קיה ישראל השיקה היום את הנירו החדש והמסקרן אשר נחשף לראשונה בתערוכת ז'נבה השנה. מדובר ברכב פנאי היברידי, אשר מבוסס על פלטפורמה ייעודית חדשה של קונצרן יונדאי הקוריאני. פלטפורמה זו פותחה במיוחד עבור כלים היברידים, היבירדים-נטענים וחשמליים. היא משרתת כמובן גם את האיוניק של יונדאי, אשר תושק בעוד שבועיים.
רכב הפנאי ההיברידי של קיה קטן במעט מהספורטאז', עם אורך של 435.5 ס"מ ורוחב של 180.5 ס"מ (לעומת 448 ו-185.5 ס"מ). גם מרווח הגחון שלו מעט נמוך יותר עם 16 ס"מ לעומת 17.2 ס"מ וכך גם נפח תא המטען עם 427 ל' מול 466 ל'. עם זאת בסיס הגלגלים שלו ארוך יותר משל הספורטאז' עם 270 ס"מ לעומת 267 ס"מ.
קיה נירו יוצא לדרך (וידאו)
צילום: מנהל

המנוע
לנירו מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר המשלב מחזור אטקינסון והזרקה ישירה, שמייצר 105 כ"ס, ומנוע חשמלי שמייצר 43.5 כ"ס (וניזון מסוללות ליתיום-איון שממוקמות מתחת למושב האחורי). ההספק המשולב הוא 141 כ"ס ושיא המומנט המשולב, 27 קג"מ, מושג כבר מ-1000 סל"ד נמוכים, מה שמבטיח זמינות כוח טובה. כמו באיוניק, גם כאן הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבה דו-מצמדית עם שישה הילוכים. הרכב מאיץ למאה קמ"ש ב-11.5 ש' ומגיע ל-162 קמ"ש מרביים. מקדם גרר של 0.29 CD הוא סביר בהחלט לרכב כזה, מה שתורם לצריכת דלק ממוצעת מוצהרת של 26.3 ק"מ לליטר. הציון הירוק של משרד התחבורה הוא 2.

האבזור
כמו בספורטאז', גם כאן תציע קיה ישראל מערכות בטיחות מתקדמות שיכללו בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מהנתיב, עמעום אורות אוטומטי ואפילו בקרת שיוט אדפטיבית. את אבזור הבטיחות משלימות שבע כריות אוויר. בתחילת הדרך הנירו יוצע ברמת אבזור אחת, גבוהה למדי. היא תכלול חישוקי "16 קלים (205/60), בקרת אקלים מפוצלת, מולטימדיה עם צג מגע בגודל "5, מצלמה ובלוטות'.
הרכב החדש יוצע עם אחריות מלאה לשלוש שנים ושנתיים נוספות על החלקים החשמליים במערכת (או 100,000 ק"מ). המחיר יהיה 137,000 שקלים.
קיה נירו יוצא לדרך (וידאו)
צילום: מנהל