למרות הירידה בפופולריות של מיניוואנים, תעשיית הרכב לא התייאשה מלהציע אמצעי תחבורה למשפחות ברוכות ילדים. בשוק הישראלי תוכלו לבחור בין לא פחות מ-18 כלי רכב שונים, במגוון גדלים, עיצובים וקטגוריות - וחלקם אפילו במחיר שווה לכל נפש.

הכנו עבורכם סקירה קצרה של המבחר המקומי, החל במיקרו-ואן ידני שעולה פחות מ-100 אלף שקל, ועד לרכבי פנאי ומיניוואנים ענקיים שעולים למעלה מ-200 אלף שקל. במדריך זה בחרנו בגרסאות הבסיסיות של כל דגם, והגבלנו את התקציב לרבע מיליון שקל. שימו לב כי בשוק קיימים גם כלי רכב יוקרתיים עם שבעה מושבים שמחירם יכול להיות יותר מכפול מכך, כמו גם כלי רכב ממותגי מיינסטרים במחירים של למעלה מרבע מיליון.

המיקרווואן של מותג המכוניות הזולות מבית רנו, דאצ'יה, מבוסס כמו יתר דגמי היצרנית על פלטפורמת סופר-מיני (ניסאן מיקרה, רנו קליאו). בהתאם הלודג'י מציע רוחב צנוע יחסית, אך מלבד זאת המרווח סביר. הוא גם מהיחידים ברשימה (מלבד המסחריות) שמוצע עם ארבע כריות אוויר בלבד ו-3 כוכבי בטיחות, ורק עם תיבה ידנית.
- מחיר התחלתי: 99,500 שקל
- קטגוריה: מיקרו-וואן
- שנת השקה: 2012
- מנוע: 1.2 ליטר טורבו-בנזין, 105 כ"ס
- תיבה: ידנית 6 הילוכים
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 15.6 ק"מ לליטר
- בטיחות: 4 כריות אוויר | 3 כוכבים ב-Euro NCAP
- אורך - 450 | רוחב - 175 | גובה - 168 | בסיס גלגלים - 281 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: מגביל מהירות, מערכת שמע, 4 חלונות חשמל

מדריך 7 מושבים: כל המשפחה באוטו (עד 250 אלף שקל)
צילום: מנהל

מיניוואן קומפקטי מבית ג'נרל מוטורס, ואח תאום של שברולט אורלנדו. הזפירה מוצע בישראל בגרסה אחת ומציע איכות חיים מכובדת ביחס לגודלו ואבזור עשיר יחסית, אך אינו זול. הוא גם נעדר מערכות בטיחות מתקדמות.
- מחיר התחלתי: 169,500 שקל
- קטגוריה: מיניוואן קומפקטי
- שנת השקה: 2011
- מנוע: 1.4 ליטר טורבו-בנזין, 140 כ"ס
- תיבה: אוטומטית 6 הילוכים
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 14.5 ק"מ לליטר
- בטיחות: 6 כריות אוויר | 5 כוכבים ב-Euro NCAP
- אורך - 467 | רוחב - 188 | גובה - 162 | בסיס גלגלים - 276 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: בקרת שיוט+מגביל מהירות, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור, מולטימדיה תומכת אפל קארפליי, חיישני חנייה היקפיים, מצלמת נסיעה לאחור

מדריך 7 מושבים: כל המשפחה באוטו (עד 250 אלף שקל)
צילום: מנהל

המיניוואן הקומפקטי הצרפתי משווק בישראל בשני אורכים (לקצר רק 5 מושבים), ועם מנועי בנזין ודיזל. בגרסת ה-7 מושבים הבסיסית יש לו מנוע טורבו חזק יחסית (גרסה משופרת של מנוע
פיג'ו-ב.מ.וו המוכר), שפע אבזור (לרבות בטיחות אקטיבית בגרסאות הבכירות) ומרווח חריג לטובה ביחס לקטגוריה. המחיר גבוה יחסית, והפיקאסו הוצע לא אחת במבצעי הנחה על-ידי היבואנית.
- מחיר התחלתי: 169,000 שקל
- קטגוריה: מיניוואן קומפקטי
- שנת השקה: 2013
- מנוע: 1.6 ליטר טורבו-בנזין, 165 כ"ס
- תיבה: אוטומטית 6 הילוכים
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 17.9 ק"מ לליטר
- בטיחות: 6 כריות אוויר | 5 כוכבים ב-Euro NCAP
- אורך - 460 | רוחב - 183 | גובה - 164 | בסיס גלגלים - 284 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: בקרת שיוט+מגביל מהירות, חיישני אורות וגשם, חיישני חנייה אחוריים, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור, וילונות בדלתות האחוריות, מולטימדיה עם חיבורי AUX ,USB ובלוטות'

מדריך 7 מושבים: כל המשפחה באוטו (עד 250 אלף שקל)
צילום: מנהל

כחלק מהמאמץ לקסום ללקוח האירופאי, קיה הציגה את הקארנס הקומפקטי. המיניוואן הזה קטן יחסית למקובל, ובהתאם המרווח בו אינו מהנדיבים - אך יספיק למשפחה עם ילדים קטנים. הקארנס גם אינו מהמודרניים או מאובזרים בקבוצה, אך מפצה על כך עם תג-מחיר אטרקטיבי.
- מחיר התחלתי: 155,000 שקל
- קטגוריה: מיניוואן קומפקטי
- שנת השקה: 2012
- מנוע: 2.0 ליטר בנזין, 166 כ"ס
- תיבה: אוטומטית 6 הילוכים
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 12.6 ק"מ לליטר
- בטיחות: 6 כריות אוויר, מובילאיי | 5 כוכבים ב-Euro NCAP
- אורך - 452.5 | רוחב - 180.5 | גובה - 161 | בסיס גלגלים - 275 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: מזגן עם פתחי איוורור אחוריים, בקרת שיוט+מגביל מהירות, מערכת שמע עם חיבורי AUX ,USB בלוטות'

מדריך 7 מושבים: כל המשפחה באוטו (עד 250 אלף שקל)
צילום: מנהל
אחד ממובילי הנוסעים המצליחים ביותר כיום בישראל, לפחות מבין המיניוואנים הקומפקטיים - קטגוריה שמתכווצת לטובת רכבי הפנאי. הוורסו יחגוג בקרוב יום הולדת שמונה וזה ניכר באיכות (וגם במרווח, שתמיד היה מהמצומצמים בקטגוריה), אך בסך הכל הוא חסכוני בדלק, נעים לנסיעה ולא יקר.
- מחיר התחלתי: 155,000 שקל
- קטגוריה: מיניוואן קומפקטי
- שנת השקה: 2009
- מנוע: 1.8 ליטר בנזין, 147 כ"ס
- תיבה: אוטומטית רציפה
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 15.15 ק"מ לליטר
- בטיחות: 7 כריות אוויר | 5 כוכבים ב-Euro NCAP
- אורך - 446 | רוחב - 179 | גובה - 162 | בסיס גלגלים - 278 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: מולטימדיה עם חיבורי AUX ,USB ובלוטות', מצלמת נסיעה לאחור, מראות צד מתקפלות חשמלית
מדריך 7 מושבים: כל המשפחה באוטו (עד 250 אלף שקל)
צילום: מנהל
האלטרנטיבה ההיברידית (בנזין-חשמל), למי שרוצה חסכון בדלק אבל לא מעוניין במנוע דיזל. הפריוס+ אינו מהמרווחים מסוגו אך בהחלט מספק, ומציע כבונוס נסיעה שקטה מאוד, במיוחד בעיר. מערכת ההנעה שלו משותפת לדור היוצא של הפריוס.
- מחיר התחלתי: 170,000 שקל
- קטגוריה: מיניוואן קומפקטי
- שנת השקה: 2011
- מנוע: 1.8 ליטר בנזין+מנוע חשמלי, 136 כ"ס
- תיבה: אלקטרונית רציפה
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 24.4 ק"מ לליטר
- בטיחות: 7 כריות אוויר | 5 כוכבים ב-Euro NCAP
- אורך - 464 | רוחב - 177.5 | גובה - 157.5 | בסיס גלגלים - 278 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: מולטימדיה עם חיבורי AUX ,USB ובלוטות', מצלמת נסיעה לאחור, בקרת שיוט, כניסה והנעה ללא מפתח

מדריך 7 מושבים: כל המשפחה באוטו (עד 250 אלף שקל)
צילום: מנהל
המיניוואן הקומפקטי של שברולט ניסה, לא בהצלחה יתרה, להתחפש לרכב פנאי - עם עיצוב קופסתי-קשוח. פרישת שברולט מאירופה מקטינה את הסיכויים למחליף לרכב הוותיק, שחוגג השנה יום הולדת שבע. עם זאת, מדובר עדיין ברכב בעל איכות נסיעה, מרווח ואבזור מכובדים.
- מחיר התחלתי: 163,000 שקל
- קטגוריה: מיניוואן קומפקטי
- שנת השקה: 2010
- מנוע: 1.4 ליטר טורבו-בנזין, 140 כ"ס
- תיבה: אוטומטית 6 הילוכים
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 14.2 ק"מ לליטר
- בטיחות: 6 כריות אוויר, מובילאיי | 5 כוכבים ב-Euro NCAP
- אורך - 465 | רוחב - 180.5 | גובה - 161 | בסיס גלגלים - 276 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: בקרת אקלים עם פתחים מאחור, מולטימדיה עם חיבורי AUX ,USB ובלוטות'
מדריך 7 מושבים: כל המשפחה באוטו (עד 250 אלף שקל)
צילום: מנהל
סיאט אלהמברה
קשה להאמין, אבל נכון לכתיבת שורות אלו זה המיניוואן הגדול היחיד שנמכר בישראל, לאחר עזיבת פורד S-מקס/גלאקסי ומיצובישי גרנדיס. מחירו אמנם גבוה יחסית, אך הוא מציע בתמורה אבזור עשיר, מנוע טורבו יעיל וחסכוני יחסית והרבה מרווח ביחס לקומפקטיים.
- מחיר התחלתי: 211,000 שקל
- קטגוריה: מיניוואן גדול
- שנת השקה: 2010
- מנוע: 1.4 ליטר טורבו-בנזין, 150 כ"ס
- תיבה: רובוטית דו-מצמדית 6 הילוכים
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 15 ק"מ לליטר
- בטיחות: 7 כריות אוויר, התראה מפני הירדמות | 5 כוכבים ב-Euro NCAP
- אורך - 485 | רוחב - 190 | גובה - 170 | בסיס גלגלים - 292 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: מראה מרכזית נגד סינוור, בלם חנייה חשמלי, מערכת סיוע לחנייה וחיישנים היקפיים, חיישני אורות וגשם, חלון גג, מולטימדיה עם חיבורי AUX ,USB ובלוטות'
מדריך 7 מושבים: כל המשפחה באוטו (עד 250 אלף שקל)
צילום: מנהל
למשפחות שצריכות מרחבי-ענק, סאנגיונג מציעה מיניוואן בגודל מלא - קטגוריה מעל המיניוואנים הגדולים. המיניוואן הענקי (אורכו 513 ס"מ) מאפשר להסיע שבעה נוסעים וגם מטען, בניגוד לקטנים ממנו בהם צריך לבחור בין נוסעים מאחור למטען. הוא גם לא יקר במיוחד, אך דל באבזור ובמיוחד באבזור בטיחות.
- מחיר התחלתי: 216,000 שקל
- קטגוריה: מיניוואן בגודל מלא
- שנת השקה: 2013
- מנוע: 2.2 ליטר טורבו-דיזל, 178 כ"ס
- תיבה: אוטומטית 7 הילוכים
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 13.3 ק"מ לליטר
- בטיחות: 4 כריות אוויר | לא נבחן ב-Euro NCAP
- אורך - 513 | רוחב - 191.5 | גובה- 185 | בסיס גלגלים - 300 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: בקרת שיוט, חיישני חנייה אחוריים, בקרת אקלים עם פתחים לשתי השורות האחוריות, מערכת שמע עם חיבורי USB (גם מאחור), AUX ובלוטות'
מדריך 7 מושבים: כל המשפחה באוטו (עד 250 אלף שקל)
צילום: מנהל
המיניוואן של קיה זינק בממדים בדור החדש והפך למיניוואן בגודל מלא (גרסה קצרה מוצעת בחו"ל אך לא בישראל). בהתאם המרווח בו נדיב מאוד. המיניוואן הקוריאני גם שופע באבזור ומציע את אחד המנועים החזקים ביותר כאן - אך גם הפחות חסכוני בדלק.
- מחיר התחלתי: 225,000 שקל
- קטגוריה: מיניוואן בגודל מלא
- שנת השקה: 2014
- מנוע: 3.3 ליטר בנזין, 276 כ"ס
- תיבה: אוטומטית 6 הילוכים
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 8.9 ק"מ לליטר
- בטיחות: 6 כריות אוויר, מובילאיי | לא נבחן ב-Euro NCAP
- אורך - 511.5 | רוחב - 198.5 | גובה - 175.5 | בסיס גלגלים - 306 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: בקרת אקלים 3 אזורים עם פתחים לשתי השורות האחוריות, בקרת שיוט, מראה מרכזית נגד סינוור, מולטימדיה עם חיבורי USB (גם מאחור), AUX ובלוטות', חיישני חנייה אחוריים
מדריך 7 מושבים: כל המשפחה באוטו (עד 250 אלף שקל)
צילום: מנהל
מסחריות קטנות הן אפשרות למי שזקוק לכושר העמסה רב ביומיום - לצורך העבודה למשל - ולרכב משפחתי מזדמן. בהתאם כלי רכב אלו פחות נוחים, איכותיים ומהודרים מהמכוניות הפרטיות, ומציעים לרוב בטיחות טובה פחות. הברלינגו עם זאת נוחה למדי לנסיעה ביחס למסחרית, אך מחירה גבוה למדי והאבזור אינו מרשים.
- מחיר התחלתי: 158,000 שקל
- קטגוריה: מסחריות קטנות
- שנת השקה: 2008
- מנוע: 1.6 ליטר טורבו-דיזל, 100 כ"ס
- תיבה: ידנית 5 הילוכים
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 23.3 ק"מ לליטר
- בטיחות: 6 כריות אוויר | 3 כוכבים ב-Euro NCAP
- אורך - 438 | רוחב - 181 ס"מ | גובה - 180 | בסיס גלגלים - 273 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: בקרת שיוט+מגביל מהירות, חיישני אורות וגשם
מדריך 7 מושבים: כל המשפחה באוטו (עד 250 אלף שקל)
צילום: מנהל
בדומה לברלינגו, גם כאן מדובר במסחרית קטנה. הקאדי אינה מאובזרת במיוחד ומוצעת בגרסת הבסיס עם מפרט בטיחות דל, אך מנגד מצוידת במנוע טורבו חסכוני וחריג בקטגוריית המסחריות (בנזין).
- מחיר התחלתי: 138,500 שקל
- קטגוריה: מסחריות קטנות
- שנת השקה: 2004
- מנוע: 1.0 ליטר טורבו-בנזין, 102 כ"ס
- תיבה: ידנית 5 הילוכים
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 18.9 ק"מ לליטר
- בטיחות: 4 כריות אוויר | לא נבחן במפרט זה ב-Euro NCAP
- אורך - 441 | רוחב - 179 | גובה - 182 | בסיס גלגלים - 268 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: מולטימדיה עם חיבורי USB ובלוטות'
מדריך 7 מושבים: כל המשפחה באוטו (עד 250 אלף שקל)
צילום: מנהל
המסחרית הקטנה של רנו, שכמו מתחרתה מבית כבר די ותיקה, מציעה רמת בטיחות מכובדת ואבזור לא רע בגרסת ה-7 מושבים. לקנגו בסיס גלגלים ארוך מאוד שמסייע למרווח, ויחד עם הברלינגו מדובר בכלי הרכב החסכוני ביותר כאן (לפי נתוני מעבדה).
- מחיר התחלתי: 145,000 שקל
- קטגוריה: מסחריות קטנות
- שנת השקה: 2008
- מנוע: 1.5 ליטר טורבו-דיזל, 110 כ"ס
- תיבה: ידנית 6 הילוכים
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 23.2 ק"מ לליטר
- בטיחות: 4 כריות אוויר | 4 כוכבים ב-Euro NCAP
- אורך - 467 | רוחב - 183 | גובה - 180 | בסיס גלגלים - 308 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: בקרת שיוט+מגביל מהירות, חיישני חנייה אחוריים, חיישני אורות, מראות צד מתקפלות חשמלית, מערכת שמע עם חיבורי USB ובלוטות'

מדריך 7 מושבים: כל המשפחה באוטו (עד 250 אלף שקל)
צילום: מנהל

מי ששווק בעבר כקאשקאי+2, הפך לדגם נפרד עם שם ותיק. רכב הפנאי הקומפקטי שבעבר פנה לשטח, פונה כעת יותר לכביש ומציע עיצוב ואיכות מודרניים. הוא גם המאובזר ביותר מבחינת מערכות בטיחות מתקדמות, מציע אבזור מותרות עשיר ומנוע דיזל חסכוני.
- מחיר התחלתי: 175,000 שקל
- קטגוריה: פנאי קומפקטי
- שנת השקה: 2013
- מנוע: 1.6 ליטר טורבו-דיזל, 130 כ"ס
- תיבה: אוטומטית רציפה
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 19.6 ק"מ לליטר
- בטיחות: 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, זיהוי שלטים, אורות אדפטיביים, התראת סטייה מנתיב | 5 כוכבים ב-Euro NCAP
- אורך - 464 | רוחב - 182 | גובה - 171 | בסיס גלגלים - 270.5 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: מערכת שמע עם חיבורי AUX, USB ובלוטות', חיישני חנייה היקפיים, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור, בקרת שיוט+מגביל מהירות, חיישני אורות וגשם, חלון גג, מראות צד מתקפלות חשמלית

מדריך 7 מושבים: כל המשפחה באוטו (עד 250 אלף שקל)
צילום: מנהל

הרכב הנמכר ביותר בישראל מבין דגמי ה-7 מושבים, בזכות חבילה מכובדת של אבזור-מחיר. כמו מתחריו האאוטלנדר אינו מיועד לשטח אך מציע עיצוב דמוי, עם מתיחת פנים שהפכה אותו לאגרסיבי יותר למראה. לאאוטלנדר מנוע בנזין חלש יחסית שביצועיו נפגעים מעט בגלל תיבה רציפה לא מהוקצעת.
- מחיר התחלתי: 163,000 שקל
- קטגוריה: פנאי קומפקטי
- שנת השקה: 2012
- מנוע: 2.0 ליטר בנזין, 150 כ"ס
- תיבה: אוטומטית רציפה
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 15.9 ק"מ לליטר
- בטיחות: 7 כריות אוויר, מובילאיי | 5 כוכבים ב-Euro NCAP
- אורך - 469.5 | רוחב - 181 ס"מ | גובה - 171 ס"מ | בסיס גלגלים - 267 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: חיישני אורות וגשם, בקרת שיוט+מגביל מהירות, מראה מרכזית נגד סינוור, מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חנייה אחוריים, בקרת אקלים מפוצלת, מולטימדיה עם חיבורי USB ובלוטות' (התקנה מקומית כולל תמיכה בווייז)
מדריך 7 מושבים: כל המשפחה באוטו (עד 250 אלף שקל)
צילום: מנהל
רכב פנאי ותיק, שממוצב בין הקומפקטיים לבינוניים ומעט גדול (ובעיקר רחב) מהמקובל בפלח הקומפקטיים. לקפטיבה מרווח נאה ומנוע דיזל יעיל, אך הוא יקר למדי והאבזור לא בהכרח משקף זאת.
- מחיר התחלתי: 220,000 שקל
- קטגוריה: פנאי בינוני
- שנת השקה: 2006
- מנוע: 2.0 ליטר טורבו-דיזל, 167 כ"ס
- תיבה: אוטומטית 6 הילוכים
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 14.3 ק"מ לליטר
- בטיחות: 6 כריות אוויר, מובילאיי | 5 כוכבים ב-Euro NCAP
- אורך - 467 | רוחב - 187 | גובה - 176 | בסיס גלגלים - 271 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: בקרת אקלים מפוצלת, מולטימדיה עם חיבורי USB ובלוטות' ותמיכה באפל קארפליי, חיישני חנייה אחוריים
מדריך 7 מושבים: כל המשפחה באוטו (עד 250 אלף שקל)
צילום: מנהל
רכב הפנאי הבינוני של יונדאי (מוצע בחו"ל גם בגרסה ארוכה יותר), ואח תאום של קיה סורנטו הצעיר ממנו. לסנטה פה מנוע בנזין גדול יחסית ובהתאם הוא אינו חסכוני במיוחד, ומנגד הוא מהודר יחסית ומאובזר באופן מכובד (אך אינו זול).
- מחיר התחלתי: 247,000 שקל
- קטגוריה: פנאי בינוני
- שנת השקה: 2012
- מנוע: 2.4 ליטר בנזין, 192 כ"ס
- תיבה: אוטומטית 6 הילוכים
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 10.6 ק"מ לליטר
- בטיחות: 7 כריות אוויר, מובילאיי | 5 כוכבים ב-Euro NCAP
- אורך - 469 | רוחב - 188 | גובה - 169 | בסיס גלגלים - 270 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, בקרת שיוט, מולטימדיה עם חיבורי USB ובלוטות' (התקנה מקומית כולל תמיכה בווייז), מושבי עור, מצלמת נסיעה לאחור, חיישני אורות וגשם

מדריך 7 מושבים: כל המשפחה באוטו (עד 250 אלף שקל)
צילום: מנהל

רכב הפנאי הקוריאני הוא היחיד ברשימה שמציע ערך מוסף של יכולת שטח אמיתית, אך לא בלי להקריב בנוחות וביכולת הדינמית בכביש. למרות זאת, מנוע יעיל, אבזור מכובד ותג-מחיר נמוך יחסית הופכים אותו לחבילה ייחודית למי שהטיולים המשפחתיים שלו לוקחים אותו הרחק מהכביש הסלול.
- מחיר התחלתי: 229,000 שקל
- קטגוריה: פנאי בינוני
- שנת השקה: 2006
- מנוע: 2.2 ליטר טורבו-דיזל, 178 כ"ס
- תיבה: אוטומטית 7 הילוכים
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 13.5 ק"מ לליטר
- בטיחות: 4 כריות אוויר | לא נבחן ב-Euro NCAP
- אורך - 477.5 | רוחב - 190 | גובה - 184 | בסיס גלגלים - 283.5 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: בקרת שיוט, בקרת אקלים עם פתחים ליושבים מאחור, מראות מתקפלות חשמלית, מערכת שמע עם חיבורי USB ובלוטות'
מדריך 7 מושבים: כל המשפחה באוטו (עד 250 אלף שקל)
צילום: מנהל
האח התאום של יונדאי סנטה פה, עם עיצוב שטח אך ללא יכולת כזו בגרסת הבסיס ולבטח פחות מהדורות הקודמים. הסורנטו עם זאת הוא רכב פנאי בגודל בינוני עם מרווח מכובד, איכות טובה, אבזור יותר ממספק ומחיר אטרקטיבי.
- מחיר התחלתי: 198,500 שקל
- קטגוריה: פנאי בינוני
- שנת השקה: 2014
- מנוע: 2.4 ליטר בנזין, 188 כ"ס
- תיבה: אוטומטית 6 הילוכים
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 11.4 ק"מ לליטר
- בטיחות: 6 כריות אוויר, מובילאיי | 5 כוכבים ב-Euro NCAP
- אורך - 478 | רוחב - 189 | גובה - 168.5 | בסיס גלגלים - 278 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים לשתי השורות האחוריות, מערכת שמע עם חיבורי AUX, USB ובלוטות', בקרת שיוט, חיישני אורות, מראות צד מתקפלות חשמלית, חיישני חנייה היקפיים

מדריך 7 מושבים: כל המשפחה באוטו (עד 250 אלף שקל)
צילום: מנהל

הרכב הגדול ביותר ברשימה הזו מגיע, כצפוי, מארה"ב. הטראוורס הוותיק (מחליף הוצג בתחילת ינואר) הוא רכב פנאי בגודל מלא, עם אורך ורוחב נדיבים במיוחד ושמונה מושבים (2+3+3) או שבעה (2+2+3). יש לו גם את המנוע הגדול ביותר כאן (3.6 ליטר) ואת ההספק הגדול ביותר, האבזור סביר וכך גם תג המחיר.
- מחיר התחלתי: 230,000 שקל
- קטגוריה: פנאי בגודל מלא
- שנת השקה: 2008
- מנוע: 3.6 ליטר בנזין, 281 כ"ס
- תיבה: אוטומטית 6 הילוכים
- תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה: 12.5 ק"מ לליטר
- בטיחות: 6 כריות אוויר, מובילאיי | לא נבחן ב-Euro NCAP
- אורך - 521 | רוחב - 199 | גובה - 179 | בסיס גלגלים - 302 (ס"מ)
- אבזור עיקרי: 8 מושבים, מזגן עם פתחי איוורור גם בשתי השורות האחוריות, בקרת שיוט, מערכת שמע עם חיבורי USB ו-AUX

מדריך 7 מושבים: כל המשפחה באוטו (עד 250 אלף שקל)
צילום: מנהל