסה, כן? זה לא R1...) פחות נוחים בעיר; התנוחה הקרבית לא נוחה לאורך זמן, ומגבילה את שדה הראיה בעיר (גם המראות הזעירות לא עוזרות); ומנוע הסינגל הגדול משדר וויברציות אל הכידון שמרדימות את הידיים ברכיבות ארוכות. אגב, בנושא הנוחות גילינו בקטלוג האביזרים של ק.ט.מ מושב ארגונומי שעולה 1100 שקלים אצל היבואן בארץ. אם לא בורכתם בישבן פלדה, זו יכולה להיות השקעה לא רעה. המושב המקורי מרופד בקמצנות רבה.
ק.ט.מ RC390 - מבחן ארוך טווח (דיווח אחרון)
צילום: מערכת אוטו

בזווית אחרת, היינו שמחים לשפר במעט גם את יכולת הבלימה. ביום יום הבלמים בסדר גמור, אבל בקטעי רכיבה נמרצים ייחלנו לעוד קצת חדות ודיוק. רפידות ספורטיביות יותר הן פתרון מתבקש, והשלב הבא הוא החלפת הצנרת, לפחות של הבלם הקדמי, בצנרת פלדה שזורה. אך כזו לא קיימת בקטלוג החלקים של ק.ט.מ, ולכן נדרש חיפוש ברחבי הרשת – או יצור במיוחד אצל מכון המתמחה בצינורות הידראוליים. המחיר לא אמור להיות יותר מכמה מאות שקלים במקרה הרע.
השקעה קצת יותר כבדה, אך כזו שתיתן דיבידנד נאה אם אתם רציניים בקטע של ההשכבות, היא צמיגים אחרים. המצלר היו בסדר בסך הכל, אך כל מי שרכב על האופנוע התלונן על תחושות מעורפלות בהטיה חריפה, דבר שהקשה להעריך מתי תגמר האחיזה.

אבל יותר מזה לא היינו משנים. צריך לזכור כי בדרך כלל אופנועים כאלו, המשמשים כאופנוע ראשון, מוחלפים מהר יחסית עם העליה בדרגות הרישיון, ולכן חבל להשקיע יותר מדי.
ק.ט.מ RC390 - מבחן ארוך טווח (דיווח אחרון)
צילום: מערכת אוטו
החזרנו את ה-RC390 לק.ט.מ עם קצת פחות מ-7500 ק"מ, ממש לפני הטיפול. לצערנו מזג האוויר בשילוב רצף מחלות כמעט ועצר את צבירת הקילומטרים בחודש ומשהו האחרונים שבהם האופנוע שהה אצלנו.

אני אומנם כבר לא בן 18, רחוק מאוד מכך, אבל בכל זאת ה-RC390 שבה את ליבי ולא גרם לי להתגעגע לרגע (נו, טוב, אולי רק כשהייתי צריך לקחת איתי דברים) לקטנוע השירות הרגיל שלי. ובמחיר החדש שלו (לאחר ההורדה האחרונה), של 38,000 שקלים, הוא אטרקטיבי מתמיד.
ק.ט.מ RC390 - מבחן ארוך טווח (דיווח אחרון)
צילום: מערכת אוטו
ה-RC390 יגרום לכם להכיר היטב את החניה של 'בר בהר' בנס הרים