היצרנית הבווארית – המציינת 100 שנים להיווסדה – חגגה לא מזמן 50 ל-2002 האייקונית, ובימים אלה היא מציינת 30 שנים להופעתה של מכונית שהיא הרבה מעבר לדגם: M3.
לפני 30 שנים הציגה ב.מ.וו את M3 הראשונה, מכונית שעשתה היסטוריה במרוצים, גרמה להיסטריה בקרב חובבי מכוניות ועיתונאי רכב והפכה מאז ועד היום לשם דבר בכל הקשור למכוניות ספורט המבוססות על מכוניות סדרתיות. כעת יוצאת ב.מ.וו במחווה למכונית ההיא בדמות מהדורה מוגבלת (אך מאוד מוכשרת) לדור החמישי בשושלת.
30 שנות M3
צילום: מנהל

מהדורת ה-"30 שנים M3" (ובאנגלית זה נשמע יותר טוב: " 30years M3") מצוידת תקנית בחבילת "קומפטישן" הכוללת תוספת הספק קלה למנוע (450 כ"ס במקום 431 כ"ס), מתלי "M" אדפטיביים הכוללים קפיצים ובולמים שונים מהדגם הרגיל, חישוקי "20 ועוד.

מהדורה זו תוצע עם תיבה ידנית או רובוטית דו-מצמדית. נתון התאוצה ל-100 של הגרסה הרובוטית עומד על 4 שניות, מהיר ב-0.1 שניות מהגרסה הרגילה. נציין שחבילת ה"קומפטישן" מוצעת כאופציה בתוספת תשלום עבור כל M3 וכי ב.מ.וו לא מדווחת על שינויים מיוחדים לגרסת ה-30.
30 שנות M3
צילום: מנהל

כמובן, ישנם שינויים קלים בעיצוב (בחוץ ובפנים), אך עיקרם סמלים למהדורה ה-30, כולל מקומה בסדרת הייצור מוגבלת. מעבר לכך, מהדורת ה-30 עוטה על עצמה צבע ייחודי, "כחול מקאו", כמחווה ל-M3 המקורית איתה הוצע הצבע לראשונה.

באופן מעט תמוה, למרות שה-M3 המקורית הוצעה רק בתצורת קופה, המכונית החדשה מוצעת רק כסדאן; כנראה בגלל שהקופה נקראת כיום "M4". המחיר? מהדורת ה-30 תייקר, את המחיר (בגרמניה) ב-10,000 אירו ביחס לב.מ.וו M3 "רגילה" עם חבילת "קומפטישן", שמחירה הוא כ-80,000 יורו.

30 שנות M3
צילום: מנהל