המכון לבטיחות בדרכים של חברות הביטוח בארה"ב, IIHS, פרסם את תוצאות מבחני הריסוק שערך לארבע מכוניות: טסלה מודל S, שברולט וולט, טויוטה פריוס פריים וב.מ.וו i3. האחרונה, כזכור, מיובאת ארצה, והטויוטה אמורה גם כן להגיע אלינו בעתיד הקרוב.
להרחבה על שיטות הדירוג והריסוק לחצו כאן.
וולט ופריוס פריים מרשימות, i3 ומודל S מאכזבות
הטויוטה פריוס פריים והשברולט וולט זכו בדירוג "Top Safety Pick Plus" הנכסף. בשתיהן מערכות הבלימה האוטונומיות קיבלו דירוג "נעלה" והמכוניות קיבלו את הציון "טוב" בשאר הפרמטרים, למעט יחידות התאורה בפריוס שזכו בציון "קביל".

מבחן ריסוק חשמלי - וולט ופריוס מצטיינות, i3 וטסלה S פחות
צילום: מנהל
הב.מ.וו i3 דורגה בציון "טוב" בריסוק בחפיפה נמוכה, אך לא קיבלה את ההמלצה הבכירה בשל ציון "קביל" בריסון ראש הנוסעים בהתנגשות מאחור. גם התאורה ב-i3 הסתפקה בדירוג "קביל", ומערכת הבלימה האוטונומית זכתה בציון "מתקדם".
מבחן ריסוק חשמלי - וולט ופריוס מצטיינות, i3 וטסלה S פחות
צילום: מנהל
הטסלה מודל S (P100D - הגרסה עם הסוללה הגדולה ביותר) התקשתה בריסוק בחפיפה נמוכה, וקיבלה ציון "קביל" בשל התרופפות החגורה בחלקה התחתון, מה שעלול לגרום למותניים לזוז קדימה ובכך לגרום לפציעה. בנוסף, קיים חשש שראשו של הנהג במתווה זה יפגע בחוזקה בגלגל ההגה דרך כרית האוויר. בגלל משקלה הגדול יותר (שעשוי להשפיע על מידת העומס על הגג בהתהפכות), ה-P100D השיגה ציון "קביל" בלבד במבחן עמידות הגג, בעוד שהגרסאות הקלות יותר קיבלו ציון "טוב". התאורה הקדמית במודל S דורגה כ"עלובה", והיא נבחנה ללא מערכת בלימה אוטונומית. מטסלה נמסר כי בכוונתם לשפר את תפקוד החגורה בעת תאונה בעתיד הקרוב, בניסיון לשפר את התוצאות בסבב הבא. עם זאת, בטסלה לא התייחסו לשאר התוצאות הלא-מחמיאות במבחן.
מבחן ריסוק חשמלי - וולט ופריוס מצטיינות, i3 וטסלה S פחות
צילום: מנהל