אינטל, ענקית החומרה האמריקאית, הודיעה היום (שני) על רכישת מובילאיי הישראלית תמורת כ-15.3 מיליארד דולרים, העסקה הגדולה ביותר בתולדות המשק בישראל.
עבור אינטל מהווה הרכישה כרטיס כניסה לעולם הרכב, המחדיר כבר היום מערכות ניטור לדגמים עכשוויים כמו אלה של מובילאיי. מערכות אלה מהוות בסיס למכונית האוטונומית, הכיוון אליו הולכת תעשיית הרכב העולמית. כידוע היקף הייצור של שוק הרכב העולמי עומד על 90 מיליון מכוניות לשנה, וההיקף הכספי המשוער של שוק הרכב האוטונומי יעמוד ב-2030 יהיה כ-70 מיליארד דולר.
הנדוניה של מובילאיי
מובילאיי, שהוקמה ב-1999 על-ידי פרופסור אמנון שעשוע המשמש כיום כיו"ר שלה, פיתחה מערכת מבוססת מצלמה אחת היכולה לזהות משתמשי דרך (כולל רוכבי אופניים והולכי רגל), לנתח את כיוון תנועתם ומהירותם ולחשב פוטנציאל תאונה עם הרכב. מערכת כזאת, כאשר היא משולבת עם מערכות שליטה ברכב (הגה, תאוצה ובלימה) מהווה בסיס למכונית אוטונומית.
אינטל רוכשת את מובילאיי ב-15.3 מיליארד דולר
צילום: מנהל
מערכת ההתרעה מפני תאונה של מובילאיי
מובילאיי, שהציגה חיישן חדש ב-2010, שיפרה את יכולת המערכת שלה ב-2013, כך שתוכל להתייחס לכל מרכיבי הדרך. המערכת המעודכנת מאפשרת ליצור תשתית מיפוי מתעדכנת עבור כל המערכות האוטונומיות הצפויות בשנים הקרובות. מוצרים של מובילאיי הוטמעו כבר ב-2007 בדגמים חדשים של ב.מ.וו, ג'.מ ו-וולוו, וב-2011 הצטרפו לחברות האלה גם אופל, יונדאי, סיטרואן ופורד; כיום מוכרת מובילאיי מערכות מתוצרתה ליותר מעשרים יצרניות רכב, זאת בנוסף למכירת המערכת הנפרדת.
מובילאיי שיתפה פעולה עם טסלה בתחום המכונית האוטונומית, שת"פ שהסתיים ברעש גדול בעקבות התאונה המתוקשרת (במאי 2016); בינואר פרסמה רשות הבטיחות האמריקאית NHTSA כי לא נמצא פגם במערכת. ב-2016 הייתה מובילאיי שותפה לב.מ.וו ולאינטל בפרויקט הפיתוח של המכונית האוטונומית שתוצג ב-2021.
אישור העסקה תלוי בהצבעתם של בעלי המניות של מובילאיי ובהחלטתם של הרגולטורים הרלוונטיים. אם העסקה תאושר, היא תצא לפועל בעוד תשעה חודשים.
אינטל רוכשת את מובילאיי ב-15.3 מיליארד דולר
צילום: מנהל
ב.מ.וו "וויז'ן 100 השנים הבאות". בקרוב על הכביש?