יונדאי ישראל מתחילה בשיווק יונדאי איוניק, המכונית ההיברידית החדשה שלה, בה היא תולה תקוות רבות. ובשל מעמדה של יונדאי בשוק המקומי, ברור שלרכב תהיה גם השפעה רבה עלינו. המכונית, כזכור, חולקת בסיס עם קיה נירו שהושק לפני זמן קצר, ונשענת על הפלטפורמה הירוקה החדשה של יונדאי, שפותחה במיוחד לכלים היברידיים, היברידיים נטענים וחשמליים. אורכו של האיוניק, 447 ס"מ, נמצא פחות או יותר באמצע בין אורך אופייני למשפחתית האצ'בק לאורך אופייני למשפחתית סדאן. בסיס הגלגלים הוא בקצה הארוך של תחום המשפחתיות – 270 ס"מ. נעשה ברכב שימוש באלומיניום (מכסה מנוע ודלת אחורית) כדי לשמור על משקל קל יחסית למרות המערך ההיברידי – 1420 ק"ג.

חטיבת הכח זהה לזו שבנירו – מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר שמייצר 105 כ"ס ומנוע חשמלי שמייצר 43.5 כ"ס וניזון מסוללת ליתיום-יון שממוקמת מתחת למושב האחורי. ההספק המשולב הוא 141 כ"ס ושיא המומנט המשולב הוא 27 קג"מ. הכח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבה דו-מצמדית עם שישה הילוכים והרכב מאיץ ל-100 קמ"ש ב-11.1 ש' ומגיע למהירות מירבית של 185 קמ"ש. העיצוב עוזר להשיג מקדם גרר נמוך מאוד של 0.24 CD. באופן מעניין מציינים ביונדאי שצריכת הדלק העירונית, הבין-עירונית והממוצעת עומדת על 25.6 ק"מ לליטר (בכל המקרים). הציון הירוק הוא 2.
יונדאי איוניק: החל מ-136,000 שקלים
צילום: שליו עקרה

יש בה הכל
כמו שסיפרנו בעבר, אחת הבשורות החשובות באיוניק היא רשימת האבזור הבטיחותי הארוכה (בדומה לנירו). היא כוללת שבע כריות אוויר, בלימה אוטונומית (כוללת זיהוי הולכי הרגל), התרעה ותיקון סטייה מהנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית (פריט נדיר גם במכוניות יקרות בהרבה) ועוד. בגרסת 'סופרים' היקרה יותר תהיה גם מערכת ניטור שטחים מתים. כל אלה ועוד מביאים את יונדאי לטעון שזו המשפחתית הבטוחה ביותר בארץ.

גם רמת האבזור הכללית לא הוזנחה – יש מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית (דור חדש למערכת ה'קונקטד') שכוללת מצלמה ובלוטות' כמו גם אפליקציות שונות. חישוקי "17 (עם צמיגים רחבים ונמוכים: 225/45), בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם ומשטח טעינה אלחוטי לסמארטפון. גרסת 'סופרים' מוסיפה מחוונים מוקרנים שמשנים את עיצובם בין מצב רגיל לספורט, כיוון חשמלי למושב הנהג ותאורת לד אחורית נאה יותר.
יונדאי איוניק: החל מ-136,000 שקלים
צילום: שליו עקרה
גילי פריאנטה מנהל חטיבת יונדאי, ודווידי פיאמנטה מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל
יונדאי תציע את המכונית עם אחריות מורחבת לחמש שנים או 100,000 ק"מ, כאשר למערכת ההיברידית אחריות לשבע שנים או 150,000 ק"מ (אחריות ארוכה יותר מזו של קיה). המחיר יחל ב-136,000 שקלים לגרסת 'פרמיום', ו-140,000 שקלים ל'סופרים'.
ביונדאי ינסו למשוך לקוחות "היברידיים" מדגמים וותיקים כמו אוריס סטיישן ופריוס, אבל מאמינים שבזכות צריכת הדלק והאבזור השופע יצליחו למשוך גם לקוחות רבים מהמשפחתיות הקלאסיות, למרות פער המחיר שעדיין קיים ומבנה החמש-דלתות שפחות פופולארי בקרב הקהל הישראלי. הטבת שווי השימוש לה הוא זכאי תעזור לו לחדור בכמויות גם לשוק המוסדי. צפי המסירות הוא בין 8,000 ל-10,000 יחידות בשנה.
יונדאי איוניק: החל מ-136,000 שקלים
צילום: שליו עקרה