חמישה ימים אחרי שזכה בתואר אליפות הפורמולה 1, ורגע לפני טקס הענקת פרסי ה-FIA, הדהים ניקו רוזברג את כולם כאשר הודיע שהוא פורש מהזירה. ההודעה התקבלה בהפתעה עצומה לא רק בקרב ציבור אוהדיו, אלא גם בתוך הנהלת קבוצת המירוצים של מרצדס. ההפתעה גדולה לא רק בגלל שרוזברג, בגיל 31, עדיין צעיר יחסית, אלא גם בגלל שרק בקיץ הוא חתם עם הקבוצה על הארכת החוזה לשנתיים הבאות. ובניגוד למה שבדרך כלל קורה בזירה, הפעם לא היו שמועות מקדימות והקבוצה כולה הייתה מאחוריו.

רוזברג הסביר את הפרישה מהזירה, אחרי 11 עונות, בכך שהוא רוצה להקדיש יותר זמן למשפחתו, ושהחשש העיקרי היה מפגיעה במשפחת המירוצים שלו – מרצדס. "מגיל שש אני בעולם המירוצים, והחלום שלי היה לזכות באליפות הפורמולה 1. דרך העבודה הקשה, הכאב וההקרבה זו הייתה המטרה וכעת היא הושגה".
הפתעה! רגע אחרי שזכה באליפות, רוזברג פורש
צילום: מנהל

הוא הסביר שההתמקדות במאבק על אליפות העולם ב-2016 גזלה מימנו כל זמן חופשי עם המשפחה, בגלל הצורך במחויבות אדירה בכל רגע. "היה מאוד קשה עבורי להפסיד ללואיס בשנתיים האחרונות, וזה תדלק את המוטיבציה שלי להשיג את החלום באופן שלא ידעתי שהוא אפשרי. השנה הזו הייתה קשה בצורה קיצונית, כיוון ששמתי בה את כל מה שיכולתי לתת. הפכתי כל אבן מאז אוסטין טקסס (המירוץ בו הוכתר המילטון כאלוף 2015 א.ש.) אחרי שסבלתי רבות מההפסד. דחפתי כמו משוגע לכל הכיוונים. וברור שהייתה לכך השפעה על האנשים שאני אוהב – זה היה מאמץ של כל המשפחה שהקריבה ונרתמה למשימה". בגיל 31 ועם ילדה קטנה בת שנה וחצי, הוא חש שהוא לא מוכן להקריב זאת שנית. הוא בוודאי גם ידע שהמאמץ לשמור על התואר מפני לואיס המילטון, לא יהיה קל יותר מזה שהיה דרוש להשגתו.
הפתעה! רגע אחרי שזכה באליפות, רוזברג פורש
צילום: מנהל

רוזברג סיפר שהחל לחשוב על הרעיון אחרי הניצחון ביפן, כאשר הבין שיש לו סיכוי מצוין לזכות באליפות. להחלטה הסופית הוא הגיע יום אחרי הזכייה באליפות בסוף המירוץ באבו-דאבי. הוא גם סיפר שאם היה מסיים שני גם העונה – לא היה פורש.

טוטו וולף, הבוס של קבוצת מרצדס, אמר שרוזברג עוזב את הזירה כנהג הטוב ביותר בפורמולה 1. "זו החלטה אמיצה שמעידה על האופי החזק שלו" הוא אמר והוסיף "הוא משאיר אחריו מורשת אדירה בקבוצה כולל הדרך בה בחר לעזוב, שהיא משהו נדיר. זה דבר שבאיזשהו מקום כולנו מעריצים. לפרוש כשאתה בשיא ובפסגת היכולת". וולף הודה שההחלטה הפתיעה את מרצדס אבל הסביר שהקבוצה לא תיחפז בבחירת מחליף. אנחנו בטוחים שיש הרבה שישמחו לעשות זאת.
הפתעה! רגע אחרי שזכה באליפות, רוזברג פורש
צילום: מנהל

ההיסטוריה
רוזברג הגיע לזירת הפורמולה 1 ב-2006 כנהג בקבוצת וויליאמס, אחרי שזכה באליפות ה-GP2. אחרי ארבע שנים עם וויליאמס הוא עבר לקבוצת מרצדס עם הקמתה ב-2010. הייתה זו למעשה קבוצת בראון שנרכשה על ידי מרצדס, ובשלוש השנים הראשונות רוזברג נהג לצד מיכאל שומאכר האגדי שחזר לזירה (ההישגים של רוזברג היו טובים יותר).

ב-2013 הוחלף שומאכר בהמילטון, עימו התחרה רוזברג בצעירותו עוד מימי אליפויות הקרטינג. החברות בין השניים התפוגגה מהר כאשר ב-2014, עם כניסת התקנות החדשות, הפכו המכוניות של מרצדס לחזקות בזירה ושני הנהגים מצאו עצמם מתחרים על אליפות העולם.

באופן מעניין גם אביו של רוזברג, קקה שהיה אלוף העולם בפורמולה 1 ב-1982, פרש מהזירה אחרי 9 עונות בלבד. ואולם רוזברג האב הגיע לזירה בגיל מבוגר יותר ואחת הסיבות לפרישתו הייתה מותו של חברו בפורמולה 1, אליו דה אנג'ליס, שנהג אז בקבוצת ברבהאם.
הפתעה! רגע אחרי שזכה באליפות, רוזברג פורש
צילום: מנהל
קקה רוזברג. מונאקו 1983