וידאו: עדן רם
תמיד חלמתי לגלוש על גל. בפעמים המעטות שהעזתי לצאת אל הים ולנסות לא הצליח לי. מדינתנו אמנם ברוכה בדברים אחרים אך לא בגלים גדולים. ואם כבר היו גלים העדפתי לעמוד בצד למראה עשרות הישראלים האחרים שמנסים לתפוס את הגלים, לרב אחד על חשבון השני...
מאז שנות ה-2000 התעורר מתרדמתו ספורט חדש\ישן בעולם האקסטרים - הוייק סרף, גלישה על גל מאחורי סירה. באמצעות הוייק בורד עולים על הגל האינסופי שבשובל הסירה, כאשר עם הזמן החלו היצרנים לייצר סירות בעלות גל שובל גדול במיוחד לטובת העניין. לאחר שהגולש נמשך מהמים עם חבל, כמו בסקי רגיל, הוא מכוון את עצמו לתוך הוייק גל השובל, שיכול להגיע לגובה של מטר ויותר, משחרר את החבל ורוכב על הגל. בזכות הנגישות והקלות (לא צריך לחכות למזג האוויר הנכון ולחתור אל תוך הים. בעצם לא חייבים בכלל ים), זהו אחד הטרנדים הצומחים היום בעולם האקסטרים. הדבר היחיד שצריך זאת סירה שיודעת לייצר את הגל הזה ומדריך לצעדים הראשונים.
השקת הסירות מדגמי 2016 של סדרת G של נאוטיק, שערכה חברת סטרים יאכטות בכינרת, זימנה לי את שני המרכיבים הנ"ל – סירות, כמובן, וגם מדריך בדמותו של טומי שצ'יין, לשעבר גולש אולימפי ומאמן נבחרת ארה"ב בסנובורד. ואם אתם מרימים גבה וחושבים "רגע, סנובורד? אמרת וויקבורד!", אסביר כי רבים מהפעילים בספורט החדש הגיעו מתחום הסנובורד. וכך גם טומי – בימי הקיץ החמים, כשאין שלג, בילה טומי באגם עם סירת הנאוטיק שלו, והחל להתאמן בוייק-סרף באגם ליד ביתו בקליפורניה. מכיוון שלא היה לו ממי ללמוד, טומי החל לייצר סגנון גלישה ייחודי, ששילב תרגילי סנובורד, ועם השנים הפך לאחד הגולשים הבולטים בענף החדש. חברת נאוטיק אימצה אותו כספורטאי רשמי שלה והביאה אותו ללמד אותנו איך הולכים על המים.
השקת סירות: דגמי 2016 של נאוטיק
צילום: גיתית זוהר | וידאו: עדן רם

טומי פוגש אותנו בכניסה לחוף סירונית בכנרת , ומספר שכנוצרי הוא מתרגש מהעובדה שהוא הולך ללמד אותנו לגלוש היכן שישו הלך על המים. תמיד כיף להיזכר כמה האגם המקומי שלנו הוא מקום מיוחד עבור רבים מיושבי העולם. טומי הוא מסוג הטיפוסים שרואים בערוץ האקסטרים, מבצע תרגיל בלתי נתפס כזה או אחר. הם תמיד נראים כל כך נחמדים בטלוויזיה – וגם במציאות טומי מתגלה כאחד האנשים הנחמדים שפגשתי. מעניין אם זה משהו במקצועות האקסטרים שמושך אליו אנשים נחמדים...
לאחר ההתמקמות בסירה ומילוי מיכלי המים בחלק האחורי של הסירה (בנפח 1300 ל') – מה שגורם לחלק האחורי לשקוע, ומגדיל את הגל הנוצר – טומי מראה לנו שהוא יותר מרק נחמד. הביצועים שלו במים מעמידים את כל יושבי הסירה בהלם, והיו כמה עם ניסיון רב בתחום. זה רחוק ממה שאנחנו יודעים לעשות בארץ, מודה אחד מהם. טומי מסתובב עם הגלשן על המים (360), משנה את זוויות הגלישה במהירות, עולה על החלק העליון של הגל ובקפיצה תופס את הגלשן שלו עם שתי ידיו. אבל עזבו את התיאורים שלי – הציצו בסרטון בעצמכם.

אחרי הפעלולים של טומי הגיע הזמן שלי ללמוד איך "ללכת על המים". העלייה מהמים עם הוייקבורד באה בקלות וטומי מכוון אותי לגל. הוא קרוב אלי וכל מה שהוא אומר נשמע בבירור. הוא מסביר לי בדיוק היכן הרגליים צריכות להיות על הבורד ומושך אותי אל הגל. לאחר מספר נפילות, הוייק עולה על הגל במיקום הנכון והחבל לא נחוץ יותר. אין ספק שלתפוס את הגל ולעמוד עליו לאורך זמן זוהי חוויה אדירה.

גם אם אין אלוף סנובורד בנמצא, הספורט הזה קל ללימוד. אני מאמין שכל אחד עם קצת ניסיון בסקי מים יתפוס את הטריק תוך חצי שעה עד שעתיים. דבר נוסף, הספורט הזה הוא מאוד חברתי. בזכות הקרבה לסירה, החברים יכולים לשבת בירכתי הסירה קרוב כל כך לגולש, וממש להרים איתו כוסית תוך כדי הגלישה. כן, ראיתי את זה קורה... הגלישה עצמה הרבה פחות מעייפת מסקי, ומאפשרת לגולש לעמוד מאחורי הסירה דקות לא מועטות, ומייצרת חוויה זורמת יותר מסקי.
השקת סירות: דגמי 2016 של נאוטיק
צילום: גיתית זוהר | וידאו: עדן רם

Super Air G25 Nautique
הסירה ששימשה אותנו לשיעור היתה הסופר-אייר G25, שכמו כל אחיותיה היא בעצם סלון מפואר, עם מערכת שמע מדהימה (תכנון תעלות הסאונד בוצע בשלב התכנון הראשוני של הסירה!) ומקרר משקאות ברצפה, הנע על המים במהירות ומייצר גל ענק מאחוריו. היא מונעת על ידי מנוע שמייצר עד 550 כ"ס ומורשה להוביל 15 נוסעים. מורשה – כי היצרן מגדיר אותה כסירה ל-19 איש, אך בארץ החוק מגביל את מספר הנוסעים ל-15 בלבד. בני משפחה וחברים (באמריקה ניתן להכניס 19 אך בארץ החוק מגביל ל-15).
מערכת השמע של JL AUDIO כוללת 10 רמקולים ומסוגלת לייצר סאונד שנשמע לאוזני איכותי מאוד. כמו כן, מערכת השליטה של הסירה כולל מסך TOUCH שלא היה מבייש את חוד החנית של תעשיית הרכב. כמו ברכבי היוקרה המערכת כוללת בורר שדומה ל- IDRIVE, כפתורים פיזיים וכפתורי TOUCH. טומי לבש שעון חכם של חברת PEBBLE , המאפשר שליטה, דרך אפליקציה, במערכת השמע של הסירה , בכיוון הגל ואפילו במהירות השייט. כל זאת תוך כדאי גלישה על הגל! כמובן שתא הקירור הגדול השקוע בתוך רצפת הסירה, מספק ליושביה את כל הערק והאבטיח הנחוץ בימים החמים ביותר של הכנרת. רצפת הסירה כוללת גומי מיוחד דמוי עץ שמאפשר ניקוי מהיר של כל משטחי הסירה.
גל הירכתיים מאפשר לגולש אפשרויות גלישה רבות. היכולת לכוונן את הגל לגובה והאורך המתאים, לקבוע את כיוון הגל (לימין או לשמאל) מאפשר לגולש לייצר יותר תרגילים ולהתאים את הגל לרמת הגלישה שלו. בכדי לעשות זאת, ה-G25 כוללת את טכנולוגיית ה-NCRS,טכנולוגיה המאפשרת כוונון מדויק של שטח המגע של הסירה למים .
סדרת ה- G של נאוטיק כוללת את ה-G23 ואת ה-G21 הקטנות יותר, המיועדות ל-14 ו-15 אנשים בהתאמה. על הסירה הגדולה, ה-G25, בגרסה המפוארת תאלצו לשלם כ-$275,000 מה שהופך אותה לאחד הכלים היקרים בכנרת – תענוג לא זול בכלל. בשל כך, הרבה מהלקוחות קונים את הסירות בשותפויות. אופציה נוספת היא לשכור את הסירות לסופ"ש – וכמובן, לקנות סירה משומשת.

השקת סירות: דגמי 2016 של נאוטיק
צילום: גיתית זוהר | וידאו: עדן רם