תמונות ראשונות של יונדאי i30 סטיישן החדשה - שתכונה טורר (Tourer), נחשפו. המכונית החדשה תושק בישראל בחודש אפריל - כך עולה ממידע שהגיע לידי "אוטו". מהמידע עולה כי המשפחתית תוצע שוב בגרסאות סטיישן והאצ'בק, אך עדיין לא ידוע מה יהיה מחירן. בחברת כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, סירבו לאשר את הפרטים וציינו כי בשלב זה אינם יודעים מתי יחל השיווק.
נחשפה יונדאי i30 סטיישן - בישראל באפריל (מעודכן)
צילום: מנהל
יונדאי i30 טורר החדשה. מצטרפת להאצ'בק, בדרך לישראל
המשפחתית הקומפקטית, שהוצגה בגרסת האצ'בק (חמש דלתות) בתערוכת פאריז אשתקד, ותוצג בגרסת סטיישן בתערוכת ז'נבה בחודש הבא, תשווק בשתי הגרסאות בישראל, ועם מנוע טורבו-בנזין חדש.
יונדאי פרסמה מידע רשמי ראשון על גרסת הסטיישן - שחשובה מאוד בישראל ובמיוחד בשוק הליסינג - ואיתו תמונות חוץ של הדגם. מהן ניתן להתרשם כי המכונית זוכה לעיצוב "דמוי-קופה" (כך יונדאי) אלגנטי מבעבר, מה שיתאים לשדרוג המשמעותי שבוצע גם בעיצוב גרסת ההאצ'בק.
נחשפה יונדאי i30 סטיישן - בישראל באפריל (מעודכן)
צילום: מנהל
יונדאי i30 החדשה, גרסת האצ'בק
בתא הנוסעים הסטיישן צפויה להציע את אותו עיצוב של סביבת נהג, כולל מסך מולטימדיה גדול שגם יציע תאימות לאפל קאר-פליי ואנדרואיד אוטו, ועשוי לייתר את הצורך במערכת ה"קונקטד קאר" בהתקנה מקומית של כלמוביל.
המכונית החדשה גדולה מבעבר, עם אורך שצמח בגרסת ההאצ'בק בארבעה ס"מ (434) ובסטיישן בעשרה (458.5), רוחב של 179.5 ס"מ (לעומת 178) וגובה שדווקא התכווץ קלות - 145.5 ס"מ לעומת 147 (146.5 בסטיישן החדשה). בסיס הגלגלים נותר באורך 265 ס"מ. נפח תא המטען ב-i30 החדשה צמח מ-378 ל-395 ליטר, ובטורר מ-528 ל-602 ליטר.
נחשפה יונדאי i30 סטיישן - בישראל באפריל (מעודכן)
צילום: מנהל
תא הנוסעים - עם מסך מולטימדיה "מרחף"
הסטיישן תציע את אותם המנועים כמו בהאצ'בק, כלומר הגרסה העיקרית לישראל תהיה לראשונה טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר. למנוע החדש 140 כ"ס והוא משודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. דגם ההאצ'בק מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.2 שניות ולמהירות מרבית של 205 קמ"ש, ותצרוכת הדלק נעה בין 18.2 ל-20.8 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה, בהתאם למידת הצמיגים ולאבזור. גרסת הסטיישן צפויה להציע נתונים דומים.
נחשפה יונדאי i30 סטיישן - בישראל באפריל (מעודכן)
צילום: מנהל
יונדאי i30 טורר
מלבד מנוע הטורבו, יוצע גם מנוע ה-1.4 ליטר (100 כ"ס) שמשווק בישראל כיום, עם תיבת שישה הילוכים ידנית בלבד, מנוע טורבו-בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר (120 כ"ס) ותיבה ידנית בלבד, וגרסאות טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר עם 95, 110 ו-136 כ"ס. שני מנועי הדיזל החזקים מוצעים גם עם תיבה דו-מצמדית, מה שעשוי לעניין את היבואנית הישראלית. ה-i30 הנוכחית לא מוצעת בישראל עם מנוע דיזל, ומפספסת כך נתח שוק בו מככבות מתחרתה מבית קיה סיד סטיישן, רנו מגאן סטיישן ופורד פוקוס סטיישן.
ה-i30 החדשה זכתה גם לשדרוג משמעותי במערכות הבטיחות. אלו יכללו כעת שבע כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי, הצגת שלטי מהירות בלוח המחוונים, אורות קדמיים אדפטיביים למניעת סינוור, התרעת רכב בשטח מת (גם בנסיעה לאחור, למשל ביציאה מחניה), בקרת שיוט אדפטיבית (בין 0 ל-180 קמ"ש) והתרעת הירדמות נהג.
נחשפה יונדאי i30 סטיישן - בישראל באפריל (מעודכן)
צילום: מנהל
יונדאי i30 האצ'בק
בשלב זה עדיין לא ידוע אילו מפרטים יוצעו בישראל, ובכלל זה האם כלמוביל תבחר לשווק את הדגם עם מערכות הבטיחות המקוריות. כיום ה-i30 מוצעת בגרסאות האצ'בק וסטיישן עם מנוע 1.4 ידני (החל מ-103,500 שקל) או 1.6 ותיבה רובוטית דו-מצמדית (החל מ-132,000 שקל). ניתן להעריך כי מחירי הדור החדש יהיו דומים לכך.
נחשפה יונדאי i30 סטיישן - בישראל באפריל (מעודכן)
צילום: מנהל
יונדאי i30 טורר