חשמל ומכוניות עירוניות הולכים טוב ביחד - זיהום האוויר משמעותי יותר בתוך העיר, יתרונות מחזור האנרגיה גדולים יותר והטווח המוגבל פחות בעייתי. לכן "סמארט" ו"חשמל" מתחברים באופן טבעי. טבעי כל כך שבתערוכת פריז הקרובה תציג סמארט את הדור הרביעי של סמארט פורטו החשמלית. והפעם בתכנון - חשמול של כל היצע הדגמים של החברה, ולא רק של הפורטו קופה. כך תוכלו לשייט עם גג פתוח בשקט מוחלט בפורטו קבריולט, או לקחת חברים לסיבוב ידידותי לסביבה בפורפור.
חשמל חכם - סמארט מחשמלת את כל מערך הדגמים שלה
צילום: מנהל
המנוע החשמלי, שמפיק 81.5 כ"ס ו-16.3 קג"מ, ניזון מסוללה בנפח 17.5 קילוואט שעה, שאמורה להספיק ל-160 ק"מ. המהירות המירבית עלתה ל-130 קמ"ש (לעומת 125 קמ"ש בדור הקודם) אך התאוצה למאה נשארה 11.5 ש'. תיבת הילוכים אין, כמובן.
שיפור משמעותי יותר לעומת הדור הקודם הוא קיצור זמני הטעינה בכ-40% עד 50%, בהתאם לתשתית החשמל במדינה, אם משתמשים במטען יעודי, בהספק של 22 קילוואט. עם מטען זה תושלם טעינת הסוללה תוך שעתיים וחצי עד שלוש וחצי שעות. בלי המטען הייעודי תארך הטעינה בין שש שעות (במתח 220V) ל-13 שעות (ב-110V).
חשמל חכם - סמארט מחשמלת את כל מערך הדגמים שלה
צילום: מנהל
הסמארט החשמלית מציעה אפשרות לבחור בין מספר מצבים למערכת ההנעה, הנעים בין 'חסכוני' ל'זריז', ויש גם מצב "אוטומטי" בו מחשב הרכב בוחר את הכיול המתאים לפי אופי הנהיגה והכביש (עליו מקבל המחשב מידע ממערכת הניווט).
בעלי הסמארט החשמלית יהיו יכולים לתפעל את מכוניתם באמצעות אפליקציה ייעודית, שתאפשר לנהל את ענייני הטעינה באמצעות הסמארטפון (התחלה וסיום של טעינה, מעקב אחר מצב הסוללה) וכן להפעיל את בקרת האקלים מרחוק – זאת, על מנת להביא את תא הנוסעים לטמפרטורה הנכונה עוד לפני הכניסה אליו, וכשהוא עדיין מחובר לרשת החשמל.
האם סמארט פורטו החשמלית תגיע, הפעם, גם לישראל? מכלמוביל, יבואנית מרצדס, טרם נמסרה התייחסות.
חשמל חכם - סמארט מחשמלת את כל מערך הדגמים שלה
צילום: מנהל