השקת הג'אמפי החדש משקפת שני מהלכים מעניינים של לובינסקי, ובראשם שאיפת סיטרואן לבסס את מעמדה בתחום המסחרי. המהלך השני הוא הקדמת טויוטה, שתשיק בקרוב את האחות התאומה. הג'אמפי של סיטרואן והטויוטה פרואייס מהוות חלק מפרויקט משותף בין היצרן הצרפתי ליפני, והן מיוצרות על ידי פיג'ו-סיטרואן. הג'אמפי נוחתת בארץ בשלוש מידות אורך, כאשר הקצרה ביניהן (460.9 ס"מ) מצטרפת למבחר מעל הברליגו הארוך, כדי להשלים קו דגמים עקבי ומגוון.

שפע גרסאות
לגרסה הקצרה, הייחודית בקטגוריה, בסיס גלגלים של 292.5, לעומת 327.5 ס"מ לבינונית (שאורכה הכללי 496 ס"מ) ולארוכה (531 ס"מ). הג'אמפי יוצע עם שלושה מנועים: 1.6 ל' עם 115 כ"ס (רק בדגם הקצר), 2.0 ל' עם 150 כ"ס (בינוני וארוך), ו-2.0 ל' עם 177 כ"ס שהיא היחידה שתוצע בשלוש גרסאות המרכב עם תיבה אוטומטית (שישה הילוכים של אייסין). לגרסאות הידניות שישה הילוכים.
סיטרואן ג'אמפי החדש בארץ
צילום: מנהל

בסיטרואן מדגישים את כושר ההעמסה הגבוה שמתחיל ב-1024 ק"ג לקצר ומגיע ל-1484 ק"ג ו-1447 ק"ג בגרסה הבינונית והארוכה בהתאמה (1,354, 1,343, ו-1,354 ק"ג בגרסאות האוטומטיות בהתאמה).
בסיטרואן מדברים על סידור מאוד מודולארי של התא, עם מספר אפשרויות התקנת מושבים בהתאם לפאר ולמספר הנוסעים המבוקש, החל מ-1+2 ועד 1+8. בהמשך הדרך תגענה גם גרסאות מפוארות יותר עם מושבים מקוריים וגימור מהודר, עמן תרצה סיטרואן ליטול נתח מתחום מורי הדרך ושוק הסעות ה-VIP. כל הכלים יכללו בלוטות' אך מערכת שמע הינה תוספת. מבחינת ציוד בטיחותי, הכלים יוצעו עם שתי כריות אוויר בלבד.
המחיר יחל ב-170,000 לגרסה הקצרה הידנית ו-190,000 לאוטומטית. המרכב הבינוני יעלה 200,000 ו-230,000 שקלים והארוך 220,000 ו-240,000 שקלים. התקנת מושבים רגילים תוסיף כ-30,000 שקלים.
סיטרואן ג'אמפי החדש בארץ
צילום: מנהל

דני שביט, המנכ"ל החדש של קבוצת לובינסקי, סיפר בהשקת הרכב שאחרי מספר שנים לא יציבות, התחום המסחרי נמצא מאז 2014 בצמיחה רצופה. הוא סיפר על שינוי בדרישות הקהל, בין היתר בגלל שתחום ההפצה ממתמקד היום בכניסה לאזורים עירונים ולבית הלקוח, ולכן נדרשות מסחריות קטנות ובינוניות לעומת משאיות בעבר. כאן היתרון של הגרסה הקצרה ולכן הוא צופה לה ביקוש. יחד עם הברלינגו, פיג'ו-סיטרואן מחזיקים בנתח של 40% מהתחום המסחרי ועם הג'אמפי הם רוצים לגדול. הכוונה שלהם עם הג'אמפי החדש היא למכור יותר מ-700 מכוניות ולהוביל את שוק הוואנים. כוונת היבואן היא לבנות את הג'אמפי והברלינגו כמותגים בפני עצמם, וכך לחזק את עוצמתם המסחרית ולמקד את סיטרואן כמותג שפונה לקהל צעיר. מן הסתם נשמע על כך יותר בהמשך השנה.
סיטרואן ג'אמפי החדש בארץ
צילום: מנהל