כמעט שבע שנים מאז הוצג הקאנטרימן המקורי (ושנתיים וחצי מאז מתיחת הפנים) נחשף הדור החדש של דגם השטח של מותג מיני. הדגם יוצע גם עם יחידת כח היברידית, לראשונה בתולדות המותג, ולא סתם היברידית: היא יודעת להטען מהרשת הביתית. וגם זה, כמובן, לראשונה בתולדות המותג.
מיני קאנטרימן החדש - ויש גם פלאג-אין היבריד
צילום: מנהל
ירוק תחילה
יחידת הכח ההיברידית משלבת בין מנוע בנזין מהמבחר המוכר של החברה - 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, טורבו, שמפיק 136 כ"ס ו-22.4 קג"מ - למנוע חשמלי שמפיק 88 כ"ס ו-16.8 קג"מ. מנוע הבנזין מניע את הגלגלים הקדמיים דרך תיבה אוטומטית בת שישה הילוכים, בעוד המנוע החשמלי, שממוקם מאחור, מניע את הגלגלים האחוריים, תצורה דומה לזה שמשמשת ב-i8 של חברת האם, ב.מ.וו.
יחדיו, צמד המנועים מציג הספק נאה של 224 כ"ס ומומנט מרשים של 39.2 קג"מ, המספקים ביצועים טובים: מעמידה למאה קמ"ש מגיע הקאנטרימן ההיברידי תוך 6.9 שניות.
מיני קאנטרימן החדש - ויש גם פלאג-אין היבריד
צילום: מנהל
הסוללה היא מסוג ליתיום-יון, כמובן, נפחה 7.6 קילוואט-שעה, והיא ממוקמת מתחת למושב האחורי. זמן הטעינה בחיבור לשקע רגיל עומד על שעתיים ורבע. לרשות הנהג יעמדו שלושה מצבי נהיגה: AUTO eDRIVE - נסיעה על חשמל עד למהירות 80 קמ"ש, שמעליה יתעורר מנוע הבנזין. MAX eDRIVE - נסיעה במצב חשמלי מלא, במהירות של עד 125 קמ"ש ולטווח של עד 40 ק"מ. המצב השלישי נקרא SAVE BATTERY - בו הנסיעה מתבצעת, כמשתמע מהשם, רק על ידי שימוש במנוע הבנזין תוך טעינה של הסוללה.
הקאנטרימן פלאג-אין היבריד יצויד בצג מידע בגודל "6.5 בו ניתן יהיה לראות את מצב הסוללה ומצב הנהיגה. בין האופציות בתשלום כלולה גם חבילת המדיה וניווט, ותגיע עם צג גדול יותר, "8.8.
מיני קאנטרימן החדש - ויש גם פלאג-אין היבריד
צילום: מנהל

קונבנציונאליות
לצד הגרסה ההיברידית המעניינת, תוצענה כמובן גם גרסאות בנזין ודיזל שגרתיות יותר. הקופר הבסיסית עושה שימוש במנוע הטורבו-בנזין 3 ציל' בנפח 1.5 ליטר המוכר (136 כ"ס), בעוד שהקופר S מצוידת במנוע ה-4 ציל' המוכר גם הוא, בנפח 2.0 ליטר, עם 192 כ"ס. גם מבחר הדיזל יכלול שתי אפשרויות - גרסת D וגרסת SD - אם כי כאן שתי הגרסאות עושות שימוש באותו המנוע (2.0 ליטר, 4 ציל'); לגרסת ה-D הספק של 150 כ"ס, בעוד שלגרסת ה-SD הספק של 190 כ"ס.
כל גרסאות הקאנטרימן יוצעו עם תיבות ידניות ואוטומטיות. גרסת הבנזין הבסיסית תוצע רק עם תיבות בעלות שישה יחסי העברה, בעוד שיתר הגרסאות יוצעו עם תיבות אוטומטיות בנות 8 הילוכים - אופציה בגרסאות ה-S וה-D, סטנדרט ב-SD.
בכל הנוגע לביצועים, משחררת מיני רק את נתוני הביצועים של גרסת ה-S, וזו תאיץ מעמידה למאה קמ"ש תוך 7.2 שניות.
מיני קאנטרימן החדש - ויש גם פלאג-אין היבריד
צילום: מנהל
מיני קאנטרימן החדש ארוך מקודמו ב-20 ס"מ וכעת אורכו 431 ס"מ מפגוש לפגוש, רוחבו צמח ב-3 ס"מ לכדי 182 ס"מ ובסיס הגלגלים צמח ב-7.5 ס"מ ל-267 ס"מ - כמו קיה ספורטאג', מה שממחיש כמה הוא כבר לא ממש "מיני". הקאנטרימן מציג גם עליה של כ-30% בנפח תא המטען וכעת מתהדר בנפח של 450 ליטר. צריכת הדלק הרשמית של גרסאות מיני קאנטרימן נעה בין 14.7 קילומטרים לליטר ועד ל-47.6 קילומטרים לליטר בגרסת הפלאג אין היבריד.
מיני קאנטרימן יגיע לארץ הקודש כבר במרץ 2017 - כך נמסר מדלק מוטורס, יבואנית מותג מיני לישראל.
מיני קאנטרימן החדש - ויש גם פלאג-אין היבריד
צילום: מנהל