לפעמים נדמה שזה קרה רק אתמול. לפעמים נדמה שעבר נצח מאז שהרמתי טלפון לטל, אם כדי לדון בכתבה ואם סתם כדי לפטפט. על מכוניות, אופנועים, סירות, סדרות טלוויזיה, מגמות אקלימיות... לא משנה מה, לטל בטוח היה משהו אינטיליגנטי ומעניין להגיד בנושא. היו לו גם חסרונות, אין ספק - הבחור אשכרה אהב טנדרים אמריקאים! - אבל קיבלנו אותן באהבה.
אבל טל לא היה רק ידען גדול, אלא גם רטוריקן בחסד וכתב רכב ברמה הכי גבוהה, ועוד קצת. כשממש לא היה לו כח או מוזה, היו יוצאות תחת מקלדתו כתבות "סתם" טובות, אבל כשנחה עליו הרוח - וזה היה המקרה בדרך כלל - מחשבו ניפק מרגליות. כתבות מהסוג שכיף לקרוא פעם ועוד פעם בשביל לשנן את משפטי המפתח ומשחקי המילים.
שש שנים בלי טל שביט
צילום: תומר פדר
והוא כתב על הכל. טל שביט לא היה מהאנשים שמגבילים עצמם לתחום אחד. הוא אהב את כל האופנועים - מסופרספורט ועד שטח; הוא נהנה לנהוג במכוניות - ברכבי שטח קשוחים כמו במכוניות ספורט ממוקדות (וגם בטנדרים אמריקאים. אמרנו כבר שהוא לא היה מושלם?). והוא אהב אופנועי ים ויאכטות, ויש לנו תחושה שאם מישהו היה מרשה לו להשיט מיכלית נפט, הוא היה נהנה גם מזה - וכותב על זה כתבה נפלאה. בקיצור - אם היה לזה מנוע, טל שביט היה בעניין. ולפעמים גם אם לא היה לזה מנוע.

ולפני שש שנים נהג שפעל בשיקול דעת לקוי במיוחד (אמרו לי שלא מנומס לכתוב "מטומטם") לקח אותו מאיתנו. ביצע תמרון כל כך מופרך שאפילו טל שביט - מי שייסד את הוראת הרכיבה הבטוחה בארץ - לא הצליח להתחמק מהפגיעה, ונהרג.
עבור מי שלא הכיר ועבור אלו שרוצים להיזכר שוב, צירפנו לכתבה מספר סירטונים וכתבות של טל שביט, ומזכירים כי האזכרה תיערך מחר בבית הקברות במעברות בשעה 11.
שש שנים בלי טל שביט
צילום: תומר פדר
גלריית תמונות של טל שביט ז"ל