חודשים ספורים לאחר שחשפה את הדור החדש למכונית הפאר שלה, לקסוס מוסיפה גרסת כלאיים שתכונה LS 500h. המכונית, שתצטרף ל-LS 500, צפויה להגיע יחד איתה לישראל לקראת סוף השנה.
ל-LS החדשה עיצוב אגרסיבי ודינמי יותר מבעבר, כאשר היפנים טוענים למראה המחבר בין עולם מכוניות הפאר לעולם מכוניות הקופה. השראה התקבלה גם מ"רוח האירוח היפנית" המכונה אומוטנאשי, לא פחות.
גרסת הכלאיים מציעה מערכת הנעה חדשה המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 3.5 ליטר (V6), לבין שני מנועים חשמליים. הספק המערכת המשולב עומד על 354 כ"ס, מספיק בכדי להאיץ את מכונית הפאר הגדולה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.4 שניות. נתוני הספק ומומנט פרטניים של המערכת, כמו גם נתוני תצרוכת דלק, לא פורסמו בשלב זה.
לקסוס LS הייבריד חוזרת - בישראל השנה
צילום: מנהל
את ה-LS 500h ניתן יהיה להזמין עם הנעה אחורית או כפולה, בניגוד ל-LS 500 שתוצע באירופה רק עם הנעה כפולה. יש לה שתי תיבות הילוכים שמייצרות את מה שלקסוס מכנה "מערכת כלאיים רב-שלבית". תיבה אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים מעבירה את הכוח בין המנועים לתיבה אוטומטית רציפה, שמצידה מציעה שישה הילוכים נוספים מתוכנתים.
לקסוס LS הייבריד חוזרת - בישראל השנה
צילום: מנהל
בדרך זאת ניתן להציע ביצועים עדיפים, תחושת האצה טובה יותר ותצרוכת דלק עדיפה, כך על-פי לקסוס. התיבה הרציפה החדשה גם מאפשרת לנהג "לנעול" הילוכים ידנית באמצעות מנופים על גלגל ההגה - לראשונה ב-LS היברידית.
מערך הכלאיים נתמך כעת במצברי ליתיום-יון, במקום ניקל-מטל בדור היוצא. אלו קטנים ב-20% אך מציעים קיבולת גדולה יותר, כך לקסוס, תופסים פחות מקום בתא המטען (שצמח ב-25 ליטר) ושוקלים פחות. ה-LS 500h עדיין לא מציעה אפשרות טעינה משקע.
לקסוס LS הייבריד חוזרת - בישראל השנה
צילום: מנהל
פרטים נוספים על מכונית הפאר ההיברידית צפויים להתפרסם לקראת תחילת השיווק בסוף השנה. אז גם נדע עד כמה יקר ליהנות משילוב בין לימוזינה מהודרת, להנעת כלאיים ידידותית, יחסית, לסביבה.