יורו NCAP, ארגון הבטיחות האירופאי, פרסם היום את תוצאות מבחני הבטיחות שערך לשלוש מכוניות שהן בעצם שתיים: וולוו S90 וגרסת הסטיישן שלה, V90, ופורד מוסטנג.

ה-S90 נבחנה במקביל ל-V90, שהן למעשה שתי גרסאות מרכב (סדאן וסטיישן) לאותה מכונית. לכן לא מפתיע ששתי המכוניות זכו לציונים זהים. לא מפתיע גם, בהתחשב בזהות היצרן, שמדובר בציונים טובים מאוד...
בשני המקרים, המכונית צוידה באבזור בטיחותי מתקדם (תקני) הכולל בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב וזיהוי הולכי רגל, וזכתה בציון כולל של 5 כוכבים. הציונים בסעיפים השונים:
מבוגרים – 95%

ילדים – 80%

הולכי רגל – 76%

מערכות בטיחות – 93%
יורו NCAP – וולוו מצטיינת, מוסטנג מאכזבת
צילום: מנהל
פורד מוסטנג מאכזבת עם ציון של 2 כוכבים בלבד
המוסטנג נבחנה בגרסת טרום מתיחת הפנים (שעדיין לא משווקת באירופה) ולכן נבחנה ללא מערכות בטיחות מתקדמות פרט למכסה מנוע מתרומם בתאונה. אולם זו לא הבעיה היחידה בבטיחות המוסטנג – היא השיגה ציון נמוך בהגנה על הנהג, מחשש לפגיעה של ראש הנהג בגלגל ההגה בגלל תפקוד לא מספק של כרית האוויר. גם בצד הנוסע זכה תפקוד כרית האוויר לביקורת, וצוין כי יש סיכוי לפגיעה של ראש הנוסע בחלקי המרכב.
בנוסף, ההגנה על הנוסעים מאחור התגלתה כירודה אף היא, מאחר שבסיס המושב האחורי התנתק ממקומו(!) ונע לכיוון פלג הגוף התחתון של בובת הריסוק; זה מעלה חשש לפציעות בברכיים, אגן הירכיים והירכיים של הנוסעים מאחור במקרה תאונה. בנוסף, עקב הידוק יתר של חגורות הבטיחות האחוריות, קיים גם חשש לפציעת בית החזה של הנוסעים.
כזכור, הדגם המעודכן צפוי לקבל מערכות בטיחות אקטיביות כגון בלימה אוטונומית, זיהוי הולכי רגל ועוד. נשאר לקוות כי מהנדסי פורד שיפרו גם את תפקוד כריות האוויר – וחיזקו את בסיס המושב האחורי.
מבוגרים – 72%

ילדים – 32%

הולכי רגל – 64%

מערכות בטיחות – 16%

יורו NCAP – וולוו מצטיינת, מוסטנג מאכזבת
צילום: מנהל