שנה לאחר הצגת ההצ'בק בתערוכת ניו-יורק וחודשיים אחרי הצגת הסדאן בדטרויט, סובארו ישראל משיקה את האימפרזה החדשה בארץ. המכונית המשפחתית של היצרן היפני מבוססת על הפלטפורמה הגלובאלית החדשה והחשובה של סובארו, אשר תשמש את כלל דגמי מרכז השוק של החברה.
לאימפרזה החדשה בסיס גלגלים באורך 267 ס"מ, אורכה 463 ס"מ (446 ס"מ לחמש דלתות) ורוחבה 177.5 ס"מ. כמו בעבר, תא המטען של גרסת החמש דלתות קטן משמעותית מזה של הסדאן, ובכלל (310 ל' לעומת 460 ל').
האימפרזה החדשה יוצאת לדרך
צילום: מנהל

ההיצע
האימפרזה נוחתת בארץ בשתי גרסאות מרכב ועם שני מנועים. גרסת הסדאן, שתופנה לקהל השמרני יותר, תוצע עם מנוע 1.6 ל' שמייצר 114 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה, בדומה לדור הנוכחי. ההאצה ל-100 קמ"ש תארך 12.4 ש' ומחירה יהיה 128,000 שקלים. גרסת החמש דלתות תוצע עם מנוע 2.0 ל' שמייצר 156 כ"ס, ועם הנעה כפולה. ההאצה ל-100 קמ"ש תארך 9.8 ש' והיא תעלה 135,000 שקלים.
רמות הציוד נאותות וכוללות חישוקים קלים ("16 בסדאן ו-"17 בחמש דלתות), מולטימדיה מקורית עם צג "6.5 ממשק אפל-קארפליי, בלוטות' ומצלמה. יש גם מסך צבעוני בלוח המחוונים שמשרת את מחשב הדרך, בקרת אקלים מפוצלת ובלם יד חשמלי. לגרסת ה-2.0 ל' גם אפשרות לתפעול ידני של התיבה (תכנות לשבעה הילוכים). חבילת אבזור בטיחות מתקדם, שמכונה בסובארו אייסייט, תגיע רק לקראת סוף השנה.
האימפרזה החדשה יוצאת לדרך
צילום: מנהל

בסובארו מצפים למכירות של כאלף מכוניות השנה, כאשר הכוונה היא להתמקד בעיקר בשוק הפרטי ולשים את הדגש על גרסת ההנעה הכפולה. באם תיווצר דרישה, לא פוסלים שם את האפשרות להביא גרסת סדאן עם מנוע 2.0 ל' או חמש דלתות עם מנוע 1.6 ל'. בסובארו מצפים להציג השנה עלייה של עשרה אחוזים במכירות ל-8500 כלים. לקראת סוף השנה מצפה היבואן להציג את ה-XV החדשה, שהושקה לאחרונה ובתחילת השנה הבאה את ה-B4. שתיהן נשענות על אותה פלטפורמה.
האימפרזה החדשה יוצאת לדרך
צילום: מנהל