ארבע מאות אלף שקלים חדשים לרכישת מכוניות בלבד. נשמע טוב מדי מכדי להפוך חלום (רטוב) של חובב רכב למציאות. תוך כדי חשיבה על המכוניות ההן, אני מוצא את עצמי חולם בהקיץ על חוויות הנהיגה המשגעות איתן. לו רק יכולתי לחוות זאת גם במציאות, גם אם לזמן קצר.
ראשית, אכבד את המכונית שנכנסה לי עמוק לרגש, ובכל בוקר שאני מסתכל עליה אני מרגיש כאילו שאני רואה אותה בפעם הראשונה. מזל שלפחות שליש מחניית החלומות שלי כבר תופסת מקום אצלי בחצר. לא סתם צירוף המילים מתחת ללוחית הרישוי הוא: "Abarth. Wild thing". כחובב רכב ונהיגה טכנית כאחד, אני מוצא שה-500 בגרסתה החמה, ראויה לתפוס מקום גם בחניית החלומות שלי. לא פעם אני שוכח שאני נוסע על מכונית קטנטנה המצוידת במנוע 1.4 ליטר עם טורבו, שמפיק ״רק״ 135 כ״ס, אך על משקל זעום של 1035 ק״ג – המעניקים לי לא מעט ריגושים יומיומיים. בעודי חושב על תיאור שיוכל להעביר "על הנייר" את צליל האגזוז המיוחד (כבר בגרסת הבסיס), אני לא מצליח לחשוב על מכונית עם כל כך הרבה אופי שתוכל להעביר לי את אותן תחושות שהעקרב הזה מעביר לי בכל נהיגה. אז אשאר עם שלי, 2011, יד שלישית עם 40,000 ק"מ, והיא שווה רק 80,000 שקלים, (וגם אתם יכולים). מומלץ.
חניית החלומות / לפעמים חלומות מתגשמים
צילום: מנהל
כחובב רכב ומאז שאני זוכר את עצמי, תמיד חלמתי על מכונת נהיגה עם הנע(א)ה אחורית, כזו שמפיקה צליל בשרני עם טעם של פעם, אך בכל זאת מודרנית, אבל עדיין מכאנית. אני מדבר על ב.מ.וו M3 E46, ההיא מהדור השלישי. זה רכב שכיכב כבר במדור חניית החלומות בעבר, אבל עם חלומות לא מתחכמים. מנוע השישה צילינדרים בטור נותן הספק לא רע בכלל של 343 כ״ס, גם במונחים של היום, שמועברים לגלגלים דרך תיבת שישה הילוכים ידניים כשרים למהדרין. אני נפרד מ-170,000 שקלים בלב שלם, למרות שמדובר ברכב משומש בן 14 שנים, יד חמישית עם 150,000 ק"מ. חניית החלומות שלי שהולכת וצוברת איכויות מוטוריות. נהדר.
נשארו לי 150,000 שקלים כדי להשלים את החנייה, את החלום. בשבילי, לחיות את החלום זה בלתי אפשרי ללא גג שנפתח במלואו.
החלטתי ללכת לכיוון קלאסי. משהו שיחזיר אותי לעבר, משהו שאבא שלי תמיד אומר ״על זה גדלתי״. נתחיל מהעובדה הפשוטה והבסיסית ביותר, אתם לעולם – אבל לעולם – לא תסרבו לטיסה במחלקת V8 עם הנעה אחורית ודיפרנציאל מוגבל החלקה (מי כן?). אני מדבר כאן על שברולט קורבט C4, בציר 1986, יד שניה, 97,000 ק"מ, שרק עלתה לארץ לפני שנתיים, שתעבור לחניית החלומות שלי בתמורה ל-140,000 שקלים. היא מצוידת במנוע בנפח 5.7 ליטר שמשודך לתיבת ארבעה הילוכים ידנית. 1986 (הרבה לפני שאני באתי לעולם, אגב), היא השנה הראשונה בה קיבלה ה-C4 גג מבד. שניות ספורות של פתיחת הגג בצורה מכאנית וקיבלתם את כל השמיים במתנה. אין כמו נסיעה ברכב ספורט אמריקאי שנחשב היה לפסגת ההנדסה האמריקאית של אותן שנים. הצמיגים רחבים, המנוע בגודל המתאים, והכוח זמין כמעט בכל רגע נתון. מה שנשאר זה ״לתת בגז״ וליהנות מנהמת האגזוזים ומהרוח שמלטפת בשיער.
חניית החלומות / לפעמים חלומות מתגשמים
צילום: מנהל