לפני כארבעה חודשים חשפה פורד את הפיאסטה ST200 - גרסה מחוזקת להוט-האצ' הקטנה והמוצלחת שלה - וגירתה את בלוטות חובבי הרכב ברחבי אירופה. אולם רק עכשיו, עם התחלת שיווק הדגם באירופה, מתפרסם המפרט המלא, כולל המחיר.
פורד פיאסטה ST200 – כוחה עוד במותניה?
צילום: מנהל
מבחינה ויזואלית, חיצונית ופנימית, יהיה קשה להבחין בין הפיאסטה ST הרגילה לאחותה החזקה יותר. השינויים העיצוביים מסתכמים בחישוקים צבועים בשחור (זהים בגודלם ובצורתם) ובכיתוב צנוע של "ST200" בירכתי הרכב ומתחת לקונסולה המרכזית בתא הנוסעים.
מתחת למכסה המנוע נמצא אותו מנוע 1.6 ליטר טורבו כמו ב-ST הרגילה, אבל כאן הוא מציע 197 כ"ס ו-29.5 קג"מ, לעומת 180 כ"ס ו- 24.4 קג"מ. פחות או יותר ישור קו עם המקובל היום בקטגוריה. במצב גדישת יתר, הזמין ל-20 שניות, הוא מפיק עוד 3 קג"מ ו-15 כ"ס. תיבת ההילוכים זוכה ליחס העברה סופי קצר יותר.
פורד פיאסטה ST200 – כוחה עוד במותניה?
צילום: מנהל
השינויים הללו מתורגמים לקיצוץ 2 עשיריות השנייה בהאצה מ-0 ל-100 קמ"ש (ל-6.7 שניות) לעומת ה-ST. שוב - לא שבירת שיא בקטגוריה. ובכל זאת מספיק כדי להפוך את ה-ST200 לפיאסטה המהירה והחזקה ביותר אי פעם. ואם כבר היסטוריה - חובבי הטריוויה מבינכם בוודאי ישמחו לדעת כי ההספק המרבי של ה-ST200 הוא בדיוק כפול מאשר בפיאסטה הספורטיבית הראשונה – ה-XR2.
אבל הסיפור של ה-ST200 הוא הרבה יותר מעוד כמה כוחות סוס וקג"מים. מכלולי הניהוג שופרו לטובת ליטוש היכולת בכבישים מפותלים - יש טורק-וקטורינג, מתלים מונמכים, והיגוי שונה, מהיר וחד יותר. ויש בה לא מעט שיפורים גם במתלים, שיהפכו אותה למלוטשת במיוחד על גבי כבישים מפותלים. כך, למשל, כולל המפרט של ה-ST200 מערכת 'טורק וקטורינג', מרכב מונמך, מוטות מייצבים מעובים, יחס ההעברה הסופי קצר יותר והיגוי שונה - מהיר וחד יותר.
פורד פיאסטה ST200 – כוחה עוד במותניה?
צילום: מנהל
נשמע מעניין מאוד - עד שמגיעים לגזרת המחיר. מחירה של פיאסטה ST200 בבריטניה יעמוד על 22,745 פאונד - כמה זה יותר ממחיר ה-ST הרגילה? 16% יותר מפיג'ו 208 GTI ו-30%(!) יותר מפולקסווגן פולו GTI, המשמעות היא שהמחיר בארץ אם תיובא, יתקרב כנראה ל-200,000 שקלים. אאוץ'...
ואגב יבוא לישראל, חברת איילון מוטורס, המייבאת רכבי פורד ביבוא מקביל, הודיעה כי כמו שעשתה עם הפיאסטה ST, היא תביא ארצה את הפיאסטה ST200 בהזמנה מיוחדת - במחיר שיקבע פר עסקה.

פורד פיאסטה ST200 – כוחה עוד במותניה?
צילום: מנהל