סוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg) פרסמה כי מרצדס שוקדת על הקמת תת-מותג נפרד שיתמקד בדגמים חשמליים, בדומה למהלך של ב.מ.ו שהקימה את מותג i. מקורות במרצדס מסרו לכתב בלומברג כי מרצדס מתכננת ארבעה דגמים כאלה בשלב ראשון: שני סדאן ושני רכבי פנאי.
מרצדס מתכננת להשיק תת-מותג חשמלי
צילום: מנהל
מנכ"ל מרצדס, דיטריך זיצשה, הודיע כבר ביוני כי החברה תציג דגם כל-חשמלי בתערוכת פריז (29.9). הדגם המדובר, מספרים מקורות אחרים, יהיה סדאן גדולה, מפוארת, מתקדמת ויקרה (כ-180,000 אירו). עם זאת, ייתכן ומרצדס תציג בתערוכה גם קונספט פנאי כל-חשמלי, ואולי תציג גם את שני הדגמים הנוספים, לפחות כקונספט וכבסיס לאותו תת-מותג, שסביר כי יוכרז בתערוכה זו.
עם תת-מותג זה מתעתדת מרצדס להתחרות בעיקר בטסלה, שיש לה כבר מכונית פאר כל-חשמלית (מודל S), דגם פנאי (מודל X) וכעת היא בדרך לייצור דגם קטן יותר (מודל 3). אבל לא רק טסלה – לב.מ.וו, כאמור, יש תת-מותג חשמלי (i) עם מכונית ספורט (i8) ועירונית (i3); בנוסף, קונצרן פולקסווגן הכריז על הצגה של 20 דגמים חשמליים עד 2020, חלקם באודי.
בשלב זה, עיקר הדרישה לרכב חשמלי באה מהשוק האמריקאי הגדול והחשוב. הדרישה שם לדגמים אלה באה מדעת הקהל, הממשל – והסוכנים לוחצים בהתאם. עם זאת, גם באירופה מגלים עניין גובר והולך בהנעה הכל-חשמלית. אותם גורמים במרצדס מסרו כי קו המכוניות החשמלי של המותג החדש ייבנה במפעלה בברמן (Breman), שם צפויים לייצר גם גרסת פלאג-אין חשמלית ל-GLC, המסוגלת לנסוע גם על מימן.
מרצדס מתכננת להשיק תת-מותג חשמלי
צילום: מנהל
מרצדס מחשמלת גם בכבדות
מרצדס חשפה בנוסף משאית כל-חשמלית שתוצג בתערוכת האנובר – התערוכה החשובה בעולם לרכב מסחרי (סוף ספטמבר). הדגם, Urban eTruck, מיועד למשקל כולל עד 26 טון. המשמעות היא כי דגם זה יהיה יעיל לעבודת חלוקה פרברית ויוכל עקרונית לתפקד כראש-גורר או גורר מלא (פול טריילר) בהובלת סחורה קלה בנפח גדול. משאית קלה לעבודות חלוקה עירוניות, תחת מותג פוסו,Canter E-Cell , הוצגה על-ידי מרצדס כבר בסוף 2013 ושיווקה החל בשנה שלאחריה.
ה-Urban eTruck שהוצגה כוללת סרן אחורי כפול (6x2; סרן אחורי-אחורי מהוגה), כאשר בקצות הסרן המניע (האחורי-קדמי) מנוע חשמלי בכל צד, בטבור הגלגל. סרן דומה פותח עבור האוטובוס של מרצדס, סיטארו, בגרסתו ההיברידית.
לכל מנוע הספק של 167 כ"ס ומומנט של 102 קג"מ (334 כ"ס ו-202 קג"מ ביחד). משך הזמן להטענה מלאה באמצעות מתקן הטענה יעודי אמור להיות שעתיים עד שלוש. המצברים, מסוג ליתיום-יון, מאפשרים תנועה ללא הטענה למרחק של 200 ק"מ, והם ממוקמים בתוך השלדה בתוך מארז ייעודי. לא נמסר מה קיבולת המצברים, אך לאור משקלם (700 ק"ג), אפשר להניח כי מדובר בסדר גודל של 70-80 קילוואט-שעה.
בגלל משקל המצברים ומכיוון שבאיחוד האירופאי מעוניינים בהרחבת השימוש בהנעה חשמלית, המשקל המרבי הכולל למשאית זאת עלה מ-25 ל-26 טון, כדי שמשקל הסוללות (700 ק"ג, כאמור) לא יפגע במשקל ההובלה.
מרצדס מתכננת להשיק תת-מותג חשמלי
צילום: מנהל