אילון מאסק, נשיא ומנכ"ל טסלה, הכריז אתמול לקראת חצות (שעון ישראל) על מארז-סוללות חדש של 100 קילוואט/שעה עבור דגמי הסדאן והפנאי של החברה. הזמנות מתקבלות כבר כעת והאספקה בפועל החל מספטמבר.
המארז החדש מתמקם מעל זה שהיה בפסגת ההיצע של טסלה, 90 קילוואט/שעה, אך ייצורו של זה האחרון יימשך.
טווח מוארך
לפי טסלה, המארז החדש יעניק לדגם S בגרסת P100D, טווח של 315 מייל (507 ק"מ) –45 מייל (72.5 ק"מ) יותר מאשר P90D – עם הישג תדמיתי בדמות חציית הרף של טווח נסיעה של 300 מייל (וגם 500 ק"מ). נתון זה הוא לפי תקן EPA האמריקאי, ואילו לפי תקן EU האירופאי מדובר ב-613 ק"מ (וגם כאן נחצה רף בתחום הנתונים).
לטווח החדש יש כמובן גם משמעות רבה בשיווק מכוניות חשמליות בכלל, וללא ספק ישפיע על שאר המתחרים, בייחוד על המצטרפים הקרובים.
רכב הפנאי הגדול X, המיועד לשבעה נוסעים, יזכה לפי תקן EPA לתוספת טווח של 39 מייל (63 ק"מ) לטווח כולל של 285 מייל (459 ק"מ), ולפי EU ל-542 ק"מ.
טסלה מכריזה על מארז-סוללות של 100 קילוואט/שעה
צילום: מנהל
האצה מקוצרת
טסלה S, מצוידת במארז החדש ובגרסת "מגוחך" האופציונלית – כן, זה שם הגרסה, Ludicrous – תאיץ מ-0 ל-60 מייל בשעה (97 קמ"ש) תוך 2.5 שניות(!). גרסת מגוחך לדגם X תסדר לו תאוצה דומה ב-2.9 שניות.
בהודעה שלה לעיתונות, מתייחסת טסלה באריכות לביצועים תוך-כדי השוואה לפורשה 918 ופרארי להפרארי (ייצור מוגבל, 2 אנשים, מיליון דולר, לא זמינות כיום וכו') – תוך שהיא מציינת שמדובר בדגם השלישי בביצועי התאוצה שלו לאחר הצמד הנכחד הנ"ל.
צפיפות יתירה
היקף הייצור של מארז הסוללות החדש יוגבל בשל הבעיות שמארז כה צפוף יוצר. אלון מאסק דיבר במהלך ההכרזה על ייצור של כ-200 מארזים – כ-10% מכלל הייצור. לכן, בשלב ראשון תוצע הסוללה רק לבעלי S ו-X בגרסאות הביצועים שלהן, ורק בעוד מספר חודשים לשאר בעלי הדגמים.
המארז החדש יוצע גם לדגם 3 החדש של טסלה, המשפחתית הגדולה שלה, שייצורו אמור להתחיל בשנה הבאה או זו שאחריה, וצבר ההזמנות שלו עומד על כ-400,000 מכוניות.
טסלה מכריזה על מארז-סוללות של 100 קילוואט/שעה
צילום: מנהל
מחירים גבוהים, אתגר חברתי
מי שירצה לקנות רכב חדש בגרסה זו ועם המארז החדש, יגלה שמחירה של מכונית הפאר הגדולה עומד על 134,000 דולר ומחירו של רכב הפנאי המגודל מגיע ל-141,000 דולר. אלה שהזמינו עם הקודם ועדיין לא קיבלו, יוכלו להוסיף 10,000 דולר, ומי שיש לו כבר דגם עם סוללות P90D יצטרך לשלם 20,000 דולר עבור המארז החדש; בנוסף לסוללות ולעדכון תוכנה, צריך גם לסדר מקום נוסף.
טסלה מציינת בהודעה לעיתונות כי היא מודעת למחירן הגבוה של הגרסאות החדשות, אך מוסיפה כי כל מכירה כזו תאפשר לה לממן את המשך פיתוח סדרה 3 העממית בהרבה (35,000 דולר) ובקיצור: טסלה רוצה לשווק דגמים יקרים גם דרך אחריות חברתית; ללא ספק גישה מקורית.
טסלה מכריזה על מארז-סוללות של 100 קילוואט/שעה
צילום: מנהל