מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי, מתחילה לשווק בישראל את סוזוקי קרוסאובר המחודש. הדגם המעודכן נחשף לפני כחצי שנה, והוא מציע מנוע חדש, תיבת הילוכים חדשה והבטחה לאיכות משופרת של תא הנוסעים.
מבחינה מכאנית, הקרוסאובר המחודש מוצע עם מערכת הנעה חדשה – ושונה מהותית מזו המוכרת: טורבו-בנזין 1.4 ליטר, המפיק 140 כ"ס (5,550 סל"ד) ומומנט של 22.4 קג"מ (1,500-4,000 סל"ד). אליו משודכת תיבה עם שישה הילוכים, ידנית או אוטומטית פלנטארית; כזכור, לפני מתיחת הפנים עשה הקרוסאובר שימוש במנוע 1.6 ליטר אטמוספרי עם 120 כ"ס ובתיבה ידנית עם חמישה הילוכים או אוטומטית-רציפה. ההנעה היא קדמית – ובשלב זה לא מוצעת גרסת הנעה-כפולה, כבדגם הקודם.
כצפוי, נתוני הביצועים הרשמיים של הקרוסאובר המחודש טובים באופן משמעותי משל הדגם הקודם. ההאצה למאה, בשתי הגרסאות, תארך 9.5 ש' לעומת 11 ש' בעבר עם התיבה הידנית, ו-12.4 ש' עם התיבה האוטומטית. המהירות המירבית עם מנוע הטורבו עומדת על 200 קמ"ש, לעומת 180 קמ"ש (ידנית) או 170 קמ"ש (אוטומטית) בעבר. לצד זאת, צריכת הדלק נמוכה מבעבר – 18.5 ק"מ לליטר בממוצע בטורבו (בשתי הגרסאות), לעומת 18.1 באטמוספרי (גם כאן, בשתי הגרסאות); בשני המקרים, מדובר כמובן בנתוני מעבדה. שינויים מכאניים נוספים שנכללים בדגם המחודש – מערכת 'עצור-וסע' ומרווח גחון גדול מבעבר – 18 ס"מ, לעומת 17 ס"מ. מרווח הגחון הגדול יותר, יחד עם שינויי העיצוב, אמור לחזק את הזיקה לתחום הפנאי הפופולארי.
סוזוקי קרוסאובר המחודש בישראל – מ-110,000 שקלים
צילום: מנהל
גם במפרט האבזור ישנם הבדלים – והשינוי הגדול הוא שהגרסה הידנית תוצע מעתה ברמת גימור גבוהה מבעבר, זהה לזו של הגרסה האוטומטית; בגרסאות האוטומטיות, אין הבדלי אבזור לעומת הדגם הקודם. כעת, גם מפרט הגרסה הידנית יכלול חישוקי "17 קלים, פנסי ערפל, קיפול חשמלי למראות הצד, מסילות גגון וגימור אלומיניום (דמוי 'מגיני גחון') לפגושים מבחוץ, בעוד שמבפנים מתווספים לחצן התנעה, בקרת אקלים דיגיטלית דו-אזורית, כיוון זווית למשענת המושב האחורי וגלגל הגה מצופה עור. מערכת מולטימדיה ומצלמת הרוורס יוצעו כאופציה, בהתקנה מקומית.
בהיבט הבטיחותי, הקרוסאובר המחודש עדיין אינו כולל מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות – והוא יוצע רק עם מערכת מובילאיי. עוד יצוין כי כמו בדגם הקודם, גם הפעם מערכת הסיוע לזינוק בעלייה מוצעת רק בגרסה האוטומטית משום מה.
מחירי סוזוקי קרוסאובר המחודש גבוהים מאלו של הדגם הקודם - אם כי בהתחשב ברשימת השינויים, העלייה איננה מוגזמת: 110,000 שקלים לגרסה הידנית (במקום 100,000 שקלים עד היום) ו-125,000 שקלים לגרסה האוטומטית (במקום 122,000 שקלים עד היום). השקת הדגם לציבור תיערך ביום שישי בשבוע הבא (3.3) במתחם 'הנתיב המהיר' שבמחלף שפירים.
סוזוקי קרוסאובר המחודש בישראל – מ-110,000 שקלים
צילום: מנהל