בשנת 1959 הציגה יצרנית הספורט-יוקרה הבריטית, אסטון מרטין, דגם שיהפוך לאייקוני – DB4, שהתהדר בהספק מרשים לתקופה (240 כ"ס) ויכולת דינאמית מרשימה. גרסת המסלול הייעודית הפיקה עוד יותר כוח, שקלה פחות וכצפוי קיבלה את צמד האותיות GT. ולמה אנחנו מספרים לכם על זה עכשיו? כי ה-DB4 GT חוזרת לחיים. לא סיאנס, אלא פס ייצור כדת וכדין.
קמה לתחייה - אסטון מרטין DB4 GT
צילום: מנהל
בעוד גרסת ה-DB4 הרגילה יוצרה בכמויות גדולות (יחסית לאסטון מרטין) – כמעט 2,000 יחידות – גרסת ה-GT, כצפוי לגרסה המיועדת למסלול, יוצרה במספרים נמוכים בהרבה, ובכלל – 75 יחידות בלבד. גרסה זו, כאמור הייתה מעט קלה יותר, אבל בעיקר חזקה הרבה יותר. מאותו מנוע שישה צילינדרים בטור בנפח 3.7 ליטרים, הפיקה גרסה זו 340 כ"ס. כמעט מאה כוח סוס לליטר, לפני חצי מאה! תיבת ההילוכים הייתה ידנית עם ארבעה יחסי העברה והכוח עבר אל הגלגלים האחוריים (כמובן) דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה (וזה כבר קצת פחות "כמובן"). המתכון היה כל כך מוצלח, עד כי ה-DB4 GT ניצחה במירוץ הבכורה שלה בסילברסטון, עם סר סטרלינג מוס האגדי מאחורי ההגה. ההצלחה הזו, יחד עם כמות היחידות הקטנה שיוצרה, הפכה דגם זה לפריט מבוקש אצל האספנים.
קמה לתחייה - אסטון מרטין DB4 GT
צילום: מנהל
זו כנראה הסיבה שעכשיו, 53 שנים אחרי שיוצרה ה-DB4 GT האחרונה (גרסת המסלול יוצרה מ-1959 ועד 1963) מחזירה אסטון את ה-DB4 GT לקו הייצור. החברה החליטה לייצר 25 מכוניות כאלו בדיוק, לשימוש מסלול בלבד, ולאפשר ל-25 רוכשים מאושרים ומעושרים לשחק אותה אה-לה סטרלינג מוס.
קמה לתחייה - אסטון מרטין DB4 GT
צילום: מנהל
אסטון מרטין לא מסרה מחיר, אבל אנחנו מניחים שהוא בגזרת ה"אם אתם צריכים לשאול, כנראה שאין לכם מספיק". האספקה תחל ברבעון השלישי של 2017. הקנאה, לעומת זאת, מתחילה כבר עכשיו.
קמה לתחייה - אסטון מרטין DB4 GT
צילום: מנהל