חצי שנה לאחר הצגתה בתערוכת פרנקפורט 2015, אופל אסטרה החדשה יוצאת לדרך בישראל. המכונית, שהדור הקודם שלה הוביל את החזרה לשוק המקומי של אופל (אחרי החלפת היבואן), נוחתת בארץ בשתי גרסאות המרכב שהוצגו עד כה - חמש דלתות וסטיישן. לצד אלו, יימשך שיווק האסטרה הקודמת, שתמשיך במקביל למשך השנתיים הקרובות.
אופל אסטרה החדשה בישראל
צילום: מנהל
בדור החדש עשתה אופל מאמץ גדול להוריד במשקל המכונית - ואכן, הדור החדש קל מקודמו בעד 200 ק"ג ביחס לדגם הקודם. חלק מהמשקל נחסך, בין השאר, באמצעות הקטנת המידות החיצוניות - בין אם באורך הכללי (קצרה ב-5 ס"מ בגרסת 5 הדלתות; ללא שינוי בסטיישן), בגובה (ב-2 ס"מ בהאצ'בק ו-2.5 ס"מ בסטיישן) ובבסיס הגלגלים (ב-2.5 ס"מ). יחד עם זאת, הרוחב דווקא גדל באופן משמעותי ב-6.5 ס"מ. למרות הממדים המצומצמים, תא הנוסעים מרגיש מרווח יותר מאשר בדור הקודם, כפי שהתרשמנו באירוע ההשקה.

מנוע אחד, שתי רמות גימור

האסטרה החדשה תצא לדרך המקומית עם מנוע 1.4 ליטר טורבו ותיבה אוטומטית-פלנטארית, בעלת שישה הילוכים. אמנם מדובר במכלולים דומים לכאורה לאלו של הדגם הקודם, אך הן המנוע והן תיבת ההילוכים חדשים לגמרי. המנוע מייצר 150 כ"ס ו-23.5 קג"מ ומציע ביצועים טובים למדי - 8.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 210 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת (רשמית) של 18.2 ק"מ לליטר (17.8 ק"מ לליטר בסטיישן).
אופל אסטרה החדשה בישראל
צילום: מנהל
עוד יצוין כי גרסת הסדאן ("ברלינה") של הדגם הקודם, ששיווקה יימשך בשנתיים הקרובות, תוצע עם יחידת ה-1.4 ל' טורבו הקודמת (140 כ"ס) כמו גם עם שני מנועי דיזל - 1.6 ליטר ו-2.0 ליטר. מנוע ה-1.6 ליטר (136 כ"ס) יחליף את מנוע ה-1.7 ליטר דיזל שהוצע עד כה וישודך רק לתיבה ידנית, בעוד שגרסת ה-2.0 ליטר (160 כ"ס) תוצע עם תיבה אוטומטית.
אופל אסטרה החדשה בישראל
צילום: מנהל
אופל אסטרה החדשה תוצע בארץ בשתי רמות גימור - אנג'וי ואנג'וי פלוס. מפרט האבזור הסטנדרטי של האסטרה כולל מערכת מולטימדיה מקורית בעלת מסך מגע בגודל "7 המגיעה עם ממשק ה-CarPlay של אפל, חיישני גשם ותאורה, בקרת שיוט ובקרת אקלים מפוצלת. המחיר לרמת גימור זו עומד על 132,000 שקלים להאצ'בק ו-133,000 שקלים לסטיישן.
רמת הגימור הגבוהה יותר, אנג'וי פלוס, תוצע רק בגרסת ההאצ'בק ותביא את מחירה של האסטרה ל-135,000 שקלים. רמת גימור זו כוללת גם מסך מגע גדול יותר ("8) וצג מידע צבעוני בלוח המחוונים ("4.2), אולם גולת הכותרת היא מערך ה"אופל איי" הבטיחותי, המוצע ברמת גימור זו. מדובר על חבילת בטיחות מקיפה למדי, הכוללת מערכת בלימה אוטונומית (עד 30 קמ"ש), תיקון סטייה מנתיב והקרנת שלטי מהירות על לוח המחוונים. לאלו מתווספים גם מצלמת רוורס וחיישני חנייה - מקוריים, בשני המקרים.
יצוין כי חישוקים קלים, בגודל "16, מהווים תוספת נפרדת בשתי רמות הגימור, בשווי 2700 שקלים. בסופו של דבר, מחירה של אופל אסטרה יכול להגיע עד לכדי 138,000 שקלים, לגרסה המצוידת ביותר.
אופל אסטרה החדשה בישראל
צילום: מנהל
באופל ישראל מתגאים בכך שלצד פורד פוקוס, אופל אסטרה היא המשפחתית החזקה ביותר בארץ במהדורה הבסיסית-ה"המונית" שלה. אילן טל, מנכ"ל אופל ישראל, מצפה למכור 5000 מכוניות בשנה מלאה מהדגם החדש, לעומת קצב מכירות של 3500 מכוניות בדגם הקודם.
אופל אסטרה החדשה בישראל
צילום: מנהל