אין ספק שכאשר מדובר ב-CX-3, במאזדה ישראל, בניגוד להרגלם, לקחו את הזמן. הרכב הוצג בתערוכת לוס-אנג'לס בסוף 2014 וכיוון לאחד הפלחים החמים בשוק, אך הוא בושש להגיע לארץ. בין הסיבות החשובות לעיכוב היה מחיר גבוה בגלל הביקוש בחו"ל, ולכן אנשי דלק מוטורס חיכו עד שיצליחו לקבל מחיר תחרותי. אבל כעת זה סוף סוף קורה.
ל-CX-3 מראה אופנתי-ספורטיבי עם סממני העיצוב האופייניים למאזדה. הוא מבוסס על ה-2 המוכרת (הם הושקו בעולם בסמיכות) וחולק עימה בסיס גלגלים (257 ס"מ). עם זאת, הוא ארוך יותר משמעותית (427.5 ס"מ, 21 ס"מ יותר). ה-CX-3 מגיע אלינו עם מנוע 2.0 ליטר שמייצר 156 כ"ס ו-20.8 קג"מ (ההאצה ל-100 קמ"ש תארך 9.1 שניות והמהירות המרבית היא 197 קמ"ש) – מנוע גדול וחזק מהמקובל בקטגוריה, ונתוני הביצועים בהתאם. המנוע משודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים ולהנעה קדמית – ולמעשה מדובר ברכיבים המוכרים מדגמי מאזדה השונים.
מאזדה CX-3 בישראל: מ-134 אלף שקל
צילום: מנהל
הדמיון ל-2 (ולשאר דגמי מאזדה) ממשיך גם אל תא הנוסעים, ורמת האבזור הבסיסית ("זום") גבוהה למדי וכוללת מולטימדיה עם בלוטות' ומצלמה, ומערכות בטיחות מתקדמות עם בלימה אוטונומית והתרעה על סטייה מנתיב כבר ברמת האבזור הבסיסית.
בגרסה המהודרת, שתכונה "פיור-וויט", מצטרף לאבזור הבטיחות גם ניטור שטחים מתים ותנועה צולבת מאחור, ועמעום אורות אוטומטי. לגרסה זו גם חישוקי "18 ("16 ברגילה), תאורת לד, מפתח חכם, תצוגה עילית וריפוד ודיפוני עור, ובכלל תא נוסעים מהודר יותר. המחירים: 134,000 שקלים לרמת האבזור הבסיסית ו-145,000 לבכירה.
מאזדה CX-3 בישראל: מ-134 אלף שקל
צילום: מנהל
במאזדה מתכוונים להדגיש את ההספק הגבוה ביחס למתחרים, האבזור והמראה הספורטיבי, ויציעו אותו גם כאלטרנטיבה קטנה יותר לטויוטה C-HR החדש. למרות שהמחיר קרוב למדי לזה של כלי הפנאי הקומפקטיים דוגמת קיה ספורטאז', במאזדה מאמינים שהביקוש יהיה גבוה ושהם יתקשו לעמוד בו. זאת בייחוד בתחילת הדרך כאשר מלאי הכלים יהיה מוגבל.
לצורך תחילת השיווק הם אף הקימו דלק מוטורס הקימה חנות פופ-אפ (זמנית) בקניון רמת אביב, שתמכור את הרכב בשבועיים שאחרי ההשקה. המהלך (כמו פרטים אחרים ברכב) תואם לשאיפה הכללית של מאזדה ליצור לעצמה תדמית יוקרתית מבעבר בשוק המקומי; צפי המכירות השנתי ל-CX-3 עומד על כ-1,000 יחידות בשנה.
מאזדה CX-3 בישראל: מ-134 אלף שקל
צילום: מנהל