סמל"ת, יבואנית פיאט לישראל, החלה לשווק גרסת בסיס חדשה וזולה מבעבר לפיאט פולבק – החל מ-220,000 שקלים, לעומת 230,000 שקלים שהיו רף הכניסה למשפחת הפולבק עד היום.
גרסת הבסיס החדשה מקבלת את הוורסיה הפחות חזקה של מנוע הטורבו-דיזל 2.4 ל', כפי שפגשנו כבר בטרייטון: כאן מפיק המנוע רק 154 כ"ס ו-38.8 קג"מ, בהשוואה ל-181 כ"ס ו-43.8 קג"מ בגרסה החזקה. אין נתונים לגבי התאוצה למאה, אך המהירות המרבית נמוכה יותר – 169 קמ"ש, במקום 177. בצריכת הדלק הרשמית אין שינוי. כמו כן, תיבת ההעברה מתוחכמת פחות (הנעה אחורית בכביש, 4x4 בשטח) ואין נעילה לדיפרנציאל האחורי.
פיאט פולבק 4x4 אוטומטי – מ-220,000 שקלים
צילום: מנהל
מבחינת רמת האבזור, הפולבק הבסיסי נעדר את מערכת המולטימדיה – ובמקומה ישנה מערכת שמע בסיסית, עם ארבעה רמקולים (לעומת שישה בגרסאות הבכירות); יחד עם זאת, עדיין קיימת דיבורית Bluetooth מקורית. כמו כן, נעדרים מהמפרט כיוון העומק לגלגל ההגה, אין חיישני גשם, אין כיוון גובה אוטומטי לתאורת הדרך וליושבים מאחור אין משענת יד. ויותר חשוב - אין את מערכת ההתרעה על סטיה מנתיב. מבחוץ ישנם חישוקי ברזל עם צלחות נוי (טאסות), אין פנסי ערפל ואין חלונות כהים. גם מידות הצמיגים שונות – 205/80-16, לעומת 245/70-16.
מעבר למיקום בתוך היררכית גרסאות הפולבק, ההשוואה לגרסאות הטרייטון מתבקשת: גרסת הבסיס החדשה לפולבק זולה ב-10,000 שקלים מהמיצובישי טרייטון המקביל במפרט.
מכיוון שה-D-MAX המקביל (אוטומטי, כפול הנעה ותא-נוסעים) עולה 12,000 שקלים יותר, והטויוטה היילקס האוטומטי מוצע רק ברמת אבזור אחת שיקרה בהרבה, המשמעות היא שהפולבק נהנה מיתרון מחיר לא מבוטל מול המתחרים העיקריים. מעבר לכך, עד סוף פברואר תוצע הגרסה החדשה של הפולבק בהנחה של 20,000 שקלים – כך שמחירו יעמוד על 200,000 שקלים בלבד.
פיאט פולבק 4x4 אוטומטי – מ-220,000 שקלים
צילום: מנהל