עם פרוץ השנה החדשה, פרסמו חברת מאיר וחברת מטרו מחירונים חדשים לדגמים הדו-גלגליים שלהם. ברוב הדגמים נרשמת ירידת מחירים, ובחלק מהמקרים אף ירידה דרסטית במחיר - אולם יש גם חריגים, ורובם דווקא בגזרת הקטנועים הבסיסיים, אלו שאמורים לספק תחבורה זולה ונגישה.
הונדה – מחירים ודגמים חדשים
המחירון החדש שפרסמה מאיר כולל הוזלה של שבעה דגמים, כשהדגש הוא על קטגורית הנפח הבינוני, 500-650 סמ"ק. המחירון החדש משקף הוזלה של 2000 שקלים של רוב הדגמים, אך ישנם גם כאלו שמחירם ירד באופן משמעותי יותר – בהם ה-NC750XD עם תיבה רובוטית דו-מצמדית (כעת 70,000 שקלים, במקום 74,000 שקלים) וכן ה-CB650FA (כעת 60,000 שקלים, במקום 65,000 שקלים). ירידת המחיר הגדולה ביותר נרשמה ב-CBR650FA - שמחירו ירד ל-65,000 שקלים, במקום 71,000 שקלים.
מאיר ומטרו מורידות מחירים
צילום: מנהל
הונדה NC750XD
כמו כן הודיע היבואן על השקת אופנועים חדשים בסדרת CRF – בהם ה-CRF450R וה-CRF450RX, וכן CRF250 ראלי ודגמים המותאמים לילדים – CRF125FB ו-CRF150R.
עוד הודיעה הונדה כי בהמשך השנה תשיק בישראל דגם קטנוע חדש לחלוטין - ה-X-ADV, שנחשף לפני כחודשיים - שיגדיר קטגוריה חדשה של "קטנועי אדוונצ'ר". על אף שמדובר בכלי המוגדר כקטנוע, ה-X-ADV עושה שימוש במכלולים שונים של ה-NC והאינטגרה המוכרים – בהם שלדה, מנוע טווין (745 סמ"ק) ותיבה דו-מצמדית סטנדרטית – אך מצויד במתלים ארוכים יותר משל ה-NC, חישוקי שפיצים ופריטים נוסעים שאמורים להתאים אותו לרכיבה בשבילים וכבישים משובשים. הדגם החדש צפוי להגיע ארצה בסביבות חודש מרץ.
מאיר ומטרו מורידות מחירים
צילום: מנהל
הונדה X-ADV
מי שעוד יגיע בחודש מרץ הוא CBR1000RR פיירבלייד – הדור החדש של ה-CBR1000RR, שנחשף לפני כשלושה חודשים. התפריט כולל מנוע חדש לחלוטין, שלדה חדשה ורשימת אלקטרוניקה ארוכה מתמיד. המנוע חזק מבעבר (ב-11 כ"ס, לכדי 189 כ"ס), השלדה קלה ביחס לזו של הדגם הקודם (ב-14 ק"ג. 195 ק"ג משקל כולל, רטוב) – והאמצעים האלקטרוניים המתוחכמים והמרובים נדרשים בשביל לשלוט במכונה עם יחס הספק-משקל של כמעט 1:1.
בנוסף לאלו, במחצית השנייה של 2017 אמור להתחיל שיווקם של דגמי הקאסטום/ קרוזר CTX (אף הם חולקים מכלולים עם ה-NC) וה-CMX500 רבל, שנחשף אף הוא לפני כחודשיים.
מאיר ומטרו מורידות מחירים
צילום: מנהל
מטרו מקצצת עד 40,000 שקלים מהמחיר
גם מטרו, יבואנית ימאהה, סאן-יאנג וקווסאקי, מעדכנת את מחירוני דגמי הדו-גלגליים – גם כלפי מעלה, אבל בעיקר כלפי מטה. הכלים שדווקא התייקרו אלו קטנועי 125 סמ"ק, הן של סאן-יאנג (ג'ט 4, סימפוני) והן של ימאהה (דילייט, טרייסיטי) – שמחיריהם עלו ב-500-1500 שקלים. מצד שני, שני אופנועי 125 סמ"ק של ימאהה – MT125 ו-WR125R - הוזלו ב-2000 שקלים כל אחד. יצוין עוד כי ימאהה WR250R הפופולארי הוזל ב-5000 שקלים – ל-35,000 שקלים. ולחשוב שעד רפורמת המס הדו-גלגלי, אופנוע זה בדיוק נמכר ב-56,000 שקלים!
מאיר ומטרו מורידות מחירים
צילום: מנהל
ימאהה WR250R
הורדות מחירים בסדר גודל של 4000-5000 שקלים ניתן למצוא גם בקטגורית נפח הביניים (קוואסאקי Z300 ו-וולקן 650, ימאהה טי-מקס SPL -IRON ו-XT660Z, למשל). אבל את השיא רושם הימאהה XT1200ZE, המוכר גם בשם "סופר-טנרה": מחירו קוצץ בלא פחות מ-40,000 שקלים(!) ועומד כעת על 100,000 שקלים. במקרה או שלא, מדובר במחיר קרוב מאוד לשל המתחרה הישיר מבית הונדה, אפריקה טווין.
מאיר ומטרו מורידות מחירים
צילום: מנהל
מאיר ומטרו מורידות מחירים
צילום: מנהל
ימאהה XT1200ZE