אבארט 595 החדשה מוצגת משבוע זה באולם התצוגה של המותג בתל אביב. המהדורה המחודשת לגרסת הביצועים של פיאט 500 נחשפה לפני כחצי שנה, כשהיא כוללת מנועים חזקים יותר, מכלולי שלדה משופרים ואבזור משודרג.
הדגם שודרג - והשם שונה; לא עוד אבארט 500 אלא 595, אותו סימול שהוקדש לגרסאות החזקות יותר.
אבארט 595 המחודשת בישראל
צילום: מנהל
ולפרטים בהרחבה
השינויים ב-595 כוללים פגוש בעיצוב חדש ואגרסיבי יותר, ופנסים מחודשים מלפנים ומאחור. לא נרשמו שינויים בעיצוב הפנים, אך מסך המגע חדש לגמרי ולוח המחוונים כעת דיגיטלי.
האבארט המחודשת מצוידת בגרסאות מחוזקות למנוע ה-1.4 ליטר המוגדש והמוכר – 145 כ"ס ו-21 קג"מ בגרסת סקורפיונה הבסיסית, 165 כ"ס ו-23.4 קג"מ בגרסת טוריזמו ו-180 כ"ס ו-25.5 קג"מ בקומפטציונה. שתי הגרסאות החזקות יותר מצוידות בטורבו גדול יותר ומסוג שונה, מתוצרת גארט. בכל הגרסאות מותקנת תיבת חמישה הילוכים, ידנית או רובוטית חד-מצמדית. ביצועי התאוצה בכל הגרסאות שופרו במעט – ב-0.1-0.3 שניות, לפי הגרסה – ועומדים כעת על 7.8 שניות ל-100 קמ"ש בסקורפיונה (8 שניות עם תיבה רובוטית), 7.3 שניות בטוריזמו (7.4 שניות ברובוטית) ו-6.7 שניות בקומפטציונה (6.9 שניות ברובוטית).
אבארט 595 המחודשת בישראל
צילום: מנהל
מעבר למנועים, הגרסאות נבדלות זו מזו גם במערכות המתלים. שתי הגרסאות היותר-חזקות מצוידות בבולמי זעזועים של קוני ובקפיצי הנמכה, כאשר הקומפטציונה הבכירה מצוידת גם בבלמים משופרים מתוצרת ברמבו (דיסקים בקוטר 305 מ"מ) ובמערכת פליטה של מונזה. כאופציה בתשלום (20,000 שקלים) ורק בגרסה הבכירה עם תיבה ידנית, ניתן להוסיף את חבילת 'נורבורגרינג' הכוללת, בין השאר, דיפרנציאל מוגבל החלקה (מכאני) וצמיגי מישלן פיילוט ספורט 3.
אבארט 595 המחודשת בישראל
צילום: מנהל
מבפנים, מוצעת ה-595 המחודשת הבסיסית עם מסך מגע בגודל "5, עם דיבורית בלוטות' ויציאות USB ו-AUX, בקרת אקלים, לוח מחוונים דיגיטלי וחישוקי "16. בגרסת הטוריזמו גדל מסך המגע ל-"7 ומתווספים גם גג-שמש חשמלי, ריפודי עור, תאורת קסנון, תאורת יום 'לד', שמשות כהות וחישוקי "17. הקומפטציונה כולל גם ריקליינרים (באקט עם אפשרויות כוונון), הגה עם ציפוי עור, עור הפוך (זמש) ודיפון בסיבי-פחמן וכן חישוקי "17 בעיצוב שונה.
מחירי אבארט 595 נותרו דומים לאלו של ה-500 היוצאת ומתחילים ב-160,000 שקלים לסקורפיונה הבסיסית, 186,000 שקלים לטוריזמו ו-228,000 שקלים לקומפטציונה. תיבה רובוטית תייקר את המחיר ב-10,000 שקלים, וגרסה פתוחה תוסיף לתג המחיר עוד 14,000 שקלים.
אבארט 595 המחודשת בישראל
צילום: מנהל