דאלים הכריזה לא מזמן על הרחבת האחריות על כלל דגמיה לשלוש שנים, ללא הגבלת ק"מ או שימוש (יש יבואנים שנותנים אחריות מוגבלת לשימושים מסחריים, למשל לקטנועים המשמשים לשליחויות). סיבה טובה בהחלט להעמיק את הכרותינו עם קטנוע המנהלים של היצרן, ה-S3.
דגם זה קיים בשתי גרסאות מנוע – 125 סמ"ק ו-250 סמ"ק. מלבד נפח המנוע אין הבדלים משמעותיים – הממדים והעיצוב זהים, וההבדל הבולט ביותר הוא המפלט: כפול ב-125, רגיל ב-250.
דאלים S3 - מבחן ארוך טווח
צילום: מערכת אוטו
אנחנו קיבלנו את גרסת ה-250 סמ"ק (247 סמ"ק, אם לדייק), שמתאימה יותר לפרופיל נסיעות שכולל נסיעות בין עירוניות על בסיס יומי. הקטנוע התקבל חדש לחלוטין, "בניילונים", כפי שאפשר לראות בתמונות, ועדיין נמצא בשלב ההרצה – 1000 ק"מ אותם יש לצלוח במהירות של עד 80 קמ"ש (קשה להתמיד...) ולא בגז קבוע (אנחנו משתדלים).
בחודשים הקרובים נחלוק אתכם את רשמינו מהקטנוע ומהחיים איתו, אבל עד אז רק רצינו להגיד ש"מפתח חכם", כזה שלא דורש הוצאה מהכיס, הוא פטנט ענק בדו-גלגלי. אומנם גם במכוניות זה עניין נוח, אבל רק מי שגמר ללבוש את חליפת הסערה ואת כפפות החורף, ורק אז גילה שהמפתחות נשארו בכיס, יכול להבין את חשיבות העניין. אז אומנם אנחנו עדיין בקיץ, בלי חליפת סערה ועם כפפות קיץ דקות, אבל עדיין התמכרנו במהירות לכך שהמפתח זרוק בכיס המעיל, ופתיחת תא המטען וההתנעה מתבצעים בלי לשלוף אותו. חבל שזה עניין נדיר כל כך ברכב דו-גלגלי. ובעצם, אם מפתח חכם הוא פריט סטנדרטי על קטנוע שעולה 25,750 שקלים, למה הוא עדיין לא סטנדרט במכוניות סופרמיני, או לפחות במשפחתיות, שעולות פי חמש?
דאלים S3 - מבחן ארוך טווח
צילום: מערכת אוטו