פעם – במונחי עולם המובייל הכוונה היא לפני יותר משלוש-ארבע שנים – iGO היה שם נרדף לתוכנת ניווט. זה היה בימים שבהם עוד היה מקובל לקנות מכשיר ניווט ייעודי לרכב במחיר של מאות שקלים, ולהתקין עליו מערכת ניווט שקונים בנפרד. היו מספר תוכנות ניווט בשוק, אבל הנפוצה ביותר היתה תוכנת iGO – כשהסימן האמיתי לדומיננטיות שלה היה העובדה שזו התוכנה שהיית מקבל (פרוצה, כמובן) כשהיית מזמין מכשיר מאחד האתרים הסיניים...
אבל אז הגיעה WAZE והציעה תוכנת ניווט חינמית לכל סמארטפון, ועוד עם עדכוני עומסי תנועה ותכנון מסלול שלוקח את עומסי התנועה בחשבון. והשאר, כמו שאומרים, היסטוריה. או שזה לפחות הרושם שנוצר. אבל אם אתם מאלו שחושבים שתוכנת iGO עברה מן העולם, אתם טועים – תיאור מדויק יותר יהיה שהחברה עברה לממד אחר, ממד העבודה עם יצרני הרכב ויצרני המולטימדיה. "לא רק שהחברה לא נעלמה", מסביר דודי וירניק, מבעלי החברה, "אלא היא צומחת בקצב מהיר (הם מחפשים אנשי פיתוח, למקרה שרילוקיישן להונגריה, שם נמצא מרכז הפיתוח של החברה, מעניין אתכם – נ.א), והיא החברה הדומיננטית היום באספקת תוכנות ניווט מקוריות ליצרנים, עם חוזי אספקה בהיקף של מאות מיליוני דולרים".
החל מהלילה ועד מוצ
צילום: מנהל
ולמרות שעיקר העיסוק שלהם היום (96% מההכנסות שלהם, לפי הצהרת אנשי החברה) הוא באספקת מערכות מאחורי הקלעים, עם עיצוב וממשק ייחודי לכל יצרן, הם לא נטשו את השוק הפרטי, זה שפונה לצרכנים המתקינים את התוכנה במכשיר הסלולארי או בטאבלט. חברת NNG משיקה בימים אלו את הגרסה הישראלית לדור החדש של תוכנת הניווט שלהם – iGO NextGen. גרסה זו כוללת את כל החידושים של ה-NextGen (שתיכף נרחיב עליהם), יחד עם התאמות ספציפיות לישראל, כגון הטמעת מפות שטח, כולל סימון שבילים, בתוכנה, מה שמאפשר לנווט עם אותה תוכנה בכביש ובשטח, ויצירת מאגר נתונים ענק של נקודות עניין ועסקים, בשיתוף b144.
החל מהלילה ועד מוצ
צילום: מנהל
השינוי המשמעותי ביותר בדור החדש של המערכת הוא התחברות לרשת – עניין שאפשר ל-iGO ליישר קו עם וויז בנושא החשוב של עדכוני תנועה (אבל גם עדכוני מזג אוויר ועוד). את עדכוני התנועה מקבלת המערכת דרך מידע הנאסף בחברות הסלולאר לגבי מהירות התנועה הממוצעת של מכשירי הסלולאר באזור מסוים, כך שבסיס הנתונים רחב בהרבה משל תוכנות התלויות בנתונים ממשתמשי התוכנה הספציפית. עדכוני התנועה מתעדכנים מדי דקה, ואנשי החברה טוענים ל"זנב" – דיווחים על פקקים שהתפוגגו והפרעות בדרך שכבר לא שם – קצר במיוחד. גם החיפוש במערכת הפך לקל ופשוט יותר, עם שורת חיפוש אחת, בסגנון 'גוגל' המוכר. אנשי החברה טוענים כי גם השליטה הקולית שופרה משמעותית, עם יכולת פיענוח דיבור טובה יותר, ויכולת תפעול מלאה של המערכת. משמע עתה ניתן להשלים פעולות מבלי לגעת כלל במסך – משמע לא רק להזין את החיפוש בהוראה קולית, אלא גם לאשר את הכתובת ולהתחיל את הניווט. המערכת החדשה גם עברה ממסכי "תמונה" לגרפיקה ווקטורית, מה שמאפשר התאמה אוטומטית של מערכת הניווט והתפריטים לכל מכשיר, בלי קשר לגודל המסך והרזולוציה שלו.
החל מהלילה ועד מוצ
צילום: מנהל
התכונות החדשות מצטרפות לתכונות המוכרות של iGO – בדגש על דיווח על מצלמות מהירות (כולל הבדלה בין מצלמות פעילות לרדומות), תצוגת תלת-מימד, תצוגת שלטי הכוונה ותצוגה ריאליסטית של צמתים ומחלפים, שעוזרת להבין על איזה מסלול בדיוק צריך לעלות. כל אלו זמינים בזכות מרכז מיפוי עצמאי של החברה, שמעדכן את המפות והשלטים בצורה רציפה. בנוסף חשוב לזכור כי ב-iGO המפות, והתוכנה עצמה, נמצאים על המכשיר, כך שניתן להתחיל ניווט או לשנות מסלול גם באזורים נטולי קליטה – ולידיעת תושבי גוש-דן, יש עדיין אזורים בלי קליטה, או קליטה חלשה, ברחבי ישראל.
מחיר התוכנה למכשירים ניידים עומד על 99 שקלים, והיא זמינה בחנויות המקוונות של גוגל ואפל (וניתנת לרכישה גם ישירות מהחברה בארץ, לטובת התקנה במערכות מולטימדיה, למשל). בין ה-29/6 ל-2/7 תוצע התוכנה בחינם, וניתנת להורדה בלינקים הבאים – לאנדרואיד ול-IOS.
החל מהלילה ועד מוצ
צילום: מנהל