גרסה: 1.4 טורבו, אוטומט, רמת גימור LT

מתחרות בולטות: סוזוקי ויטארה, ניסן ג'וק, אופל מוקה, רנו קפצ'ור, פיג'ו 2008

מחיר גרסה נבחנת: 133,000 שקלים (138,000 שקלים עם גג שמש).

ב-2010 נולד תחום הפנאי הקטן העכשווי עם הצגת הניסן ג'וק, וההצלחה במכירות הניעה את המתחרים להציג רכבי פנאי קטנים משלהם. שברולט, למרות מורשת ארוכה בתחום, הגיבה רק בסוף 2012 עם הטראקס, שהופיע חצי שנה אחרי אחיו אופל מוקה. בארץ הוא נחת בסוף 2013, במקביל לשפע כלי פנאי קטנים אחרים. אבל ב-2015 חטף התחום מכה קשה מהקיה ספורטאז' שהוזל, וגרר אחריו את כל תחום הפנאי הקומפקטי.


עכשיו מגיע הטראקס המעודכן, עם מחיר (רשמי) נמוך יותר שמתחיל ב-123,000 שקלים (הוזלה של 7000 שקלים).

עיצוב ונראות
כיאה למתיחות פנים, השינוי הגדול הוא בחזית, עם החלפת החרטום ה"שטח" בפנים החדשות של ההמכוניות הפרטיות של המותג, אותו פגשנו בקרוז/מאליבו, ובכך מבהירה שברולט כי מבחינתה הטראקס הוא "קרוסאובר" ולא "SUV". לטעמי חבל שכך, כי חלק מקסם הטראקס היה במראה היותר קשוח שהזכיר כלי שטח ממסורת שברולט. מאידך, גם אם לחזית החדשה פחות אופי, היא מביאה מראה מודרני יותר ורושם מעט רחב יותר. חבל שבמסגרת השינוי לא ארגנו לטראקס פגוש קדמי מעט גבוה יותר מהרצפה...


מכל שאר הכיוונים השינוי מתון יותר, ויחד עם ניפוחי הכנפיים, והפסאודו-מגינים הוא עדיין נראה יותר "שטחי" מרוב מהמתחרים. רמת האבזור המצוידת שהגיעה למבחן נבדלת מהבסיסית בפנסים עם תאורת לד מלפנים (ליום) ומאחור, חישוקים קלים, איתות במראות וידיות שונות.

פנים הרכב
השינוי המהותי נשמר לסביבת הנהג. המחוונים הדיגיטליים המצועצעים הוחלפו בכאלה מקובלים יותר בסגנון הספארק החדשה. אלה, ממש כמו שאר סביבת הנהג, יוצרים רושם שגרתי יותר מבעבר, אבל גם בשל ואיכותי יותר.

ובכלל, כל חלקה העליון של סביבת הנהג נראה כעת בוגר יותר, עם פלסטיק מוצק יותר כשחלקו מדופן בדמוי עור. הפלסטיקה עדיין קשיחה, למרבה הצער, אך היא איכותית מבעבר. חבל שלדיפון הדלתות עדיין תחושה חלולה. עוד עדכון חשוב הוא קבלת דור חדש למערך המיילינק – המולטימדיה של ג'נרל מוטורס (כולל אפל קארפליי ובלוטות') – שנראה טוב ונוח מבעבר בזכות הוספת מתגים. ובכלל, הנדסת האנוש טובה ברובה ורשימת האבזור בגרסה המהודרת שבחנו נאה וכוללת גם מפתח חכם וגג נפתח – אך לא בקרת אקלים.

תחושת ה"רכב גדול" שנעזרת בתנוחת הישיבה הגבוהה והראות הטובה לפנים, נותרה מהקלפים החזקים של הטראקס. עם זאת, למרות מראה נאה (בזכות שילוב דמוי העור בגרסה המצוידת), המושב אינו נוח במיוחד, הראות לאחור אינה טובה ותנוחת הנהיגה לא מושלמת. גם משענת היד (רק לנהג) אינה איכותית במיוחד. המרחב מאחור טוב אבל המושב הקצר באמצע אומר שלנוסע במרכז לא יהיה נוח (במיוחד בגלל הרצפה הבולטת). לתא המטען מבנה ונפח (354 ל') מספקים.

נוחות נסיעה
הטראקס נוקשה ובעיר נוחות הנסיעה בינונית, כאשר שיבושים קטנים כגדולים גורמים למערך המתלים להיות עסוק. בניגוד לעבר, זה אינו מלווה בקרקושים ורעשי מתלה. מחוץ לעיר המצב עדיף משמעותית ורק שיבושים גדולים חודרים לתא. על שבילים הוא מתקשה לטפל באבנים הקטנות ובפגמים קלים, אך מציע תחושה חסונה. רעשי הכביש (וגם המיזוג) בולטים.

התנהגות ובטיחות
למרות שעל הנייר לא חל שינוי, התחושה היא שהניהוג השתפר. התגובות להגה נותרו מהירות אך הוא עקבי מבעבר בשינויי המשקל, והשטח המעורפל במרכז מפריע פחות. במצבים קיצוניים הכוח יכול להשפיע על ההיגוי, אך לרוב האחיזה טובה והתנהגות בטוחה (גם אם יללות הצמיגים יכולות להרתיע). הבלמים עדיין מתעייפים מהר מדי.

במסגרת העדכון קיבל הטראקס בחו"ל אפשרות לחבילת מערכות בטיחות מתקדמות ועשר כריות אוויר, אבל היבואן מסתפק בהתקנת מערך מובילאיי מקומי, שש כריות אוויר ובקרת לחץ אוויר. לגרסה המצוידת גם מצלמת רברס.

מנוע וביצועים
בחרטום הטראקס נמצאים מנוע ה-1.4 ל' 140 כ"ס ותיבת ששת ההילוכים שפגשנו בעבר. גם אם הטראקס אינו תזזיתי, הביצועים טובים ביחס לפלח והיציאה מהמקום חזקה, אך בהמשך התנופה פחות חזקה. לפרקים המנוע, שאינו שקט, מייצר צליל מאומץ ממנועי טורבו מודרניים, אבל מאידך הוא אוהב לטפס בסל"ד וזה נחמד. לתיבה פעולה נאותה אך היא נוטה לעלות להילוכים גבוהים ולא לרדת. חבל שאין מצב 'ספורט' ויותר מכך שהתפעול הידני באמצעות מתג לא נוח. בנוסף, המצב הידני ממוקם אחרי ה-D במסילת הבורר ולא פעם מגיעים לשם בטעות. צריכת הדלק נעה בין 12.3 ק"מ/ל' בשיוט נינוח ל-10.4 במסלול מאומץ.

תמורה
אין ספק שהשיפורים בטראקס יוצרים חוויה טובה מהותית מבעבר. הוא הבשיל והתמורה שופרה עם מחיר שירד ל-123,000 שקלים בגרסת הבסיס או 138,000 לגרסה שנבחנה (133,000 ללא גג נפתח). אבל הוא עדיין בבעיה כאשר משווים אותו לרכבי הפנאי הקומפקטיים, בעיקר ברמת האבזור הגבוהה. חלק מרכבי הפנאי הקומפקטיים יותר מצוידים במקומות נכונים (בטיחות) וכולם נותנים תחושה של "יותר רכב". לכן נראה לנו שדווקא רמת האבזור הבסיסית, שזולה משמעותית מהספורטאז' וחבריו, היא שמציעה עסקה טובה יותר.