מרצדס הציגה ארבעה מנועים חדשים שישרתו את דגמי המותג החל מהשנה הבאה, שכרגיל מבטיחים יותר הספק, יותר מומנט ופחות צריכת דלק מהדור הנוכחי. הדרך להשיג את המטרות הללו? שימוש נרחב יותר בחשמל, ולשם כך מטמיעה היצרנית את טכנולוגית 48 הוולט שפגשנו כבר באודי (בהשקת ה-SQ7). השימוש במתח גבוה מאפשר הפעלת אביזרים שונים (משאבת מים, מדחס מזגן) בעזרת חשמל במקום בעזרת רצועות, כמו גם שימוש באלטרנטור/סטרטר משולב כמנוע עזר חשמלי במצבים מסוימים.
במקרה, או שלא, בכל המנועים נפח צילינדר בודד הוא 500 סמ"ק, אם כי בהיעדר נתוני קדח ומהלך אי אפשר לדעת אם מדובר בתכנון מודולרי. כל המנועים, כאמור, עושים שימוש במתנע/אלטרנטור משולב, אולם בחלק מהמנועים הוא יושב צמוד לגלגל התנופה, בין המנוע לתיבת ההילוכים, ובחלק הוא מחובר ברצועה למנוע, כמקובל. אגב רצועות, הפעלת האביזרים ההיקפיים בעזרת חשמל מאפשרת למנוע השישה צילינדרים בטור להסתדר בלי רצועת אביזרים, מה שמקצר את מימד האורך שלו - אחת הבעיות המהותיות במנועי שישה בטור.
מנועים חדשים למרצדס - ויש חידושים
צילום: מנהל

שישה צילינדרים - בטור!
המנוע המעניין ביותר הוא מנוע השישה בטור, שזכה בשם הקוד M256. מדובר בצעד יוצא דופן לאור הנטישה של תצורה זו, שפעם היתה נפוצה מאוד, לטובת מנועי V6. למעשה כיום רק ב.מ.וו משתמשת במנועי שישה בטור.
נפח המנוע החדש עומד על 3.0 ליטר, בדיוק כמו ה-V6 המוחלף, והוא עושה שימוש בצמד מגדשים - האחד חשמלי והשני טורבו. המגדש החשמלי מאפשר קבלת דחיסה יעילה גם בסל"ד נמוך, בו עדיין אין כמות גזים מספיקה להפעלה יעילה של מגדש הטורבו הרגיל, כמו גם קיצור השהיית הטורבו.
הספק המנוע החדש עומד על 408 כ"ס (333 כ"ס במנוע הנוכחי) ומעט יותר מ-51 קג"מ. פליטת המזהמים קטנה ב-15% ממנוע ה-V6 הקודם.
מרצדס הציגה גם מנוע דיזל המבוסס על אותו תכנון, אך עם שינויים מתבקשים כגון ראש מנוע ובוכנות שונים. מנוע זה מפיק 313 כ"ס (55 כ"ס יותר מהנוכחי) ו-66.2 קג"מ.
מנועים חדשים למרצדס - ויש חידושים
צילום: מנהל
אחד קטן ואח גדול
מרצדס הציגה גם מנוע ארבעה צילינדרים חדש (שם קוד - M264), נפחו עומד על 2.0 ליטר והספקו, לפי ההודעה לעיתונות, יעמוד על כ-270 כ"ס (פורסם רק נתון מקורב). הוא משתמש בשני מגדשי טורבו מסוג טווין-סקרול. מדובר בבחירה מעניינת - בדרך כלל כאשר משתמשים בשני מגדשים, בוחרים במגדש פשוט משום שבעיית התנגשות הזרימה בין פליטות הצילינדרים השונים אינה קיימת, ומשום שהשימוש בשני מגדשים קטנים מאפשר לקבל טווח פעולה יעיל רחב גם בלי מבנה טווין-סקרול (שהוא יקר יותר).
המנוע הגדול ביותר שהוצג היה V8 בי-טורבו (שם קוד - M176) בנפח 4.0 ליטר, שבו שני המגדשים מותקנים בחלק הפנימי של ה"V" לקבלת תגובת מגדש מהירה יותר (בזכות סעפות קצרות יותר). הוא מפיק 476 כ"ס ו-71.4 קג"מ, 21 כ"ס יותר (ובדיוק אותו נתון מומנט) ממנוע ה-4.7 ל' הנוכחי. אבל במרצדס מתגאים בעיקר בחסכון של 10% בצריכת הדלק. אחת הדרכים בהן חוסך המנוע החדש דלק היא ניהול צילינדרים דינמי, או במילים אחרות - בעומס קל (ועד 3250 סל"ד) ארבעה צילינדרים לא פעילים, והמנוע עובד למעשה על ארבעה צילינדרים בלבד.

איפה ומתי
את שני המנועים הגדולים יותר נראה ככל הנראה כבר בשנה הבאה, אז מתוכננת מתיחת פנים ל-S, ובהמשך הם יחליפו בהדרגה את המנועים הקיימים בכל דגמי ההנעה האחורית של המותג.
לא ברור לגמרי באיזה דגם, או מתי, יותקן מנוע ה-2.0 ל' החדש.
מנועים חדשים למרצדס - ויש חידושים
צילום: מנהל