לובינסקי, יבואנית סיטרואן לישראל, החלה בשיווק סיטרואן ברלינגו המחודש. המהדורה העדכנית של הרכב המסחרי המצליח, שהוצגה לפני יותר משנה, חמושה במנוע דיזל העומד בתקן יורו 6 ובתא נוסעים משופר. המנוע, בנפח 1.6 ליטר, מייצר עדיין, בגרסתו הבסיסית, 75 כ"ס - אך הגרסה החזקה יותר מספקת כעת 100 כ"ס במקום 92 כ"ס.
כל הגרסאות תוצענה, כסטנדרט, עם תיבת הילוכים ידנית (5 הילוכים), בעוד שתיבה רובוטית חד-מצמדית עם 6 הילוכים מוצעת כאופציה בגרסה החזקה יותר (100 כ"ס). גרסה עם שבעה מקומות מוצעת רק עם המנוע החזק יותר - אך עם תיבה ידנית בלבד.
המעבר ליורו 6 שיפר את הציון הירוק של המנוע באופן דרמטי: מדרגה 15 לדרגה 4. לפי היצרן, צריכת הדלק טובה מאשר קודם ב-19%. למנוע הדיזל המחודש ממיר קטליטי סלקטיבי (SCR) עם מיכל נפרד לאוראה (AdBlue); מערכת זאת הייתה עד לא מזמן בשימוש רק במשאיות, אך במהלך כניסת יורו 6 לתוקף מוצאת את דרכה ליותר ויותר מנועי דיזל קטנים.
מחדשים את הברילנגו
צילום: מנהל
גרסת ה-75 כ"ס של הברלינגו מאיצה ל-100 קמ"ש ב-14.2 שניות ומגיעה ל-156 קמ"ש. גרסת ה-100 כ"ס מאיצה ל-100 קמ"ש ב-11.8 שניות ומגיעה ל-166 קמ"ש בידנית; 14.3 שניות ו-171 קמ"ש ברובוטית.
בנוסף, עבר הברלינגו המחודש עדכוני עיצוב מינוריים בחוץ ובפנים, וסיטרואן טוענת לשיפור בשקט ובעידון הנסיעה.
מחירי הברלינגו לא השתנו מהותית, ויחלו ב-138,000 שקלים לגרסת ה-75 כ"ס ו-152,000 שקלים לגרסת ה-100 כ"ס. הגרסה הרובוטית תעלה 160,000 שקלים ואילו גרסת שבעה המקומות תעלה 158,000 שקלים.
בעבר הכריזו אנשי לובינסקי, היבואן, כי יעדיפו להתמקד בתחום המסחרי בסיטרואן ברלינגו, ולא ייבאו את פיג'ו פרטנר הזהה שעבר את אותו מקצה שיפורים. מעניין יהיה לראות אם מדיניות זו אכן תיושם.
מחדשים את הברילנגו
צילום: מנהל