פורד חשפה הלילה את הגרסה המשופרת של המוסטנג, שלוש שנים לאחר שהוצג הדור הנוכחי (והשישי) לקופה האייקונית שמקורה ב-1964. במסגרת מתיחת הפנים, עברה המוסטנג שינויים עיצוביים מבפנים ומבחוץ, תוגברה מבחינה טכנולוגית ועברה מסכת שיפורים משמעותית בתחום המכני.
קוסמטיקה, אבזור בטיחות ונוחות
מבחוץ, המוסטנג שומרת על ההופעה המוכרת ביחס לדגם היוצא – כשההבדלים הניכרים לעין הם פגושים חדשים (מלפנים ומאחור), יחידות תאורה בעיצוב שונה (ועם תאורת 'לד' מלאה תקנית) ומכסה מנוע בעיצוב חדש, שאף עבר תכנון מחודש וממוקם נמוך יותר.
עוד ברשימת השינויים: 3 צבעי מרכב חדשים לבחירה ואפשרות בחירה בין 12 עיצובים לחישוקים. גם מבפנים העיצוב הבסיסי נותר כשהיה, כשההבדל העיקרי הוא לוח מחוונים מוקרן בגודל "12 במקום לוח המחוונים האנלוגי, וכן גימור שונה לחלקים בתא הנוסעים.
פורד מוסטנג: סוס מנצח משפרים, לא מחליפים
צילום: מנהל
מפרט האבזור הבטיחותי של המוסטנג יכלול מעתה התרעה על סכנת התנגשות (ללא בלימה אוטונומית), התרעה על אי-שמירת מרחק ומערכת שמירה על נתיב הנסיעה (התרעה ותיקוני היגוי). המוסטנג המחודשת תוצע עם מערכת מולטימדיה עם שיקוף לסמרטפון (אנדרואיד/ אפל) וכן אפליקציה לשליטה מרחוק באמצעות הסמרטפון, שתאפשר הנעה מרחוק, נעילה/ שחרור נעילה ומערכת איתור.
מנועים, תיבות ועוד
לצד השינויים הוויזואליים והטכנולוגיים, השינויים הגדולים יותר במוסטנג המחודשת נמצאים מתחת לפני השטח. היצע המנועים של המוסטנג המחודשת יהיה קטן ביחס לזה של הדגם היוצא – זאת בשל הפסקת שיווק גרסת ה-3.7 ליטר האטמוספרית (V6, 305 כ"ס). כעת, גרסת הבסיס תוצע עם מנוע ה-2.3 ליטר טורבו (4 ציל', 314 כ"ס) האמור להציע גמישות משופרת מאשר עד כה, בזכות אפשרות לגדישה מוגברת לפרקי זמן קצרים; בשלב זה לא נמסרו נתונים.
פורד מוסטנג: סוס מנצח משפרים, לא מחליפים
צילום: מנהל
הגרסה היותר-בכירה כרגע (גרסת שלבי GT350 צפויה בהמשך) תמשיך להיות מוצעת עם מנוע ה-5.0 ליטר האטמוספרי (V8) המוכר – אך בגרסה שונה מזו שהוצעה עד היום. בגרסתו העדכנית, מנוע זה יוצע עם מערכת הזרקת דלק כפולה – גם הזרקה ישירה וגם הזרקת סעפת. לפי פורד, למנוע המחודש מאופיין במנתק ההצתה ('קו אדום') הממוקם גבוה מבעבר, וגם כאן לא נמסרו נתונים.
השינויים ממשיכים גם אל מערכת העברת הכוח (לגלגלים האחוריים), עם תיבות הילוכים חדשות ומחודשות. שתי גרסאות המנוע תוצענה, באופן תקני, עם התיבה האוטומטית בת עשרת(!) ההילוכים, שפותחה יחד עם ג'נרל מוטורס. תיבות ידניות (שישה הילוכים) תמשיך להיות מוצעות כאופציה, כאשר התיבה המשרתת את גרסת ה-V8 תוכננה מחדש, וכוללת כעת גלגל תנופה מחוזק ורפידת מצמד כפולה בעובייה(!) ביחס לתיבה הקודמת.
פורד מוסטנג: סוס מנצח משפרים, לא מחליפים
צילום: מנהל
המתלים שודרגו אף הם. בחלק האחורי הוחלפו תושבות המתלים והמוט המייצב, ובולמי הזעזועים הוחלפו גם מלפנים וגם מאחור לכיול מתלים נוקשה יותר. כאופציה במסגרת 'חבילת ביצועים' – המציעה בלמי ברמבו ודיפרנציאל מוגבל החלקה מסוג טורסן – יוצעו מעתה גם בולמי זעזועים אדפטיביים של 'מגנה-רייד'. שינוי נוסף: 'חבילת הביצועים' תוצע גם בגרסאות האוטומטיות ובקבריולה (עד כה רק בקופה V8 הידנית).
הדור השישי של המוסטנג הוא הדור הראשון שמוצע לא רק בארה"ב, אלא גם באירופה – ושם, באופן מפתיע, זוכה המוסטנג להצלחה גדולה, כשב-2016 זו הייתה מכונית הקופה הנמכרת ביותר בבריטניה ובגרמניה(!). ובישראל? "נכון לעכשיו אין צפי הנראה לעין לתחילת שיווק הרכב", דבר דלק מוטורס, יבואני פורד.
פורד מוסטנג: סוס מנצח משפרים, לא מחליפים
צילום: מנהל