פולקסווגן היא יצרנית הרכב הגדולה בעולם, כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג. היצרנית הגרמנית מכרה 10.3 מיליון מכוניות בשנת 2016 - שיפור של 3.8%, לעומת 10.2 מיליון יחידות שמכרה טויוטה - 0.2% בלבד יותר מב-2015.
מכירות הקונצרנים כוללות את כל המותגים - כולל לקסוס, דייהטסו והינו בטויוטה, ושלל מותגי המכוניות והמשאיות של פולקסווגן. טויוטה איבדה את כתר הבכורה בין היתר בגלל חולשת הקאמרי, שמכירותיה ירדו בגלל ההמתנה לדגם חדש שהושק בינואר בדטרויט, והביקוש הפוחת למכוניות לעומת טנדרים. טויוטה גם הציגה צמיחה נמוכה יחסית בסין - כ-8% בלבד לעומת 15% בכלל התעשייה.
אם כל זה לא מספיק, בטויוטה לבטח בוחנים בחשש את הנשיא החדש של ארה"ב, דונלד טראמפ, שמאיים בהטלת מכסים כבדים על מוצרים מיובאים. השוק האמריקני הוא מהחשובים ביותר לטויוטה, בעוד שפולקסווגן - שעדיין לא התאוששה לחלוטין מ"דיזלגייט" וממילא חלשה בו עוד לפני פרשת זיוף נתוני הדלק - תיפגע מכך פחות.
פולקסווגן - היצרנית הגדולה בעולם
צילום: מנהל
מנגד, הגרמנים לבטח לוטשים עיניים בקנאה בנתון אחד שטויוטה השיגה ב-2016: הריווחיות. מנתונים ראשוניים עולה כי בשנה שעברה טויוטה הרוויחה קרוב לפי 3 מפולקסווגן, בין היתר בגלל ההוצאות האדירות של הגרמנים על קנסות ופיצויים לנפגעי דיזלגייט.
טויוטה עשתה היסטוריה בשנת 2008, לאחר שעברה את ג'נרל מוטורס במכירות העולמיות. זו הייתה פעם ראשונה בה יצרנית כלשהי עברה את GM ב-77 שנים. טויוטה שמרה על הכתר עד 2011, אז אסונות הטבע ביפן ותאילנד גרמו לה לאובדן של כושר ייצור. בשנת 2012 חזרה להוביל, עד שפולקסווגן הצליחה לעקוף אותה אשתקד.
פולקסווגן - היצרנית הגדולה בעולם
צילום: מנהל
מנועי הדיזל של פולקסווגן במרכזה של שערוריית "דיזלגייט"