כמעט שש שנים עברו מאז הוצגה הלמבורגיני אוונטדור – מכונית-העל של המותג שהחליפה את המורצ'יאלגו. כעת היצרנית חושפת ריענון לדגם שזוכה בהודעה לעיתונות בתואר "הדור הבא" - ומקבל את תוספת האות S לשם.
המראה החיצוני (והקיצוני) לא השתנה באופן דרמטי, ויחד עם זאת האוונטדור S זכתה בחזית מעודכנת קלות; זו כוללת פגוש וספליטר חדשים, שלפי האיטלקים תורמים להגדלת כוח ההצמדה האווירודינמי ב-130%(!).
למבורגיני מרעננים את האוונטדור
צילום: מנהל
מאחור צוידה ה-S בפגוש ויחידות תאורה חדשות. מהצד בולטים פתחי אוורור מעל בתי הגלגלים האחוריים, קריצה ברורה לקונטאש המיתולוגית.
במפתיע תא הנוסעים, שכבר מתחיל להראות מעט מיושן, לא זכה לעדכון מתבקש.
למבורגיני מרעננים את האוונטדור
צילום: מנהל
למפרט מצטרף היגוי אחורי אקטיבי – לראשונה בלמבורגיני סדרתית – שאמור לשפר את היכולת בכביש המפותל ובמסלול, יכולת שכבר נהנית משירותי הנעה כפולה ומתלים אדפטיביים. מצבי הנהיגה השונים, שמשנים את חלוקת המומנט בין הצירים ואת תפקוד הבולמים, נשארו גם הם: Strada לנהיגה יום-יומית (חלוקה של 60/40 לטובת הציר האחורי), Sport (90/10) ו-Corsa למסלול (80/20), שגם מאלחש את בקרת היציבות.
למבורגיני מרעננים את האוונטדור
צילום: מנהל
בתא המנוע לא ניכרת מהפכה, אלא רק שדרוג קל במקובל. מנוע ה-V12 המוכר נותר בנפח 6.5 ליטרים, אך הספקו טיפס מ-700 כ"ס (בגרסת הבסיס הנוכחית) ל-740 כ"ס בגרסת הבסיס של ה-S. יחד עם 70.3 קג"מ מדובר בנתונים קרובים למדי לאלו של ה-SV הבכירה בהיצע הנוכחי. אגב, שיא המומנט מושג ב-5,500 סל"ד, כמעט קו-אדום במנועים מקובלים, ושיא ההספק מתקבל רק ב-8,400 סל"ד! הצליל, האמינו לנו, אלוהי. בעצם, אל תאמינו לנו – הקשיבו בעצמכם:
תיבת ההילוכים לא השתנתה – רובוטית חד-מצמדית עם 7 הילוכים, למרות העליה הקלה בהספק, נתון התאוצה לא השתפר, אבל עדיין מרשים מאוד: 2.9 ש' מ-0 ל-100. המהירות המירבית – 350 קמ"ש.
האוונטדור S תוצע למכירה בסוף הרבעון הראשון של 2017, עם תג מחיר, התחלתי, של 281,555 יורו.
השאלה היא האם מישהו ירים את הכפפה ויביא אוונטדור נוספת ארצה. מי אמר עודד שריקי?
למבורגיני מרעננים את האוונטדור
צילום: מנהל