בשנים האחרונות, צובר שוק מכוניות ה-0 ק"מ פופולאריות הולכת וגדלה - ועל פי ההערכות, מדובר בכ-10% מכלל עסקאות הרכב החדש. עיקר הסיפור בעסקאות שכאלו הוא הוזלת מחירי הקנייה של המכוניות באופן ניכר - בעשרות אחוזים המתרגמים לעשרות אלפי שקלים - כשהשיטה המאפשרת את קיומה של התופעה הצרכנית הזו, מתבססת על אחת העוולות הגדולות ביותר של שוק הרכב הישראלי: מחירי יבואנים רשמיים גבוהים, עם מתח רווחים כל כך גדול, המאפשר לחברות הליסינג להציע את אותן עסקאות מוזלות - וכל זאת - אנו משערים - מבלי שהיבואן או חברת הליסינג מפסידים.
עיקר השיטה הוא הוזלת המחיר באמצעות 'יד' נוספת ברישיון הרכב. 'היד הראשונה' היא, כאמור, של חברת הליסינג - אולם ברוח הכינוי שדבק בסוג העסקאות האלו - 0 ק"מ - ה'יד הראשונה' כלל לא השתמשה ברכב, ומדובר למעשה ברכב חדש לחלוטין - כך שלעניין ה'יד' יש כאן משמעות בעיקר 'על הנייר'.
יחד עם זאת, גם בעסקאות מסוג זה ישנם דגשים המצריכים תשומת לב. אמנם במהותה, עסקת 0 ק"מ מהווה קנייה צרכנית נבונה - אולם גם כאן לא הכל ורוד. אז מה כדאי לבדוק לפני שקונים מכונית בעסקת ליסינג 0 ק"מ?
1. חשוב לזכור כי מחירוני הרכב המשומש משקללים הורדה של 14% בעת המכירה לרכב שנקנה מליסינג 0 ק"מ. יש לקחת זאת בחשבון משני טעמים:
א. בעת חישוב כדאיות העסקה – כאשר עניין ירידת הערך הופך משמעותי פחות ככל שתחזיקו ברכב יותר זמן.
ב. ישנם מקרים בהם מכוניות בעסקת 0 ק"מ מוצעות בהנחה קטנה מ-14%, כך שבפועל מדובר יהיה בעסקה לא אטרקטיבית.
2. תמיד כדאי לבדוק מה המחיר בפועל אצל היבואן, אחרי מו"מ. שימו לב שהגרסאות שאתם משווים זהות, לא פעם בליסינג מוצעות גרסאות ברמת אבזור נמוכה יותר מזו שמוצעת בסוכנות.

3. חשוב לבדוק מה תאריך העליה לכביש של הרכב המוצע לכם בעסקת הליסינג 0 ק"מ, משתי סיבות:
א. מהתאריך הזה האחריות נכנסת לתוקף, ולכן רכב שעמד חצי שנה בחברת הליסינג בעצם "שרף" חצי שנת אחריות.
ב. תאריך העליה על הכביש משפיע גם הוא על מחיר המכירה בהמשך.