יצרניות מכוניות נעות לאט, השינויים הגדולים מתרחשים לאורך זמן, והביטוי להם נעשה ברור לאחר מספר שנים. ולא רק אצל היצרנים ובדגמים שלהם, אלא גם במדיניות השיווק של היבואנים. אמנם הם יכולים להתבסס רק על מה שהם מקבלים, אבל הם יכולים גם להשפיע על מה שקורה למותג בארץ ולהיצע של דגמיו.
דרישות
כדי לזכות בתואר 'מותג השנה', אותו מותג צריך לעשות צעד משמעותי. להציג שינוי גישה או להביא רוח חדשה. הקריטריונים דומים לאלה שמגדירים את 'אוטו השנה' – אבל כאן מדובר בשינוי כולל, ביותר מדגם אחד. ולכן, גם מהלך מעניין כמו זה שעשתה מאזדה עם מאזדה 3 לא מספיק.
טויוטה, מראים הצילומים, משתנה באופן דרמטי, ועיצובם של הדגמים החדשים שלה שונה באופן משמעותי מזה של הדגמים הקודמים. תחום חשוב בהרבה הוא הבטיחות, וכאן מציע היצרן חבילת בטיחות מרשימה (TSS).
טויוטה – מותג השנה
צילום: תומר פדר,אילן קליין, יצרן
מהלך מוביל
אבל מה שחשוב הוא המהלך שעשה היבואן בתחום הבטיחות – וזה מתייחס לחלק נכבד מאוד של דגמי טויוטה – כאשר אבזר את החלק הארי של מכירות המותג באביזרי בטיחות מתקדמת וללא תוספת מחיר. זה מהלך המצביע על רוח חדשה, חיובית מאוד וייתכן גם מובילה. מספיק להיזכר בקורולה של 2008, שהגיעה עם ארבע כריות אוויר בלבד (ולא עם כל השבע שהציע היצרן) כי "הציבור לא רוצה לשלם בשביל בטיחות", כדי להבין באיזה מהפך מדובר.
אנחנו, כמובן, לגמרי בעד – ומקווים שבקרוב כל שאר המותגים יישרו קו, ויציעו אבזור בטיחות עדכני, מלא וללא תוספת מחיר.
מותג השנה 2017: טויוטה
טויוטה – מותג השנה
צילום: תומר פדר,אילן קליין, יצרן