באופן שרק היפנים כנראה מסוגלים להבין, הירושי נארומי מוגדר כ"מנהל הקבוצה בתחום האירופאי". עם זאת נארומי פועל מיפן – וכפוף לראשי החטיבה האירופאית של היצרן עליה הוא אחראי. לישראל הגיע נארומי לכבוד חשיפת הבאלנו, וגם אם לשנינו ידוע שהיא מכונית חשובה עבור המותג סוזוקי – ברור שבסוזוקי יפן ואירופה רואים את הדברים קצת אחרת מאשר בישראל.
מיצובו של המיקום
"כרגע זו מכונית ה-B (סופרמיני; א.ש) היחידה של סוזוקי". פותח נארומי את המפגש כשהוא מדבר בשקט ומתנסח באופן זהיר "הסוויפט כרגע משחקת בחלק העליון של תחום ה-A (מיני; א.ש) כמו שאנו רואים זאת, אם כי תלוי איך מסתכלים על השווקים.
"הרכב הזה (באלנו; א.ש) מיוצר בהודו ושם זו המכונית החשובה ביותר עבורנו. אבל כיוון שזו מכונית ה-B היחידה שלנו אז ברור שגם בכל אירופה ודרום אמריקה היא מאוד חשובה. בשווקים רבים לפלח הזה הנתח הגדול במכירות, ולכן זה מאוד חשוב.
"מבחינתנו, הבאלנו באירופה מוצבת מול הפולו והפאביה. אלו הן המתחרות הישירות שלה, אבל יש לנו יתרון ברור במרחב ליושבים מאחור ובחלל למטען".
אלו עוד דגמים נראה על הבסיס החדש?
"הבאלנו הוא מוצר ראשון שמבוסס על הפלטפורמה החדשה שלנו. האיגניס כבר נבנה על אותו בסיס, ובעתיד כמעט כל המכוניות של סוזוקי יתבססו על הארכיטקטורה הזו. יהיו כמובן שינויים בהתאם לגודל, אבל זו בעיקרון הפלטפורמה המודולרית שלנו שיכולה להתאים למספר רב של גדלים ודגמים".
מדוע סוזוקי תמיד מצופפת את המבחר שלה בתחום הדגמים הקטן?
"אנחנו מציגים כעת טכנולוגיות חכמות הן בפלטפורמה והן בתחום המנועים אז אנחנו בהחלט יכולים להרחיב את המבחר עם מוצרים גדולים מהויטארה ומה-Sקרוס. מבחינה טכנית עם הבסיס החדש זה אפשרי. מצד שני כרגע הטרנד בעולם הוא של מכוניות קטנות וחסכוניות יותר, אז הדרך המסורתית שלנו נעה בהחלט בכיוון הנכון".
האם יש סיכוי שגרסת הסדאן תגיע לכאן?
"הנושא הזה תלוי בהיקף המכירות. צריך להיות כמות מסוימת כדי שיהיה שווה לעשות לרכב כזה תקינה אירופאית. לישראל אנחנו מוכרים כלים בתקינה אירופאית, ובאירופה אין דרישה לרכב כמו באלנו סדאן. אם סוזוקי ישראל תוכל למכור 100,000 מכוניות נעשה זאת, אבל כרגע לא נראה לי שאפילו שילוב בין תורכיה, רוסיה וישראל מביא מספרים כאלה".
ימשיכו להיות גדולים בקטן
צילום: רותם להב
אתם מתמחים בפנאי ולאורך השנים היה לכם פנאי בינוני. האם נראה יורש לגרן ויטארה?
"באזורים מסוימים באסיה ודרום אמריקה אנחנו עוד מוכרים את הגראן-ויטארה, אבל הוא כבר אינו עומד בתקינה האירופאית הנחוצה גם אצלכם. אנחנו יכולים וצריכים לחשוב על רכב גדול יותר, וברור לנו ששווה ללמוד את הנושא. בנינו שם מאוד טוב בתחום וחבל לא לנצל אותו. אבל אם נעשה זאת, לא ברור שנמשיך לקרוא לדגם החדש 'גראן-ויטארה'".
הג'ימני כבר וותיק. האם תייצרו לו יורש והאם תשמרו על אותה מתכונת שהפכה נדירה בעולם הרכב?
"כרגע אנחנו ממשיכים לייצר את הג'ימני הנוכחי ולא ברור מתי נחליפו. מבחינת תפיסה, האיגניס החדש שונה מאוד והג'ימני הוא רכב שטח אמיתי. אנחנו עוד לא מדברים על העתיד של הג'ימני באופן רשמי אבל אני חושב שחשוב לשמור על התפיסה שלו כמו שעשינו בעבר. זה רכב השטח האמיתי הקטן היחיד בשוק אז מבחינת שיווק אין כל סיבה לנטוש את התפיסה".
העניין עם נתוני הצריכה
רגע לפני שאני נפרד מנארומי אני שואל אותו על פרשת נתוני צריכת הדלק השגויים שהגיעה גם לסוזוקי יפן. הוא נבוך, מחייך ומסביר בשקט.
"כל הסיפור של נתוני צריכת הדלק החל עם מיצובישי, וזו לא הפעם ראשונה שקרה להם דבר כזה. בעקבות זאת הורה הממשל לכל היצרנים לבדוק ולדווח שהם עושים הכל נכון מבחינת תהליך.
בחקירה פנימית שערכנו גילינו שהיו דברים לא נכונים בתהליך התקינה שלנו. אבל בדקנו גם האם הנתונים שדיווחנו לממשל וללקוחות עומדים במבחן המעשי. ובכל הדגמים שבדקנו גילינו שהמבחן המעשי הראה תוצאות טובות ממה שדיווחנו. אבל הבדיקות המקוריות באמת לא נעשו באופן נכון ועל כך התנצלנו".
ימשיכו להיות גדולים בקטן
צילום: רותם להב