"כשאנשים חושבים על מכוניות ספורט, דירוג הבטיחות זה לא הדבר הראשון שעובר להם בראש" אמר אדריאן לונד (Adrian Lund), נשיא ה-IIHS, המכון לבטיחות בדרכים של חברות הביטוח בארה"ב – ונראה לנו שהוא צודק. ולאור תוצאות מבחני הריסוק האחרונים שערך הארגון, לשלוש מכוניות שרירים אמריקאיות, נראה שזה גם לא הדבר הראשון שעולה בראש למי שמתכנן את המכוניות הללו.
 
המכוניות שנבחנו הן דודג' צ'אלנג'ר , פורד מוסטנג ושברולט קמארו החדשות. נציין כי הדודג' כבר וותיקה למדי – היא הושקה בשנת 2008 – בעוד הפורד והשברולט צעירות יותר (הושקו ב-2013 ו-2015 בהתאמה). בניגוד לחלק גדול מהמבחנים שעורך הארגון, תוצאות הסבב האחרון רלוונטיות אלינו. שיווק הקמארו החדשה החל לפני חודשים אחדים, וגם פורד מוסטנג עתידה למצוא את דרכה ארצה. אפילו לגבי הצאלנג'ר יש עוד תקווה, עם ההחלפה הצפויה של היבואן. לכן קצת מאכזב שאף אחת מהן לא הצליחה לזכות בדירוג הארגון כ-""TOP SAFETY PICK.
 
מכוניות השרירים מתרסקות באמריקה
צילום: מנהל 

שלא במפתיע המכונית המבוגרת יותר, דודג' צ'אלנג'ר, הצליחה פחות במבחנים מבין השלוש. היא הציגה הגנה "מתקבלת על הדעת" בלבד בבדיקת 'צליפת שוט' (שבודקת את יעילות משענות הראש בפגיעה מאחור), המושבים והחוזק המבני של הגג, אך הגורם העיקרי להורדת הציון הוא, כמו שכבר התרגלנו, מבחן ה"חפיפה הנמוכה" – מבחן שבו המכונית פוגעת במכשול עם חלק קטן מהחרטום, כך שכל האנרגיה מתרכזת בשטח מצומצם. במבחן זה הדודג' כמעט ונכשלה עם ציון "גבולי" בלבד. גלגל המכונית נדחף לתא הנוסעים וגרם לקריסת כלוב ההגנה, ורגלה של בובת הריסוק נתקעה באזור הדוושות – אילו תאונה כזו התרחשה במציאות, היה מדובר בפציעות קשות בגפיים התחתונות של הנהג.

אחריה נמצאות המוסטנג והקמארו, שזכו באופן כללי לציונים טובים אך, כאמור, גם הן לא הצליחו לזכות בדירוג המרבי. השברולט עברה בהצטיינות את מבחן ה"חפיפה הנמוכה", עם הציון המרבי ("טוב"), אבל זכאית ל"מתקבל על הדעת" בלבד במבחן החוזק המבני של הגג, ואיבדה נקודות נוספות מפני שאינה מוצעת עם מערכת אוטונומית למניעת תאונות. הפורד הציגה הגנה ברמה "מתקבלת על הדעת" במבחן ה"חפיפה הנמוכה", ולכן גם היא לא זכאית לדירוג המרבי.