קרסו, יבואנית רנו לישראל, הודיעה כי בחודש הבא יחל שיווקו של רכב הפנאי הקומפקטי, קדג'אר, שמשווק בעולם מאז תחילת 2015. הקדג'אר חולק פלטפורמה, כמו גם רכיבים רבים, עם הניסאן קשקאי והניסאן X-טרייל, שכבר משווקים בארץ. מבחינת ממדים הוא גדול במעט מהקשקאי – אורכו 445 ס"מ, רוחבו 184 ס"מ, גובהו 160 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו הוא 265 ס"מ. – וכמוהו מציע חמישה מקומות ישיבה בלבד.
הקדג'אר מוצע בעולם עם מספר מערכות הנעה – בנזין ודיזל, תיבה ידנית או אוטומטית והנעה קדמית או כפולה. היבואן לא מסר עדיין פרטים לגבי הגרסה שתגיע ארצה, אך ניתן להניח כי המיקוד יהיה בגרסאות האוטומטיות. כאלו יש שתיים, שתיהן עם תיבה דו-מצמדית והנעה קדמית: אחת בנזין, 1.2 ל' 130 כ"ס, ואחת דיזל, 1.5 ל' 110 כ"ס.
רנו קדג'אר בדרך לישראל
צילום: מנהל
הדיזל, עם תיבת השישה הילוכים המוכרת, אומנם לא מציע ביצועים זריזים – 11.7 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש – אך מציע צריכת דלק (רשמית) מעולה - 26.3 ק"מ לליטר.
גרסת הבנזין האוטומטית חדשה לגמרי – היא הוצגה בעולם בימים אלו, ויכול להיות שזה הטריגר לתחילת היבוא ארצה – והיא מצוידת בתיבה החדשה של רנו, שמציעה שבעה הילוכים. אין נתוני ביצועים, אך צריכת הדלק הרשמית טובה למדי – 18.2 ק"מ לליטר.
כאמור, היבואן עדיין לא מסר פרטים כלשהם לגבי הגרסאות שיגיעו ארצה, ולא ידוע מחיר או מפרט אבזור וכדומה. נעדכן בהמשך.
רנו קדג'אר בדרך לישראל
צילום: מנהל