למבורגיני חוגגת 50 שנה ללמבורגיני מיורה, מי שנחשבת על ידי רבים למכונית-העל הראשונה, ובלי קשר – אחת המכוניות היפות בהיסטוריה. ואיפה ראוי יותר לחגוג יומולדת למכונית כזו מאשר בפסטיבל המהירות בגודווד? וכמקובל בלמבורגיני, הם מציינים את האירוע עם מהדורה מיוחדת ומוגבלת ייצור (50 יחידות בלבד) של מכונית הדגל של המותג – האוונטדור. השם שנבחר למכונית החגיגית הוא, כמה מקורי – אוונטדור מיורה.
יפות ומהירות בגודווד: אסטון מרטין, מקלארן ולמבורגיני חוגגות
צילום: מנהל
בעיצוב האוונטדור מיורה נעזרו האיטלקים בסדנת העיצוב פרסונאם (Personam studio), והיא תוצע בשישה צבעי מרכב אפשריים, המגיעים היישר מההיצע של המיורה המקורית. החישוקים הם בקוטר "21 מאחור ו-"20 מלפנים, וישנה אפשרות בחירה בין חישוק בצבע כסף לזהב - שוב, בדומה למיורה המקורית.
המנוע הוא אותו V12 המוכר מהאוונטדור – וממש אין לנו בעיה עם זה. מנפח של 6.5 ליטר הוא מפיק 700 כ"ס בסל"ד אסטרונומי - 8,250. הביצועים, כצפוי, לא פחות ממעולים - 100-0 קמ"ש ב-2.9 שניות ומהירות מרבית של 350 קמ"ש.
כאמור, רק 50 יחידות ייצורו, כך שגם אם תתממש ההבטחה להתחיל לייבא את המותג לארץ, כנראה שהיא לא תגיע ארצה.

הבריטים איבדו את הראש
אסטון מרטין הביאה לגודווד את הוואנטג' GT12 רודסטר. מכונית שנבנתה לפי הזמנה אישית של לקוח – משמע תהיה רק אחת כזו. לפי אסטון מרטין, התכנון נעשה על ידי מחלקת ההתאמות האישיות של החברה (שנקראת Q, ואתם יכולים להבין לבד למה) וארך תשעה חודשים.
יפות ומהירות בגודווד: אסטון מרטין, מקלארן ולמבורגיני חוגגות
צילום: מנהל
המכונית מבוססת על הוואנטג' GT12 קופה, כאשר המספר בשם מתייחס למספר הצילינדרים במנוע הגדול. ההספק שופר מעט בגרסה זו, במקום 576 כ"ס, מפיק מנוע ה-6.0 ל' נתון עגול של 600 כ"ס. נתון הספק שהופך אותה לרודסטר החזקה בהיסטוריית אסטון מרטין. תיבת הילוכים היא אוטומטית-רובוטית חד-מצמדית, כמו בוואנטג' הרגילה.
בנוסף לשינויים המכאניים (סעפת פליטה מטיטניום, מערכת יניקה באורך משתנה ועוד), דאגה מחלקת Q גם לשינויי עיצוב, עם שפע חלקי קרבון חדשים שעוזרים להפוך את העיצוב האלגנטי למעט קרבי יותר, כראוי למעמד.

מקלארן P1 לה-מאן

בשנת 1995 זכו מקלארן עם ה-F1 GTR האגדית במירוץ הלה-מאן. לכבוד הזכייה, ייצרו מקלארן גרסת כביש לאותה F1 GTR בשם F1 LM. עכשיו, 21 שנה מאוחר יותר, מקלארן מוציאה גרסת כביש ל-P1 GTR, וכמו אז, גם לזו יצורפו האותיות LM. אז נכון שמקלארן לא זכתה עם ה-P1 במרוץ הלה-מאן, אבל אנחנו ממש לא מתכוננים להתלונן על גרסה כזו...
יפות ומהירות בגודווד: אסטון מרטין, מקלארן ולמבורגיני חוגגות
צילום: מנהל

יחידת הכח זהה לזו שב-GTR - מנוע 3.8 ליטר מוגדש בשילוב מנוע חשמלי, שמפיקים יחדיו 986 כ"ס. אולם בניגוד ל-GTR, ה-LM אינה צריכה את אביזרי הבטיחות הייעודיים למסלול שיש ב-GTR התחרותית – מה שחסך לא פחות מ-60 ק"ג! אין נתונים רשמיים, אבל אפשר לנחש, או יותר נכון לחלום, את נתוני הביצועים שלה, לאור העובדה שה-P1 הרגילה (903 כ"ס, וקרוב לוודאי כבדה יותר) מגיעה למאה ב-2.8 ש', ולמאתיים ב-6.8 ש'.
אז מה כן נשאר? בגרסת ה-LM תמצאו בעיקר סיבי פחמן - במרכב, בתא הנוסעים (המושבים, הדיפונים, הקונסולה האמצעית) ובעצם כמעט בכל פינה.
אל גודווד הגיעה ה-P1 LM בצביעה מיוחדת, בהשראת צביעת הקסדה של ג'יימס האנט, לכבוד 40 שנה לאליפות הפורמולה 1 בה זכה עם מקלארן. נקווה שזה גרם לו לחייך שם למעלה.
יפות ומהירות בגודווד: אסטון מרטין, מקלארן ולמבורגיני חוגגות
צילום: מנהל
ואם השלוש האלו עשו לכם חשק - חכו לכתבה בגיליון 366 על הביקור שלנו בגודווד!