ב.מ.וו חשפה בסנטה מוניקה שבארה"ב קונספט דו-גלגלי, חלק מפרויקט "ויז'ן נקסט 100" (Vision Next 100). במסגרת זאת הוצגו כבר הצעות עתידניות למכונית הנוסעים של ב.מ.וו ולשני המותגים הבריטיים שבבעלותה, מיני ורולס רויס.
העתיד הדו-גלגלי לפי ב.מ.וו (וידאו)
צילום: מנהל
מעבר לעיצוב המכריז על מעמדו העתידני של האופנוע, לקונספט מנוע נטול זיהום, וגם אם המבנה נראה כמו מנוע בוקסר מאוד גדול - הוא לא. אבל הטכנולוגיה כאן הולכת הרבה מעבר לכך.
העתיד הדו-גלגלי לפי ב.מ.וו (וידאו)
צילום: מנהל
ראשית, שינוי כיוון נעשה באמצעות פיתול של השלדה כולה(!). כלומר, מדובר בשלדה גמישה – ההפך ממה שנדרש משלדה רגילה. במערכת ההיגוי של השלדה הזו אין כל חיבורים, משככים או כל חלק נע מהסוג המוכר, והצמיגים הם שמתפקדים כמתלים.
העתיד הדו-גלגלי לפי ב.מ.וו (וידאו)
צילום: מנהל
שנית, לאופנוע מערכות אקטיביות לשמירה על שיווי משקל ובקרת יציבות, כך שלפי ב.מ.וו מדובר באופנוע שלא ייפול. אותו עניין של "אופנוע שלא ייפול" הביא את ב.מ.וו לטענה שהרוכב לא יצטרך קסדה או ביגוד מגן; מכיוון שלעולם לא יתרסק, אין בהם צורך (בעולם העתידני של ב.מ.וו - או שכל המכוניות אוטונומיות ומתקשרות, או שאין נהגים שלא רואים את האופנוע). מנגד, לרוכב יהיה ביגוד ומצחייה לנוחות ולקבלת מידע. הביגוד הייעודי יחמם או יקרר לפי הצורך, ואילו המסך במצחייה יאפשר קבלת מידע על האופנוע, הדרך והתנועה.
העתיד הדו-גלגלי לפי ב.מ.וו (וידאו)
צילום: מנהל
האופנוע יאפשר גם ליצור את הקו האידיאלי בפנייה. כלומר, האופנוע הוא שיפנה ויוריד את עצמו בתוך הפנייה; "השכבה אוטונומית". האם רכיבה אוטונומית תמשוך את הרוכבים? כיום, ברור שלא. אבל בעתיד? הזמן יספר.
העתיד הדו-גלגלי לפי ב.מ.וו (וידאו)
צילום: מנהל
ויש גם וידאו: