נעים להכיר: פרארי 812 סופרפאסט (Superfast). יצרנית מכוניות הספורט האיטלקית מציינת 70 שנים בסטייל, עם מכונית על חדשה - החזקה ביותר אי-פעם בייצור סדרתי: 800 כ"ס ב-8,500 סל"ד, ומומנט מרבי של 73.2 קג"מ ב-7,000 סל"ד. בכך היא עוקפת אפילו את ה-F12tdf המיוחדת מ-2015, שהציעה 780 כ"ס "בלבד", וכמובן את ה-F12 ברלינטה שמהווה בסיס לשתיהן (740 כ"ס).
כשמה כן היא: פרארי 812 סופרפאסט
צילום: מנהל
המכונית החדשה, בגוון אדום שפרארי מכנה "רוסו סטאנטה" (Rosso Settanta, אדום 70) לכבוד יום ההולדת, מצוידת במנוע V12 אטמוספרי בנפח 6.5 ליטר, תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית והנעה אחורית. מחירה לא פורסם, ומחברת אוטו איטליה, יבואנית פרארי, נמסר ל"אוטו" כי אין תוכניות לשווקה בישראל - אלא אם תתקבל הזמנה מיוחדת מלקוח.
הפרארי הסופר-מהירה מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.9 שניות, ולמהירות מרבית של "יותר מ-340 קמ"ש", כך על-פי היצרנית. היא עושה זאת בין היתר תודות למשקל עצמי נמוך יחסית (1,525 ק"ג), בעוד המנוע נהנה לראשונה בפרארי מסוג זה מהזרקת בנזין ישירה בלחץ גבוה (350 באר) וגאומטריית יניקה משתנה שאומצה ממנועי הפורמולה 1, כך פרארי.
כשמה כן היא: פרארי 812 סופרפאסט
צילום: מנהל
אבל חידוש משמעותי יותר, לפחות ברמה הרעיונית, נמצא בהיגוי - שלראשונה בפרארי בייצור סדרתי נעזר בתגבור חשמלי. מהלך זה ספג ביקורת מסוימת בעבר אצל יצרניות מכוניות ספורט, אך בפרארי מדגישים שנעשה רק מטעמי מימוש "פוטנציאל הביצועים". לדברי היצרנית, מעבר להיגוי חשמלי יסייע בין היתר לשיפור יכולת השליטה במכונית בתנאי קיצון ובסיוע אמצעים אלקטרוניים - למשל מערכת ה-SSC (ר"ת של Side Slip Control, מערכת שליטה בהחלקת צד).
כשמה כן היא: פרארי 812 סופרפאסט
צילום: מנהל
למכונית החדשה אורך כולל של 466 ס"מ, רוחב של 197 ס"מ וגובה של 128 ס"מ. היא מיועדת כמובן לנהג (עשיר מאוד) ונוסע בלבד. פרטים נוספים על המכונית החדשה צפויים להתפרסם עם השקתה בתערוכת ז'נבה בראשית החודש הבא.
כשמה כן היא: פרארי 812 סופרפאסט
צילום: מנהל