אבי צור, מנכ"ל לובינסקי (יבואנית פיג'ו-סיטרואן ו-MG) ואחת הדמויות הבולטות בשוק הרכב הישראלי, הודיע על סיום תפקידו בחברה, שנתיים לאחר שנכנס לתפקידו. צור עוזב את לובינסקי לאחר שנתיים בהן ביצע, יחד עם דורי מנור יו"ר החברה, ארגון מחדש ומסיבי של תשתיות החברה, הצוות הניהולי והשיווק.
במהלך כהונתו בלטה הורדת מחירים משמעותית של דגמי פיג'ו-סיטרואן שהביאה לשיפור התחרותיות והמכירות שלהם, פעולה שנעשתה יחד עם תחילת יבוא הקו החדש של דגמי המותגים הצרפתיים והשקה (מחדש) של מותג DS. צור הגיע ללובינסקי אחרי שש שנים בהן הוביל את צ'מפיון מוטורס, יבואנית קבוצת פולקסווגן, לשיאים מקומיים. לפני כן היה צור מנכ"ל מרצדס בישראל.
את מקומו של צור יתפוס דני שביט שגם הוא פנים מוכרות בתחום. לשביט מעמד מוערך ביותר בשוק הרכב הישראלי בזכות עבודתו עם יצרן המכוניות הקוריאני יונדאי. שביט עמד בראש יונדאי בישראל חמש שנים (2002-2007) ונחשב למי שביסס את הצלחת היצרן הקוריאני בשוק הרכב המקומי כאשר הביא אותו למקום השני בטבלת המכירות. שביט הוביל באותה תקופה את הגדלת המכירות של יונדאי מקצב של 5000 כלים לשנה ל-20,000. כאשר עזב שביט את יונדאי הוא הוחלף על ידי דן אורנשטיין שהחליף את צור בצ'מפיון מוטורס.
פרישת המנכ
צילום: מנהל
דני שביט. מחליף את אבי צור (בתמונה הראשית)
בהמשך שימש שביט כמנכ"ל קבוצת אלדן-תחבורה, שם גם היה אחראי על יצירת הקשר עם יצרנית הרכב ההודית טאטא (שלבסוף לא הבשיל לכדי ייבוא). אחרי תקופה של פעילות בארצות הברית, שם ייסד את פעילות פאנגו וניהל אותה, חזר לארץ ומונה לתפקיד מנכ"ל קבוצת קל אוטו שעוסקת בהשכרת רכב, ליסינג, מכירה, הובלה ועוד. שביט צפוי להיכנס לתפקידו החדש באמצע חודש ינואר.
שינויים גם באופל
אילן טל, מנכ"ל אופל ישראל השייכת לקבוצת שלמה, פורש אף הוא מתפקידו. אילן טל, דמות וותיקה ומנוסה ביותר בשוק הרכב המקומי, הגיע לשלמה לפני שש שנים כאשר ייצוג אופל עבר אליה מחברת UMI. טל הקים את התשתית להשקה המחודשת ולפעילות השיווק והשירות של אופל בישראל ועמד בראשה עד היום.
לפני כן שימש טל כסמנכ"ל קרסו מוטורס, לשם הגיע חמש שנים קודם עם איציק וייץ, שהוביל כזכור את השינוי מחברה משפחתית לחברה ציבורית. קודם לכן היה אילן טל מנהל השיווק בטלקאר, אז יבואנית דייהטסו-סאנגיונג.
פרישת המנכ
צילום: מנהל
אילן טל