כחצי שנה לאחר השקתה בתערוכת פרנקפורט, התייצבה באולם התצוגה של מרצדס בהרצליה גרסת הקבריו הסופר-יוקרתית של מרצדס S קלאס קופה. אחותה הפתוחה, המרהיבה למראה והמאוד-לא-צנועה של ה-S מוצעת בישראל בשתי גרסאות: S500 ו-S63 AMG. מחירה של ה-S קבריו הוא 1,525,000 שקלים בגרסת 500 ואילו הגרסה החזקה יותר עומד על 1,950,000 שקלים - בשני המקרים מדובר במחירי בסיס, שעלולים לתפוח בעוד עשרות או מאות אלפים, בהתאם לתוספות.
מרצדס S קבריולט בישראל - מ-1.5 מיליון שקל
צילום: מנהל

ביצועי על
שתי הגרסאות חמושות במנועי V8 עם שני מגדשי טורבו. ב-500 מותקן מנוע בנפח 4.7 ליטר המייצר 455 כ"ס ו-71 קג"מ, המעביר את כוחו לגלגלים האחורים, באמצעות תיבה אוטומטית עם 9 הילוכים. גרסה זו מוגבלת ל-250 קמ"ש והיא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות. לעומת זאת, לגרסת S63 AMG יש מנוע 5.5 ליטר עם 585 כ"ס ו-91.7 קג"מ. אלו מועברים לארבעת הגלגלים באמצעות תיבת שבעה הילוכים. אלו מסדרים לה, בין השאר, האצה של 3.9 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 300 קמ"ש (מוגבלת בארץ ל-250 קמ"ש). כמו כן, גרסת ה-AMG מקבלת צמיגים גדולים יותר - 255/45-19 מלפנים ו-285/40-19 מאחור. בשני המקרים, מצוידת ה-S בקפיצי אוויר.
מרצדס S קבריולט בישראל - מ-1.5 מיליון שקל
צילום: מנהל

ולפרטים בהרחבה
מבחוץ כוללת הגרסה הפתוחה של ה-S קלאס חבילת פגושים וחצאיות של AMG, מפלטים טרפזיים וכמובן תאורת LED. במפרט הנוחות והפאר נמצאים ריפוד מעור נאפה, דיפון עץ, תפעול חשמלי להגה ולמושבים (כולל איוורור), תאורת פנים משתנה, מערכת מולטימדיה עם ראוטר ומערך שמע של בורמסטר. אבזור הבטיחות כולל מצלמות היקפיות, התרעה על רכב בשטח מת, תיקון סטייה מנתיב וסיוע בהיגוי, מניעת תאונה ובקרת שיוט אדפטיבית, וכושר תנועה אוטונומי במצבים מסוימים. מערכת חניה אוטומטית נמצאת אף היא ברשימה.

לפי מרצדס, ל-S קבריו יש את גג הבד הנפתח הגדול ביותר במכונית סדרתית כיום - ולמרות זאת הוא ייפתח תוך 20 שניות קצרות ובמהירות של עד 60 קמ"ש.
מרצדס S קבריולט בישראל - מ-1.5 מיליון שקל
צילום: מנהל