לפני חמישים ושישים שנה, לפני שנולדו אופנועי השטח הייעודיים, היתה קיימת קטגוריה בשם "סקרמבלר" – גרסאות מותאמות לשטח של אופנועי כביש, עם מתלים מוארכים (לטיפול יעיל יותר בשטח משובש), צמיגי קוביות, אגזוז מוגבה (כך שלא ייחבט בסלעים) וכן הלאה. הם התבססו בדרך כלל על דגמים קטנים עד בינוניים (משקל הוא קריטי במיוחד בשטח). אבל הקטגוריה הזו נעלמה בשנות השבעים עם הופעתם של דגמי שטח יעודיים – אופנועי מוטוקרוס, למשל, שהיו קלים יותר ובעלי תכנון מתאים יותר לרכיבת שטח.
ב.מ.וו מצטרפת לאופנת הסקרמבלר (עודכן - וידאו)
צילום: מנהל
ועכשיו, הם חוזרים. אופנועי הרטרו זוכים בשנים האחרונות להצלחה רבה. הפריטה על הנימים הנוסטלגיים, של ימים יפים יותר ואופנועים פשוטים יותר עובדת, והמכירות של כלים בטעם של פעם, או לפחות מראה של פעם, נוסקות. וככל שקורה בכל נישה שגדלה, מתחילות להתפתח בנישת הרטרו תת-נישות. וכך חוזרים לחיים הסקרמבלרים – אופנועים שעיצובם קורץ לסקרמבלרים של לפני חצי מאה דרך צמיגי קוביות ושאר רמיזות שטח.
ראשון להגיע לארץ, לפני שנתיים, היה הדוקאטי סקרמבלר, ועכשיו מצטרף לקטגוריה ה-R9T סקרמבלר. כזכור, ה-R9T הוא אופנוע רטרו (מנוע בוקסר 1.2 ל' מקורר אוויר-שמן, 110 כ"ס) ששם דגש על יכולת התאמה אישית, עם שפע אביזרי עיצוב שמאפשרים לבעלים להקנות לאופנועי מראה אישי. גרסת הסקרמבלר מוסיפה גלגל קדמי גדול יותר ("19 במקום "17, אבל עדיין חישוק יצוק. חישוק שפיצים הוא אופציה), מתלים מעט ארוכים יותר (5 מ"מ מלפנים, 20 מ"מ מאחור) ואגזוז בעל מבנה צר יותר שממוקם גבוה יותר . וכמובן – צמיגי קוביות. גם תנוחת הרכיבה שונה במעט – היא זקופה יותר בזכות כידון גבוה יותר, ומושב ורגליות נמוכים יותר.
כל אלו לא יהפכו את הסקרמבלר לבחירה המועדפת לטיול מדבר, אבל אמורים לאפשר לו להתמודד ביתר קלות עם קטע כורכר מזדמן – או עם כבישי דרום תל אביב המטולאים. הסקרמבלר, אגב, הוא הראשון מתוך סדרת דגמים שיתבססו על ה-R9T, כאשר הבא בתור אמור להיות אופנוע בסגנון קפה-רייסר.
המחיר לב.מ.וו R9T סקרמבלר עומד על 119,000 שקלים.
ב.מ.וו מצטרפת לאופנת הסקרמבלר (עודכן - וידאו)
צילום: מנהל