קטגוריה: מיני פתוחות-גג

גרסה: 1.0 ל', ידנית, Open Top

מתחרות בולטות: פיג'ו 108, סיטרואן C1, פיאט 500

מחיר גרסה נבחנת: 70,000 שקלים
"תגיד, אמרת שאתה רוצה לנסות לצאת לסיבוב עם מכונית פתוחה, לא?" אמר רוטקופ. "בגדול, כן, בקטן, על מה אתה מדבר?". "אני מדבר על טויוטה אייגו ‘כמעט פתוחה'. "זו המכונית הפתוחה שאמורה לפתוח את דעתי אודות מכוניות פתוחות?! טוב, תביא, אם לא ננסה לא נדע...".
טויוטה אייגו - מבחן דרכים (ידנית, Open Top)
צילום: מנהל
אדומה לעת שקיעה
שעת בין ערביים, טויוטה אייגו אדומה, עם גג בד שחור במרכזה, מחכה לי בחניית המערכת. השמש כבר קופחת פחות, אך הטמפרטורה עדיין גבוהה למדי, מדי. אני מתלבט אם לפתוח את הגג בדרך הביתה, פותח, ועוד לפני שהגעתי לכביש 6 אני מבין שזו הייתה החלטה שגויה. עם כל הכבוד לאווירה הייחודית, שילוב שמש–רעשים–מבטים בשעה זו של היום זה הדבר האחרון שאני צריך. סגרתי. רק בכדי לגלות שגם עם גג סגור במהירות מעל ל–70 קמ"ש לא ניתן לברוח מהרעש - בעיקר מרעשי הרוח.
אין חדש תחת הרוח בכל הנוגע למתכון: ממדים קטנים המנוצלים למרווח נאה מלפנים ושימושי–גבולי מאחור, עם אווירה צעירה ותוססת גם ובעיקר הודות לשילוב הצבע האדום בחלל הפנים; מסך מגע "7 צבעוני, דיבורית בלוטות', כניסות USB ו–AUX, מראות וחלונות חשמליים, בצד הנוחות. בצד הבטיחות, בנוסף למערכות המקובלות, תקבלו מצלמת רברס, חיישני לחץ אוויר ומערכת למניעת הידרדרות לאחור; מנוע בנפח ליטר (68 כ"ס, 9.5 קג"מ), עם תיבה ידנית חמישה הילוכים (יש גם רובוטית). אה, וגג נפתח חשמלית (גם בנסיעה) שנמתח משמשה עד שמשה.
טויוטה אייגו - מבחן דרכים (ידנית, Open Top)
צילום: מנהל
המנוע הקטן מספק ביצועים נאותים, אך כדי לקבל אותם מחייב בחישת הילוכים לסל"ד גבוה, מה שמוסיף לעניין האי–שקט של הרוח גם את שאון המנוע. בתוך העיר בעיית חלוקת ההילוכים מעט יותר בולטת, ונראה שעם יחסי העברה יותר קצרים תחושת הנמרצות הכללית היתה עדיפה. הדיבידנד, כצפוי, מגיע בדמות תצרוכת הדלק, כשגם בנהיגה נמרצת לרוב התקשינו לרדת מ–15 ק"מ לליטר.
נוחות הנסיעה טובה, אפילו מפתיעה, עם כיול רך שמצליח להעניק יכולת שיכוך טובה בתוך העיר ואף מחוצה לה - ולא על חשבון ריסון לא מספק. הניהוג נהנה גם הוא מהממדים הקטנים, עם פעולה לינארית של ההיגוי המהיר, התנהגות צפויה, וטמפרמנט של מכונית שנהנית ממשחקי אחיזה/איבוד אחיזה במהירות נמוכה. דוושת המצמד בעלת מהלך קצר וחסרת תחושה, אך קל להתרגל, כמו גם פחות מהלך לתנועת ידית הילוכים היה מתקבל בברכה.
טויוטה אייגו - מבחן דרכים (ידנית, Open Top)
צילום: מנהל
כמכונית קטנה שעיקר ייעודה הוא לספק יכולת תנועה עירונית זולה, האייגו מצליחה להעניק הרגשה ייחודית שמתעצמת כאשר הגג פתוח לרווחה. כל עוד תישארו מתחת ל–70 קמ"ש, בערך, עניין הרעש אינו גובר לרמה מפריעה, ואין ספק שהרוח בשיער ומיליארד כוכבים מעל בשמיים מוסיפים לא מעט לאווירה. בקצב נהיגה רגוע ואולי גם עם מוזיקה טובה, בהחלט יש קסם לאייגו "הפתוחה".
מחיר שמיים
70,000 שקלים תצטרכו לשלם עבור תענוג הבעלות על מכונית עם גג נפתח - חמישייה מעל טויוטה אייגו רגילה. אז נכון, זו לא באמת מכונית פתוחה אמיתית, אבל גם לא עוד מכונית עם גג–שמש. היא גם הפתוחה הכי זולה בישראל כרגע, וגם היחידה שמוצעת עם תיבה ידנית (מה שתורם לזו העובדה). אז כן, אם בערה בנפשכם מכונית מיני קטנה, חסכונית ואופנתית, עם בונוס בדמות שמיים פתוחים, בהחלט כדאי שתשקלו את האייגו.
טויוטה אייגו - מבחן דרכים (ידנית, Open Top)
צילום: מנהל